Görel
Moderator
Nej. Tror du att det är halt?Blir det inte väldigt spännande att försöka ta sig upp sen?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej. Tror du att det är halt?Blir det inte väldigt spännande att försöka ta sig upp sen?![]()
Blir det inte väldigt spännande att försöka ta sig upp sen?![]()
Jag skulle gissa på varannan, var tredje dag lite beroende på vad jag gör. Min hud hade dött om jag duschat varje dag!Hur ofta duschar du? Duscha mer sällan och tvätta armhålor och ljumskar med tvätt lapp dagligen samt spola av fötterna.
Vår hud klarar i de allra flesta fall av att hålla sig hälsosam om vi inte envisas med att tvätta sönder den.
Jag undrar om den här renlighetshysterin är helt skapad av företag som först säljer på oss uttorkande produkter för att förstöra huden och sedan sälja på oss dyrare produkter för att få huden någorlunda okej igen. Det är ytterst ovanligt att man faktiskt behöver duscha varje dag och behöver man det räcker det med vanligt vatten utan en massa tillbehör.
Det låter rätt vettigt. Försök med så sällan som möjligt. Jag kör 2ggr per vecka men då känner jag mig inte fräsch på söndagar. Är dock singel och hästarna bryr sig inte.Jag skulle gissa på varannan, var tredje dag lite beroende på vad jag gör. Min hud hade dött om jag duschat varje dag!
Ja, visst kan det bli halt om man har i någon typ av olja i vattnet. Det har hänt mig.Nej. Tror du att det är halt?
Jag har problemhud och är väldigt torr året runt. Förutom det som redan har nämnts med inget skrubb och duscholja istället för tvål, så märker jag skillnad till det bättre om jag försöker duscha mer sällan och sänker vattentemperaturen. Varmt vatten är uttorkande.
Ok, aldrig hänt mig.Ja, visst kan det bli halt om man har i någon typ av olja i vattnet. Det har hänt mig.
På vilket sätt?Kosten har också betydelse.
Hur ofta duschar du? Duscha mer sällan och tvätta armhålor och ljumskar med tvätt lapp dagligen samt spola av fötterna.
Vår hud klarar i de allra flesta fall av att hålla sig hälsosam om vi inte envisas med att tvätta sönder den.
Jag undrar om den här renlighetshysterin är helt skapad av företag som först säljer på oss uttorkande produkter för att förstöra huden och sedan sälja på oss dyrare produkter för att få huden någorlunda okej igen. Det är ytterst ovanligt att man faktiskt behöver duscha varje dag och behöver man det räcker det med vanligt vatten utan en massa tillbehör.
Ja, det är jättesvårt!Ja det är verkligen en ond spiral på vintern för mig. Jag duschar alltid väldigt varmt och ännu mer när jag kommer hem frusen från stallet och har ont i hela kroppen. Sedan gör huden mer ont efteråt istället![]()
Man blir absolut ren, men det är en vanesak med känslan på huden efter duscholja jämfört med vanlig tvål.Men blir man ren av olja? Eller är det mer - tvål (använder gärna hårdtvål) där det behövs + olja på "resten"?