Bukefalos 28 år!

Torr hud, mjäll?

J

jappisen

Jag är hundvakt till en 5 månaders valp över helgen. Idag när jag rakade nos och tassar på den såg jag att den var mycket mjällig och torr i huden. Jag har tidigare sett detta en gång på denna hund men aldrig så mycket. Jag själv misstänker att den får fel mat ( billig mat från Coop). Eller ev badas med fel schampo? Har ni några tips på vad det kan bero på eller hur man kan få bort det.
Jag blev rekommenderad av en att använda mjällschampo och ev vetegroddsolja över maten. Men hur gamla ska de vara för att man sak kunna ge vetegroddsolja?
 
Sv: Torr hud, mjäll?

Ok men jag tror inte det beror på stress i detta fall då det är en ganska lugnt valp som inte är rädd för det minsta verkar det som. Stessar sällan upp sig. Han hittade sin plats här direkt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 552
Kropp & Själ Ja som topic lyder. Jag har haft det här problemet länge och tänkte be om tips för vilka schampon som funkar för just er (kanske något...
2
Svar
32
· Visningar
5 127
Senast: a1agnlju
·
  • Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
14
· Visningar
6 642
Senast: Caoimhe
·
Hundhälsa Min ettåring är fruktansvärt torr i huden och kliar sig mycket. Nu har hon även fått skavsår på tassarna vilket jag misstänker är...
Svar
18
· Visningar
3 086
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp