Var beställde du vitlök? Jag funderar på klostra.Visa bifogad fil 36183
Det har kommit lökar idagjag har INGEN aning om var dom ska rymmas.
Sen har jag beställt 1,5 kg vitlöksutsäde också![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var beställde du vitlök? Jag funderar på klostra.Visa bifogad fil 36183
Det har kommit lökar idagjag har INGEN aning om var dom ska rymmas.
Sen har jag beställt 1,5 kg vitlöksutsäde också![]()
Semenco, dom säljer minst ett kiloVar beställde du vitlök? Jag funderar på klostra.Ryckte upp en massa morötter igår så nu börjar det finnas plats för höstsådd!
Planterar man vitlök nu?Semenco, dom säljer minst ett kilojag ska fan ha vitlök så jag klarar mig nästa år!!
![]()
Nej, leverans är i oktober. Så planterar man så sen som möjligt, för mig är det innan det blir tjäle, så i november kanske?Planterar man vitlök nu?
FresiaKan någon hjälpa mig med vad det här är för lökar förresten?
jag köpte dem för flera år sedan, hittade och satte ned dem typ mitt i sommaren detta året och vips! Vackra blommor.
![]()
Såhär i svamptider måste jag i så fall tipsa om detta recept. Godaste pizzan jag ätit, och svartkålen passar fantastiskt!Är det någon som sitter inne på nåt fantastiskt recept med svartkål? Vi har inte rört den ännu nån av oss, ligger utanför komfortzone.men plantorna är sjukt fina, inte ska de väl bara stå där som prydnader?!
Gick in på Tesco för att köpa en flaska vin, kom också ut med en påse rosa vårstjärnor...
Istället för att sätta i mig en påse popcorn kan jag vara nyttig och plantera lökar med vinglaset i ena handen. Nytta och nöje!Högst rimligt!
Ett bra sätt att finfördela grön och svartkål är att frysa den. Sedan är den bara att gnugga inuti påsen och vips har man kålflingor! Färdiga att blanda i deg eller mat.Smart med sconesen! Förr gjorde jag ofta grönsaksscones, det är så himla gott. Får testa att steka den till maten också.Ogillar när det blir att bara tugga tugga tugga, men vi får testa oss fram!
Japp. Eller i vår. Höstplanterad hinner dock bli rejält etablerad till nästa skörd.Planterar man vitlök nu?
Superlike! Smart!Ett bra sätt att finfördela grön och svartkål är att frysa den. Sedan är den bara att gnugga inuti påsen och vips har man kålflingor! Färdiga att blanda i deg eller mat.
Jag har grönkål i köttfärs och grytor.
Vad är de där päronformade för sort?Skördade första pumpan ikväll.Längtar efter att göra en riktigt amerikansk pumpapaj! Bröd med pumpa och muffins ligger också bra till.
Visa bifogad fil 36272
Vad är de där päronformade för sort?