Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svårt att veta såhär fotad uppifrån. Hur hög? Hur är stjälkarna, och är blomman mer färgad nedtill bleknar mot mitten?Är det här alsikeklöver?Visa bifogad fil 170125
Inte riktigt rätt, eftersom det är mer för att spara och dela var man hittat olika arter (växter, insekter, fåglar, etc), men jag tycker att den har ganska bra artigenkänning via foton - iNaturalist.Det finns en app för identifiering av växter.
Nån som vet vad jag menar?
Har försökt de jag hittat men ingen som kan identifiera via kameran.
Flora incognita?Det finns en app för identifiering av växter.
Plantnet använder jag.Det finns en app för identifiering av växter.
När det är varmt duschar jag varmt. Då kyler jag ner mig när jag kommer ut.Ser videor med tips på att man kan frysa in äppelbitar till hästar, buljong anpassat för hundar etc att ge till djuren på varma dgr. Men som tex i Egypten dricker man ju te för att sänka kroppstemperaturen när det är varmt. Borde man kanske ge djuren nått varmt ist?![]()
Man får välja ett öga.Något jag undrat större delen av mitt liv...
Hur beter man sig för att titta nån i ögonen?
Titta på bara ett öga verkar skumt och titta på näsan mitt emellan också underligt.
Åtminstone jag kan inte titta på två ögon samtidigt.
Så - hur gör ni?
Något jag undrat större delen av mitt liv...
Titta på bara ett öga verkar skumt och titta på näsan mitt emellan också underligt.
Så - hur gör ni?
Att titta från det ena ögattll det andra känns konstigt. Som att flacka med blicken. Är alltså detta det vanligaste?Mitt i pannan. Annars hör det ju till att man går från ena till andra ögat men om man står för nära varandra är pannblicken ett bra knep.
Att titta från det ena ögattll det andra känns konstigt. Som att flacka med blicken. Är alltså detta det vanligaste?
Jag tittar mest mitt emellan ögonen... Men tänkte att jag kanske var mest bara märklig....
Haha! Jag har grubblat jättelänge på exakt det!Något jag undrat större delen av mitt liv...
Så - hur gör ni?
Inte helt säker från den bilden. Har bladen egen stam eller sitter bladen på.samma stam som blomman?Är det här alsikeklöver?Visa bifogad fil 170125
Jag får ta bättre bilder. Dom där var rätt småInte helt säker från den bilden. Har bladen egen stam eller sitter bladen på.samma stam som blomman?
Det liknar alsike på blomman och bladens form men de är lite mer rosa än de alsike jag har här.
Kan du lyfta upp en stjälk och fota så hjälper det identifieringen.
Annars är plantnet som redan nämts oftast väldigt träffsäker på alla möjliga växter som finns i mina hagar.
Den säger 81% sannoliket för alsike på den bilden.