Trädgård och odling 2026 del 2

Bukefalos 30 år!

IMG_20260723_164903125_HDR.webp

Eldtörel? Sjukt snygg!

Är hemma hos en kompis med världens lummigaste trädgård :love: Han har dessutom en superfin stormhatt, men den sitter för högt upp för att fastna på bild.

Jag är rätt ny på min plats och det här är första sommaren som jag har börjat på allvar med att skapa blomsterrabatter (har mest fokuserat på grönsaker tidigare), och det är ju jätteroligt! 🤩 Ska bli spännande att se hur det blir när det blir klart - och vad som klarar av att överleva i slutändan. 😊 Jag är verkligen inget proffs... Har redan konstaterat att jag kommer att behöva flytta några plantor som inte hamnat särskilt optimalt... 🤭

Slängde ut några vallmofrön som jag fick i en av mina nya rabatter, och det blev vackra blommor, men även kapslarna är ju helt underbara - väldigt dekorativa! 😍 Hoppas att de vill fröså sig ännu mer. 😊

6886.webp

Plockat 1 liter Svarta vinbär, borde plockats tidigare för många blir mos så jag har fått i mig min dos av C-vitamin iaf 😂

Någon deciliter hallon fick jag ihop med och hela 4 krusbär och 3 blåbär. Hoppas på fler nästa år!

Rödbetorna levererar stora fina rödbetor, måste kolla i helgen vilka som är okej i storlek och koka dom.

Plockade söta pyttelökar, både röda och gula som vi grillade ikväll. Kändes lite lyxigt.

Jag slängde ut tre olika sorters vallmofrön i våras och en särskild sort verkar verkligen ha tagit över - nu har de sina första knoppar och jag har ingen aning om vad de är. Det är lite spännande!
Antingen vildvallmo av något slag, lila vallmo eller "californian poppy" som blommar dubbelt.

Tack för alla tips! Har inte sett några sorkhögar så tror vi slipper det eländet om vi nu får gården. Ska inhandla boken och börja läsa på. Känner mig lite överväldigad just nu.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka