Torv eller spån?

C

CarolineNSV

Idag ska jag åka o köpa en pall med spån. Men sitter i tankarna att byta till Torv för att se om det funkar bättre.
Hitta ingen tråd direkt som handlade om detta.

Har en skitgris, och den andra är jätte renlig, där går det jätte bra att mocka och hålla rent.
Men åt min andra är det varje dag tajkon i boxen, verkar älska söla med vattnet, och han duttar här o där och trampar i det och vips så blir spånet missfärgat o fuktigt och det är bara att lyfta ut!
Frågan är om det spelar någon roll om ja byter till Torv, det kanske bara blir ännu svårare att mocka? pga att det är så mörkt?

Men Torven kanske inte är lika "flygig" som spånet?
Vad tror ni?
(köper från granngården "staben")

Tacksam för alla Tips!
 
Sv: Torv eller spån?

Jag har också en häst av varje, en renlig och en skitgris. Hade först spån till grisen, men hujedamej så det såg ut.

Blandade in torv i spånet och fick bättre stadga på det. Nu har han bara torv i sin box. Om man tar det gradvis så blir det inte så svårt att se pluttarna och jag tycker inte att det är svårare att mocka bara torv jämfört med spån. Nästan lättare eftersom torven lägger sig bättre och bajset hamnar mer ovanpå.

Men min sölar inte med vatten dock, torven blir väldigt kompakt när den blir blöt. Du får prova dig fram om det funkar bättre än med spån.
 
Sv: Torv eller spån?

Det kanske är värt att prova iallafall! Det får nog bli så. :)
 

Liknande trådar

Äldre Allvarligt talat, jag har försökt behärska mig, men det går INTE längre!! :nailbiting: Jag har så många frågor så jag måste ha en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 463
Senast: Jeffery
·
Hästvård Nu är jag less... Jag bor i Västerbotten och det här med torv blir jag inte klok på :mad: Fick ett bra pris på inplastat spån i...
Svar
2
· Visningar
992
Senast: Sundbro
·
Hästmänniskan Måste bara skriva av mig, så att jag slipper gå runt och slösa energi på det... Jag har blivit anklagad för att stjäla i stallet...
2
Svar
25
· Visningar
5 312
Senast: Praefatio
·
D
Hästvård Mitt fölsto ska föla om en och en halvmånad. Så jag måste börjar fundera på vad jag ska ha för underlag till henne. Jag har länge...
Svar
7
· Visningar
2 369
Senast: Tosen_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp