Bukefalos 28 år!

Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

VV pratade med chefen idag om när jag kan förvänta mig besked om jag får förlängt i höst eller ej. Förhoppningsvis inom en månad men absolut innan sommaren. Håll nu tummarna för att de kan förlänga (för jag orkar inte riktigt ta kostnaden för en till flytt mindre än ett år sedan den förra). Ja och så fick jag veta att de höjt lönen med 900 under lönerevisionen :)
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Knapp

Här händer det grejer:
- inser att jag ("min/a" grupper) med MPS har varit preciiiiiiiiiiiiiiiis intill där E hittades till slut, känns sisådär om vi missat honom :(
Däremot känns det fortfarande som att det inte var någon olycka, magkänslan säger något helt annat.

- Jag ska mest troligt hoppa av DBT:n och få ADHD-inriktad hjälp istället

- Bussen jag åkte hem med smällde rakt in i en lyktstolpe (föraren svängde, det gjorde inte bussen) jag satt längst fram och är så oerhört lättad över att det inte blev värre för någon!
Alla verkade ok, det "värsta" som hände var att det for ner en bit av en gatlykta på en mötande bil, men även det hade gått bra.

- Min bild från olyckan (som jag INTE hade tagit om det hade varit fullt pådrag...så okänslig är jag inte) är med i artikeln på UNT.se :D

...konstig dag.
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Håller tummarna!

Kl
Min häst är dålig i en hov, ev hovbensrotation, och ska in på klinik i morgon bitti.....jag har ont i magen :(
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Ännu en kul räkning idag. Men nu har jag tagit tag i den. Förhoppningsvis får jag lite tur där.
Huvudvärk så det blixtrar, snäll granne lånade ut alvedon.
Imorrn åka och handla så det finns mat åt ungen i alla fall :)
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

vv: Har varit på middag med gamla kollegor och vänner, mkt trevligt. Värdparets kisse är med kattungar och var så gosig :love: med världens sötaste kulmage :D
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Det lät gott:d
Varit ute på en ridtur ikväll. Men halsont som inte vill ge med sig:crazy:
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

astronaut: har du tips på någon sida på nätet där man kan hitta lättlagad, vegansk mat? En vän kommer på besök senare i vår och jag har ingen aning om "hur man gör" och vill bjuda henne så hon slipper laga själv :)

Emma hur gick det med hästen?

VV då har man "tagit helg", ledig fram till 21 på söndag, måste dock vara vaken på dagen imorgon, mycket som måste hinnas med!
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Nu ska jag kolla på tv och göra ingenting.
Bara för att jag kan.
Imorrn kommer älskade ungen
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Det gick sådär men ändå bättre än väntat....mild hovbensrotation , mild hovroskförbening och en gigantisk hålvägg
Hon är nu uppskuren i hoven och står bandagerad. Hon har nu boxvila i 1-5 veckor beroende på resultat. Återbesök om en vecka. Måste byta hovslagare och sko om inom en vecka på dom andra 3 hovarna då nuvarande Hovis arbete är en bidragande orsak till nuvarande hälta.
Prognosen är trots allt god och hon kommer bli bra igen men det kommer ta lång tid ca 1 år och kosta massor .....
Men jag älskar verkligen den här hästen :love: hon lyfter mig i alla lägen, Hon finns där när jag behöver och får mig att skratta och le igen, hon får mig att orka när jag tror att jag inte klarar mer, hon är annledningen till att jag fortfarande finns här i dag, så jag kommer nog lösa det ekonomiska med men jag behöver verkligen ett jobb nu.
Men jag är så tacksam över att hon kommer bli bra igen :)
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

astronaut: har du tips på någon sida på nätet där man kan hitta lättlagad, vegansk mat? En vän kommer på besök senare i vår och jag har ingen aning om "hur man gör" och vill bjuda henne så hon slipper laga själv :)

Vegoriket och Vegomums är två sidor som har rätter som ser väldigt, väldigt enkla ut. Skulle däremot spana in Vegoriket först :)
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Tack så jättemycket för tipsen, ska spanas in och provlagas innan så jag vet ung "hur man gör" :)

Emma, jag hoppas att det ska lösa sig med lilla pållen och vad tråkigt att det räknas ta så lång tid att få ordning på det :(

VV funderar på om jag ska åka och handla eller inte, eg är det inget jag MÅSTE ha innan jag ändå ska in till stan på onsdag (och då har lite pengar på kontot), jag har frysta ärtor som jag kan äta så får jag ändå grönsaker till varje måltid, men paprika är ju så gott.
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Hoppas du hittar något recept som är tillfredsställande nog :) Är hon vegan och du funderar på något med färs så tänk på att Hälsans köks, anammas och icas egna sojafärser är veganska. Quorn är lakto-ovo. Anammas alla produkter är veganska medan inte alla hälsans kök är det.
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Hoppas hoven läker som den ska:)

Ska till stallet nu, men hade hellre tagit en tupplur på soffan:grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
401
Senast: Pilot
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
7 212
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
852
Senast: mamman
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 523
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp