Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Här får jag aldrig något arbete p.g.a. de vill ha erfaranhet eller utbildning. Har ingen utbildning och får därför ingen erfarenhet. I Ungern, i vissa yrken, är det lätt att få jobb enbart genom språkkunskaper där all form av utbildning kvittar.
Lär jag mig bara bra ungerska så vet jag med all säkerhet flertalet ungerska restaurangägaren i en viss by som kan tänkas anställa mig då de vet vem jag är o.s.v.. och då är det ett sådant arbete som man jobbar maj-september men ändå får lön så man kan överleva om man väljer att inte arbeta alls från oktober - april.

Har du koll på vad lönen ligger på?

Sist jag var i Ungern pratade jag löner med några locals. Dom satt att man tjänade ung 3000kr/mån inom industrin och ca 7000kr/mån som läkare.
Detta var i nordvästra Ungern.
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Har du koll på vad lönen ligger på?

Sist jag var i Ungern pratade jag löner med några locals. Dom satt att man tjänade ung 3000kr/mån inom industrin och ca 7000kr/mån som läkare.
Detta var i nordvästra Ungern.

Ja, lönen är inte den bästa på många platser/yrken. Jag kan inte direkt komma ihåg vad min syster sade men den är dålig, riktigt dålig inom vissa yrken. Men åt det högre när det kommer till de jag kommer söka mig till. Inte så man blir miljonär på den lönen men man kan leva, bo och överleva helt med den lönen*.
Då jag har tillgång till boende där har jag ju heller ingen direkt hyra jag behöver betala mer än en form av summa för el, värme, vatten som jag gör mig av med.

*Beror ju på hur ekonomisk man (läs: jag) är om jag säger så.
 
Senast ändrad:
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Är det soc du (ska?) får pengar ifrån?
Är det försäkringskassan så kanske du kan få bostadsbidrag?
Jag avskyr pengar! !

Kl
De hittade honom i avliden igår! :cry:
Oerhört tragiskt, men samtidigt skönt för anhöriga kan jag tänka, att de nu kan påbörja sorgearbetet istället för att leva i ovisshet...
:cry:
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Skönt att dom hittade honom så anhöriga kan gå vidare.

kl

I dag ska kattan kastreras, hon mår bra men verkar fått mjölkstockning så jag hoppas på medicin för det också.....

Har köpt färg så i dag ska jag måla :)
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

VV

Förstår verkligen varför den röda tråden i mitt liv går ut på lycka hand i hand med besvikelse?

*tårarna bränner*
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Men kära nån!:( Kram!

kl

VV: Är superglad att jag slutade med p-pillerna, men dessa finner som ploppat upp på ryggen hade jag gärna sluppit!:arghh::(:(
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Jag har bostadsbidrag. Nu är det a kassa jag väntar på.
Men det blir på håret :/
Jäkla elände
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

VV: är glad som åker till England på torsdag och kan släppa hemmalivet ett tag!
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Missade visst "inte" när jag skrev.

Kram tillbaka till dig och Gottan!
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Tack :)

Jag är verkligen totalt slut idag..
Även om jag vet att det akuta löser sig oavsett hjälp, men vad händer nästa gång?
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Tack :)

Jag är verkligen totalt slut idag..
Även om jag vet att det akuta löser sig oavsett hjälp, men vad händer nästa gång?

Har exakt samma funderingar, vad händer nästa gång?
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

kl

VV: Jag hoppas att alla saker jag beställt kommer senast på lördag, eftersom jag åker lördag kväll!:nailbiting:
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

VV borde fixa något litet att äta såhär på kvällskvisten. Blev runt en timmes plus på flexen idag med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
449
Senast: Pilot
·
Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
Svar
17
· Visningar
572
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
5 923
Senast: farin
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
7 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp