Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
@dobbis Haha du jag är så trött på den att den nog aldrig blir färdig. Står numera nedpackad bakom mina vita dukar och samlar damm :grin:

@tornblomma Tack! Men långt ifrån proffs. Har precis samlat mod till mig att packa in min första tavla i presentpapper för att ge bort. Så roligt att ha bekanta som också är konstnärer! Guld värt med tips och bara att kunna dela ett intresse liksom. :banana::D Livemodeller är bäst!

@karamelldrottningen Jag skissar också hyffsat detaljerat efter att jag grundat min duk för att få bort det vita, syns på den här bilden tror jag:
Visa bifogad fil 37050

Slänger in en större bild på min pastell, de hamnar ju i gränslandet mellan teckning och målning beroende på vem man frågar. Den här är nu inramad och inslagen och skall ges som present till hästens nya ägarinna som tack för sommarbetet. Hästen är en egen uppfödning hon köpt av oss, och hon har har haft vår tvååring hos sig hela sommaren. Jag har aldrig gett bort en tavla förut och är lite halvt panikslagen :rofl: :nailbiting:
JBuBgn8.jpg
Tycker alla dina är så fina, vet att du visat andra tidigare :) när vi flyttar till hus nästa år och jag får mitt eget kontor vill jag köpa en tavla av dig 😍
 
Jag målar en del och har tagit upp lera igen efter en paus på 15 år:D
Roligast är skulpturer. Jag har onsdagar som pysseldag och då kan jag hålla på obegränsat. Just nu är jag som alltid inne på prickar, i olika former och konstellationer. Det är något som är väldigt tilltalande med prickar.
 
Idag har jag försökt måla tyg. Det var jävligt svårt. Målat första lagret nu och tänker vila duken och mitt huvud imorgon och fortsätta på onsdag med fler lager/skuggor/ljus. Har målat omväxlande med pensel och med fingrarna

E804AC4C-438C-477A-B124-DB150D84CDB6.jpeg

Det är ju alltså absolut inget ”färdigt resultat” 😅
Har också dragit upp basen på några fler figurer i bakgrunden. Grannen kom ner och sa att hon önskade att hon var en i gänget och att hon faktiskt nästan övervägde att bli prostituerad. Men bara nästan. Känns ändå som ett bra omdöme :D
 
Idag har jag försökt måla tyg. Det var jävligt svårt. Målat första lagret nu och tänker vila duken och mitt huvud imorgon och fortsätta på onsdag med fler lager/skuggor/ljus. Har målat omväxlande med pensel och med fingrarna

Visa bifogad fil 37080
Det är ju alltså absolut inget ”färdigt resultat” 😅
Har också dragit upp basen på några fler figurer i bakgrunden. Grannen kom ner och sa att hon önskade att hon var en i gänget och att hon faktiskt nästan övervägde att bli prostituerad. Men bara nästan. Känns ändå som ett bra omdöme :D

Du gör ett Fantastiskt jobb tycker jag! Jag hade aldrig haft tålamod till någonting så realistiskt! :D
 
Idag har jag försökt måla tyg. Det var jävligt svårt. Målat första lagret nu och tänker vila duken och mitt huvud imorgon och fortsätta på onsdag med fler lager/skuggor/ljus. Har målat omväxlande med pensel och med fingrarna

Visa bifogad fil 37080
Det är ju alltså absolut inget ”färdigt resultat” 😅
Har också dragit upp basen på några fler figurer i bakgrunden. Grannen kom ner och sa att hon önskade att hon var en i gänget och att hon faktiskt nästan övervägde att bli prostituerad. Men bara nästan. Känns ändå som ett bra omdöme :D
Ser jättebra ut. Du måste våga tro på dig själv också för detta kan inte bli annat än lysande. :)
 
Idag har jag försökt måla tyg. Det var jävligt svårt. Målat första lagret nu och tänker vila duken och mitt huvud imorgon och fortsätta på onsdag med fler lager/skuggor/ljus. Har målat omväxlande med pensel och med fingrarna

Visa bifogad fil 37080
Det är ju alltså absolut inget ”färdigt resultat” 😅
Har också dragit upp basen på några fler figurer i bakgrunden. Grannen kom ner och sa att hon önskade att hon var en i gänget och att hon faktiskt nästan övervägde att bli prostituerad. Men bara nästan. Känns ändå som ett bra omdöme :D

Alltså du känns så himla multibegåvad! Du är fantastisk på att måla, du är fantastisk på inredning, du är fantastisk på styling! :love:

Själv är man nöjd om man lämnar en handskriven lapp till någon och inte får tillbaka den med frågan "Vad står det här?". :D
 
Jag målar en del och har tagit upp lera igen efter en paus på 15 år:D
Roligast är skulpturer. Jag har onsdagar som pysseldag och då kan jag hålla på obegränsat. Just nu är jag som alltid inne på prickar, i olika former och konstellationer. Det är något som är väldigt tilltalande med prickar.
Gör du sådant hemma eller åker du iväg någonstans när du jobbar med leran?
Lera är ett så häftigt material. Så starkt och så skört på samma gång.
 
Alltså att vakna upp och se era inlägg i tråden: 😭❤️😭❤️🙌🏼

TACK snälla ni! :bow:
Gick och la mig lite smådeppig och tänkte att jag tagit mig vatten över huvudet. Drömde och missbildade felmålade händer och näsor 😅
Tack vare ert pepp känner jag mig på banan igen! Ska vila duken idag och köra igång imorgon igen! Då får jag även sällskap av min kompis som modellade för ngn dag sedan. Frågan är också. Blir det en apa och ett fruktfat med i målningen som grannen mer eller mindre KRÄVER? 😅🤷🏼‍♀️😂

Kram på er alla och tack för ert pepp och fina ord! ❤️
 
Gör du sådant hemma eller åker du iväg någonstans när du jobbar med leran?
Lera är ett så häftigt material. Så starkt och så skört på samma gång.

Båda delar. Jag har en halv lada där jag just nu kan härja bäst jag vill (och gör), sen har jag tagit en kvällskurs via folkhögskola för att få dreja också. Kan inte riktigt köpa ugn spontant:D
 
Alltså att vakna upp och se era inlägg i tråden: 😭😭🙌🏼

TACK snälla ni! :bow:
Gick och la mig lite smådeppig och tänkte att jag tagit mig vatten över huvudet. Drömde och missbildade felmålade händer och näsor 😅
Tack vare ert pepp känner jag mig på banan igen! Ska vila duken idag och köra igång imorgon igen! Då får jag även sällskap av min kompis som modellade för ngn dag sedan. Frågan är också. Blir det en apa och ett fruktfat med i målningen som grannen mer eller mindre KRÄVER? 😅🤷🏼‍♀️😂

Kram på er alla och tack för ert pepp och fina ord! ❤
Tack för att du delar med dig så generöst också med glimten i ögat. :love: Tråden gör mig glad också och jag behöver piggas upp lite.
 
Alltså att vakna upp och se era inlägg i tråden: 😭😭🙌🏼

TACK snälla ni! :bow:
Gick och la mig lite smådeppig och tänkte att jag tagit mig vatten över huvudet. Drömde och missbildade felmålade händer och näsor 😅
Tack vare ert pepp känner jag mig på banan igen! Ska vila duken idag och köra igång imorgon igen! Då får jag även sällskap av min kompis som modellade för ngn dag sedan. Frågan är också. Blir det en apa och ett fruktfat med i målningen som grannen mer eller mindre KRÄVER? 😅🤷🏼‍♀️😂

Kram på er alla och tack för ert pepp och fina ord! ❤

Apa som stjäl frukt!

Tror det blir skitfint! Olja är ju tacksamt som går att bygga och ändra lite i. Även om det tar tid och kräver väntan. Det lär bli grymt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp