Julle
Trådstartare
Finns det?
Nån som har tips på nåt märke? Tycker mest att de träns man hittar som finns i arabstorlek är distansträns eller andra i neoprene eller nylon. Men jag vill ha ett helt vanligt läderträns!!
Problemet med min häst är att hon är en arab i D-ponnystorlek. Huvudet är alltså ponny för det allra mesta....
Men pannbanden och käkremmen behöver jag ha i cob. Sidostyckena är oftast för långa även på ponnytränsen....
Vill ju helst kunna ha det på mittenhålet men på det jag har nu (Jacson) får jag ha på sista hålet och sidostyckena syns knappt för det är bara dubbla remmar liksom!! Nosgrimman brukar funka runt om men det händer att den är för lång den med. Och det brukar inte bli så bra att göra nya hål heller, flärparna blir för långa då.... Så ni kanske fattar varför jag inte vill köpa för dyra träns?
Är på jakt efter ett pullarträns, har spanat in mig på Glengordon eller möjligtvis det med smala remmar från Hööks. Så är det nån som vet om det finns nåt liknande träns i arabstorlek? Som inte är för dyrt.... Eftersom jag inte kan lita på att det kommer att passa perfekt ändå...
Problemet med min häst är att hon är en arab i D-ponnystorlek. Huvudet är alltså ponny för det allra mesta....
Är på jakt efter ett pullarträns, har spanat in mig på Glengordon eller möjligtvis det med smala remmar från Hööks. Så är det nån som vet om det finns nåt liknande träns i arabstorlek? Som inte är för dyrt.... Eftersom jag inte kan lita på att det kommer att passa perfekt ändå...