Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20200403_220721.jpg
IMG_20200403_220721.jpg

Åh gud
Vad har jag gett mig in på? 🙈
/skräckslagen
 
Visa bifogad fil 48099
Mitt försök till att blåsa över med vit färg. Här började jag misstänka att jag inte fått till rätt konsistens på färgen
IMG_20200403_224329.jpg

Ändå helt ok. Vissa delar är jag jättenöjd med trots att färgen var alldeles för tjock. Andra delar tex det rosa partiet längst ner gick helt enkelt inte att få till.

Får bli att köpa ett par ännu mindre dukar bara för att få in känslan för konsistensen innan jag vågar ge mig på den stora.
 
Visa bifogad fil 48100
Ändå helt ok. Vissa delar är jag jättenöjd med trots att färgen var alldeles för tjock. Andra delar tex det rosa partiet längst ner gick helt enkelt inte att få till.

Får bli att köpa ett par ännu mindre dukar bara för att få in känslan för konsistensen innan jag vågar ge mig på den stora.
Vad häftigt! Tycker resultatet blev väldigt lyckat :)
 
Visa bifogad fil 48100
Ändå helt ok. Vissa delar är jag jättenöjd med trots att färgen var alldeles för tjock. Andra delar tex det rosa partiet längst ner gick helt enkelt inte att få till.

Får bli att köpa ett par ännu mindre dukar bara för att få in känslan för konsistensen innan jag vågar ge mig på den stora.

Wow, vad häftigt!!
Skulle du kunna grundmåla först, låta torka och sen göra detta ovanpå? Om du inte vill ha en helt vit bakgrund? Tänker att motivet kanske hade poppat mer på en icke-vit bakgrund
 
Wow, vad häftigt!!
Skulle du kunna grundmåla först, låta torka och sen göra detta ovanpå? Om du inte vill ha en helt vit bakgrund? Tänker att motivet kanske hade poppat mer på en icke-vit bakgrund
Nja bakgrunden kan inte vara torr för då rinner färgen för dåligt. Däremot kan man hoppa över steget där man häller mer vit färg runt "strecket" för att sedan blåsa över med innan man blåser ut. (lite rörigt 🤣) Då får man klarare färger men jag har märkt att jag själv gillar denna typen bättre.

Bakgrunden behöver inte vara vit. Har sett flera som gjort med svart också så det kan nog vara vilken som ☺️
 
Nja bakgrunden kan inte vara torr för då rinner färgen för dåligt. Däremot kan man hoppa över steget där man häller mer vit färg runt "strecket" för att sedan blåsa över med innan man blåser ut. (lite rörigt 🤣) Då får man klarare färger men jag har märkt att jag själv gillar denna typen bättre.

Bakgrunden behöver inte vara vit. Har sett flera som gjort med svart också så det kan nog vara vilken som ☺

Det blev verkligen superhäftigt oavsett färg!
 
Nu har jag byggt upp en idé i mitt huvud. Har ju fått en viktoriansk grej på huvudet. Så nu har jag gjort en liten skiss. Min kompis tittade nyss på den och bara "vad i helvete vad deppigt".
Corona och ett skadat öga har fått mig att gå från hundar i pasteller till ångest och mörk symbolik :rofl:
IALLAFALL. Tanken är: "kvinna i skira transparenta slöjor och brudkrona (?) tittar ut genom ett fönster som belyser henne och skiner igenom kläderna (här får jag öva på att måla ljus, transparent och nyanser av vitt). Ljuset kommer vara det viktigaste i hela målningen. Framför fönstret hänger en bur med en kanariefågel, upplyst av ljuset på samma sätt som kvinnan. Både fågeln och kvinnan tittar ut genom fönstret.

Tolkningarna kan vara: "Fångad...?" Fångad i buren, fångad i äktenskapet. Eller som min kompis sa "FÅNGAD I CORONA-KARANTÄNEN FY FAN FÖR DETTA"

:D

Har tänkt köra på en duk på 1.25x95 typ. Måste dricka vin och fundera lite till men jag tror att idén är hyfsat klar.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp