Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)
Usch, får man en häst som vägrar gå framåt går det typ inte att rida för mig heller. Ser också ut som en total nybörjare

Speciellt som jag börjar rida med hela kroppen istället för att bara få hästen fram för skänkeln.
Igår red jag tre gånger! Först privatlektion på Killen. Fick rida väldigt mycket framåt, och ibörjan blev han väldigt tung. Men när min ridlärare tjatade på mig att sluta tjuvhålla i innertygeln blev det så mycket bättre! Jag har alltid tyckt att jag rider innerskänkel mot yttertygel, men tydligen höll varken tränaren eller hästen med

Galoppen var superduperbra, istället för hans vanliga kantiga galopp där han ligger på i handen var det runda språng, genom kroppen, och ingenting alls i handen. Avslutade med att rida igenom LA:3 som vi ska tävla om några veckor. Det gick helt klart över förväntan! Jag blir lite stressad och slarvar här och var vilket inte funkar i det programmet eftersom det händer så mycket mer än i mina vanliga program LC och LB. Men nu vet jag ju att vi kan sätta alla moment om jag bara rider för det. En privatlektion till blir det innan tävlingen så fram tills dess ska jag försöka träna på dom delar som inte gick så bra.
Sen hoppade jag två gånger! Först på en ponny jag inte gillar speciellt mycket då han är så jobbig i galoppen, kan inte korta sig och så. Gick helt okej ändå. Sen fick jag hoppa fina Linus, som varit halt ett tag. Det gick jättedåligt på framridningen men han hoppade super

Vi red en del markarbete vilket gick bra för det mesta och avslutade med en bana på tre räcken som låg på 90, 95 och 100 cm. För första gången i mitt liv kände jag att jag kunde
rida på ett hinder på 1m. Jag har tagit mig över det förut, men då har det enbart varit hästens förtjänst kan jag säga. Men igår kunde jag sitta still, hitta en distans att rida på och ta mig över (samt vara nära att flyga av över hindret eftersom han hoppar så satans mycket med ryggen

). Så himla roligt! Längtar verkligen till nästa hopplektion!