Man får alltid några enkla i mixpåsarna, det är väll inte selektivt pollinerade utan öppet pollinerade och då får man massa korsningarIdag hittade jag denna.
Visa bifogad fil 73579
De som blommade igår har blommat över och tappat sina blomblad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man får alltid några enkla i mixpåsarna, det är väll inte selektivt pollinerade utan öppet pollinerade och då får man massa korsningarIdag hittade jag denna.
Visa bifogad fil 73579
De som blommade igår har blommat över och tappat sina blomblad.
Åh vad är det där för väldans vacker blomma? Vill-ha-begäret dök upp7Visa bifogad fil 73652
God morgon, alla bin och andra pollinerare!
Japp ser ut som mina låga Pacino Gold. Låga kraftiga solrosor är så fina!Visa bifogad fil 73662
Den här kommer från en påse med en blandning. Den är ca 50 cm hög. Vad är det gör nåt? Kan det vara en liten solros??
Japp ser ut som mina låga Pacino Gold. Låga kraftiga solrosor är så fina!
Anade det. Jag gillar dem alla! Ska försöka komma ihåg att samla frön.Man får alltid några enkla i mixpåsarna, det är väll inte selektivt pollinerade utan öppet pollinerade och då får man massa korsningar. Märk upp dina favoriter och skörda fröna sedan så kan du föröka på dom
.
Jag sådde pionvallmo. Ska se imorn om jag har kvar påsen.Åh vad är det där för väldans vacker blomma? Vill-ha-begäret dök upp![]()
Den här fuchsian köpte jag som liten stickling i våras och den har tagit sig riktigt bra:
Visa bifogad fil 73744
Jag har en till av samma sort men den växer snett. I gengäld har den fler knoppar än den ovan.
Den heter Blue Satin. Jag har en förkärlek för just blått/lila och vitt.Är det en ovanlig färg? Den var väldigt fin iaf![]()
I år var det ett utmärkt år att misshandla gurkaVisa bifogad fil 73757
Kommer ni ihåg mina gurkor jag råkade så alldeles för tidigt?Satte ner dom i krukor inomhus i typ Mars, men det stod ju (tydligen) Maj på påsen. Orkade inte plantera om dom i större krukor så jag var beredd på att dom skulle dö. Stod väldigt länge i alldeles för små krukor, sen fick det bära eller brista när jag slutligen satte ut dom.
Har inget växthus utan odlar i pallkragar, något som skulle vara ganska omöjligt då gurka tydligen är känsliga rackare, och med tanke på den uppväxt dom fick så hade jag aldrig kunnat drömma om detta!
Jag var 50/50 om jag ens skulle orka plantera ut dom eller om jag skulle slänga dom på komposten direkt! Nu har jag gurka i överflöd!![]()
Jag tar upp min när blasten är mjuk och inte är så frodigt grön längre. Dvs när den lägger sig pga att den börjat vissna så smått.När ska man ta upp löken? Vanlig gul. Har läst mig till att ”när blasten lägger sig”, men efter någon rejäl monsunskur här om dagen så ligger all blast…![]()