Tossig chilla?

Poxz

Trådstartare
Jag har en liten chinchillafröken som oftast sitter upprätt (på rumpan och baktassarna) när hon sitter stilla. Det verkar som om hon helt enkelt tycker att det är betydligt bekvämare än att sitta på alla fyra som hanen för det mesta gör. Detta i sig är väl inte så konstigt, men nu har jag sett att hon faktiskt även GÅR på bakbenen ibland om hon bara ska förflytta sig en liten kort bit. Det ser för gulligt ut, hon liksom hasar sig fram som en pingvin istället för att ta ett skutt. :D Detta har jag aldrig sett tidigare och inte heller hört talas om. Är det någon annan här som har en chilla som tror att den är tvåbent? OBS! Hon har inte ont i frambenen, och kan skutta med en väldig fart bara hon vill.
 
haha vad sött! har du några bilder? :)

mina gamla sötnosar kommer jag dock inte ihåg hur dem satt :p jag var lite för liten ;)
 
Min fröken väljer också att nästan alltid agera tvåbent, speciellt när hon sitter. Hon har även en förmåga att ligga helt utslagen på sidan när hon är trött (ser ut som en katt ungefär...).
Men hon är inte så pingvinlik, ser snarare ut som en känguru när hon tar sig fram :D

Hanen däremot beter sig mer som de ska :smirk:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I måndags var jag åter på hoppträning och jag fick 180-centimetershästen igen. Den här gången kom jag i tid, hade koll på saker och...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ Så jag sitter här lite småchockad med tusen tankar i huvudet efter ett besök hos gyn. Funderade en sekund om jag inte skulle göra en...
2 3
Svar
40
· Visningar
12 055
Senast: Anonym15
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
27 912
Senast: sandrafors
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
20 054
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp