Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ger upp för idag!

888C73EB-8BA4-458C-95E1-DE6F09885596.jpeg


Hon som ligger och sover ska ha en gigantisk plym i håret är planen... oklart om det kommer funka men jag testar mig fram
 
Senast ändrad av en moderator:
Åh nej! Men i drama, pina, dödsångest och port marineras en konstnärlig själ väl, får en hoppas!
Krya på dig! :D

Alltså DÄR sa du ngt! Är oerhört plågad. Blev utskälld och kallad vänsterpack på Grand Hotel häromnatten. Vaknade dagen efter infekterad av sjukdom som framstår som en fusion mellan Spanska sjukan, lungpesten och TBC. MEN konstnärer ska ju liksom leva i misär. Jag passar således in i mallen!
Tar ett glas portvin till och säger AUREVOIR, på återseende (in case of överlevnad).
(Om inte är ni alla inbjudna till min begravning).
 
Men krya på dig vännen. :love: Och ta det lugnt med portvinet.;)

Har övergått till absint. Satt alltså på Konstnärsbaren (passande location) i mitt depraverade tillstånd igår. Idag känner jag mig faktiskt ngt bättre (dock kanske inte detta faktum även gäller för min lever :angel: )
Har tbc-hostan lagt sig så ska jag börja om att måla på måndag är tanken.
 
Alltså den här tråden, så peppig och härlig! :love:

OCH, igår när jag började måla en tavla med akryl så insåg jag att just det här motivet, det behöver jag ju måla i olja, såklart!
Det är massa år sen jag målat med olja, främst pga inte haft utrymme att ha det till att torka. Men nu har jag ju det! Och den här tråden påminde mig om hur kul det faktiskt är med olja. Så, tack!! Imorgon ska ny duk och oljefärger införskaffas.
 
Alltså den här tråden, så peppig och härlig! :love:

OCH, igår när jag började måla en tavla med akryl så insåg jag att just det här motivet, det behöver jag ju måla i olja, såklart!
Det är massa år sen jag målat med olja, främst pga inte haft utrymme att ha det till att torka. Men nu har jag ju det! Och den här tråden påminde mig om hur kul det faktiskt är med olja. Så, tack!! Imorgon ska ny duk och oljefärger införskaffas.

Så kul att höra!!! :love:

Jag har varit superkrasslig, trodde att jag skulle orka måla idag men har vara legat i schäslongen och kollat på Netflix. Kommer dra igång i veckan igen!
Har också tänkte börja med en ny lite enklare/mindre målning att kladda med parallellt med det stora projektet! Imorgon ska jag köpa mer duk och färg!
 
Hur stor är din duk, @tornblomma ?

Jag får lust att ge mig in i något liknande. Det värsta som kan hända är ju bara att jag kastar alltsammans sen.

Funderar på motiv med fåglar och blommor och tomma snirkliga fågelburar, typ jugend.

Köpte precis en kilram med duk 50x70 för mitt nästa projekt på konstnärshandel. Problemet är att vill man ha en snygg äldre ram så matchar de sällan standardmått. Och det är dyrt att måttbeställa ram.

Tipsar om att många gamla förgyllda gesso-ramar kan ha en kilram på baksidan.
Min stora duk spände jag på en sådan! Har även hos antikhandlare köpt ytterligare ett par jugend/art deco ramar inkl spännram. På så sätt behöver jag bara duk. Tips till tex dig @Petruska om du tänkt rama in ditt mästerverk i tidsenlig ram!
 
Köpte precis en kilram med duk 50x70 för mitt nästa projekt på konstnärshandel. Problemet är att vill man ha en snygg äldre ram så matchar de sällan standardmått. Och det är dyrt att måttbeställa ram.

Tipsar om att många gamla förgyllda gesso-ramar kan ha en kilram på baksidan.
Min stora duk spände jag på en sådan! Har även hos antikhandlare köpt ytterligare ett par jugend/art deco ramar inkl spännram. På så sätt behöver jag bara duk. Tips till tex dig @Petruska om du tänkt rama in ditt mästerverk i tidsenlig ram!
Tack! Så långt har jag inte tänkt. Motivet känns lite som att det kunde vara en tavla på väggen i din bild.

Ev hänger jag den konstnärsbohemiskt utan ram.
 
Tack! Så långt har jag inte tänkt. Motivet känns lite som att det kunde vara en tavla på väggen i din bild.

Ev hänger jag den konstnärsbohemiskt utan ram.

Kan kanske vara värt för dig att inspireras av de Gournay-måleri?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp