Torv + sågspån

Sv: Torv + sågspån

Hovslagare brukar vl oftast säga att torv är bättre för hovarna av spån, att det inte torkar ut hovarna på samma sätt.

MIn hovslagare har sagt att den enda nackdelen med torv är att man kan ibland se att strålen på hästar som står på torv är lite insjuken /mindre än spån.

Jag själv gick över från spån till torv för 2 veckor sen. Min häst har stått på det innan och fungerar bra på båda och men dels så sparar man en massa pengar på torv och sen även tid i mockning.
 

Liknande trådar

Utrustning Mitt lokala sågverk där vi köpt sågspån i alla år har ingen produktion förrän till nästa år och jag vet ingen annanstans i närheten som...
Svar
13
· Visningar
2 200
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 108
Senast: cassiopeja
·
Hästvård När jag stallade in min häst efter 3 mån ute så började hon hosta efter 3 nätter. Jag hade ströat med torv då min leverantör hade...
Svar
17
· Visningar
2 134
Senast: Flathill
·
Övr. Hund För ganska exakt 11 månader sedan kom hon till mig, min älskade guldsaluki som då var i fruktansvärt dåligt skick. Att gå en 4km lång...
Svar
18
· Visningar
1 437
Senast: JeayL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp