Bukefalos 28 år!

Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok nu är jag igång! Första lagret av ”uttråkad/utarbetad gestalt” växer fram...

4981C53A-076D-43C0-838F-602A96C8987D.jpeg
 
@tornblomma

Alltså, du är så otroligt talangfull :love:

Min erfarenhet av olja är ytterst minimal, men den här tråden får mig att vilja köpa färger och bara sätta igång.

Tack snälla!
Det är faktiskt flera på Instagram som taggat/skrivit till mig att mitt lilla projekt fått dem att göra just det; köpa färger och bara köra igång! :love:
Tror att många kanske inte riktigt vågar testa ngt nytt och bara antar att ”de inte kan måla” vilket ju är jättedumt egentligen
 
Läget nu är att jag är väldigt busy hela dagen och inte kan måla förrän sent ikväll vilket gör att jag känner mig på väldigt grinigt humör :cautious:
OM jag hinner ikväll ska jag försöka måla in en till gestalt i bakgrunden - den dekadenta kortspelaren.
Har en kompis som jag tror kan ha det perfekta ansiktet för denna donna så jag håller i skrivande stund på att muta henne med förekomsten av årgångsvin i hobbyrummet :angel:
 
La ut en kort film på insta-stories också om ni vill se lite hur det börjar hänga ihop :)

@frktornblom

(Hoppas ok att länka annars får moderator ta bort)

Gick givetvis in och började följa dig dirr, måste få dagliga uppdateringar om det här projektet :D
Tycker för övrigt, som en liten side-note, att du är asball och supercool, du är härmed mitt nya spirit animal, jag aspirerar att bli lika ball som dig! :love::laugh:
 
Tack snälla!
Det är faktiskt flera på Instagram som taggat/skrivit till mig att mitt lilla projekt fått dem att göra just det; köpa färger och bara köra igång! :love:
Tror att många kanske inte riktigt vågar testa ngt nytt och bara antar att ”de inte kan måla” vilket ju är jättedumt egentligen

Ja, jag har liksom hållit mig mest till akryl, då det är så enkelt att hålla på med, men det har å sin sida gjort att jag kanske överdramatiserat det där jobbiga med oljefärger istället 🤔 det är ju nog en helt oslagbar lyster och känsla i olja.
 
Gick givetvis in och började följa dig dirr, måste få dagliga uppdateringar om det här projektet :D
Tycker för övrigt, som en liten side-note, att du är asball och supercool, du är härmed mitt nya spirit animal, jag aspirerar att bli lika ball som dig! :love::laugh:

Haha åååh ❤️ jag är verkligen inte ”ball” snarare rätt ”töntig” 😅
 
Ja, jag har liksom hållit mig mest till akryl, då det är så enkelt att hålla på med, men det har å sin sida gjort att jag kanske överdramatiserat det där jobbiga med oljefärger istället 🤔 det är ju nog en helt oslagbar lyster och känsla i olja.

Jag tänker att olja är lättare på så sätt att det torkar långsammare och du kan blanda färgerna på duken? Men är ju första ggn jag målar med olja så jag vet inte. Men det är ngt jag tänkt på, att det är lätt att jobba så!
 
Ger upp för idag innan allt kladdar ihop (det är redan på god väg 😅🙈)

864AC1F8-E020-487E-8A1D-9099B7F41465.jpeg


Drog upp händerna lite snabbt, kan hända att jag ångrar mig och målar över och gör ngt helt annat. Tänker att hon ev ska hålla i ett munstycke. Pälsen ska inte vara brun men kladdade på för att testa idén.

Och yes är nån slags ormgrop som växer fram :rofl:
 
Ger upp för idag innan allt kladdar ihop (det är redan på god väg 😅🙈)

Visa bifogad fil 37231

Drog upp händerna lite snabbt, kan hända att jag ångrar mig och målar över och gör ngt helt annat. Tänker att hon ev ska hålla i ett munstycke. Pälsen ska inte vara brun men kladdade på för att testa idén.

Och yes är nån slags ormgrop som växer fram :rofl:
Jag gillar handen - hon ser ut som om hon tänker och utvärderar vad hon har på hand. Så är jag också team "Apa".

Himla imponerad. Det ser bra ut, du är duktig och du verkar ha roligt :)
 
Jag gillar handen - hon ser ut som om hon tänker och utvärderar vad hon har på hand. Så är jag också team "Apa".

Himla imponerad. Det ser bra ut, du är duktig och du verkar ha roligt :)

Tack ❤️
Händerna är ju långtifrån klara men jag tänkte mig att hon kanske håller en cigarrett med munstycke. Men det måste torka lite innan jag kan måla händerna annars blir det grönt från bakgrunden ”all over the place” (det började redan spåra ut när jag kom på att jag skulle kladda en hand på grönt kladd i bakgrunden kaozzzz 🙈🎨)
Ev kommer hon få en huvudbonad istället för hår, just nu ser hon ut som ngn slags märklig Marie Antoinette i håret pga jag råkade få lite feeling ett tag där 😅🙃
 
Tack ❤
Händerna är ju långtifrån klara men jag tänkte mig att hon kanske håller en cigarrett med munstycke. Men det måste torka lite innan jag kan måla händerna annars blir det grönt från bakgrunden ”all over the place” (det började redan spåra ut när jag kom på att jag skulle kladda en hand på grönt kladd i bakgrunden kaozzzz 🙈🎨)
Ev kommer hon få en huvudbonad istället för hår, just nu ser hon ut som ngn slags märklig Marie Antoinette i håret pga jag råkade få lite feeling ett tag där 😅🙃
Jag tänkte såhär med handen : "hon måste ju ha en cigarett på pinne (vad det nu heter)!!" Och så har du tänkt precis lika :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp