Bukefalos 28 år!

Trädgård 2018, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Några grannar lite längre bort har så oerhört fina många röda rosor som klättrar längst deras fasad :love:
Så maffiga och så röda att jag fundera på att knacka på och fråga om sort och hur de har planterat dessa. Kanske anses som knäppt men de är verkligen något utöver det vanliga.

Låter som Flammentanz. De är populära och lättodlade men för oss nördar lite tråkiga... ;) :D Men visst, jag är för mer rosor åt folket :up:
 
Det är en ljuvlig tid nu.
36465253_1643155152465014_5996831005955063808_n.jpg

36354422_1643155205798342_2496660859917434880_n.jpg

36293785_1643155305798332_2423972365248495616_n.jpg
 
@athena_arabians Nu har jag kikat närmare på Zéphirine och den passar bra in på vad jag tänkte mig så jag tar på mig att ha den i min trädgård;):D
den trädgårdsintresserade föräldern blev dessutom eld och lågor när hen fick höra om mina planer och den eventuellt tilltänkta rosen så då är det väl inte så mycket att fundera över:laugh:
Enligt den sidan jag var inne på skulle den klara zon 4 så då började jag fundera på hur "illa" till din trädgård ligger?:confused: måste nog leta rätt på en zonkarta, det kanske ökar tidigare än vad jag trott:idea:
 
Hörrni rosfantaster... @athena_arabians m.fl
Kan ni inte starta en separat ros-tråd, så fler får möjlighet att läsa och njuta?
Era trevliga rosdiskussioner försvinner lite i en sån här babbeltråd och risken är att många missar dem då...
 
Hörrni rosfantaster... @athena_arabians m.fl
Kan ni inte starta en separat ros-tråd, så fler får möjlighet att läsa och njuta?
Era trevliga rosdiskussioner försvinner lite i en sån här babbeltråd och risken är att många missar dem då...

Jag ber om ursäkt att jag spårat ur tråden och lämnar den. Jag har nämligen inte haft ork med det jag velat i år (vilket jag verkligen inte är nöjd och glad över) så det har inte blivit så mycket mer än mina rosor i min trädgård.
 
Senast ändrad:
Hörrni rosfantaster... @athena_arabians m.fl
Kan ni inte starta en separat ros-tråd, så fler får möjlighet att läsa och njuta?
Era trevliga rosdiskussioner försvinner lite i en sån här babbeltråd och risken är att många missar dem då...
Växer inte rosor i trädgården?! Tycker det här med utbrutna trådar börjar bli lite väl löjligt. Själv var jag inte glad åt att jag råkade ut för det mtp de påhopp ni moderatorer orsakade mig genom att lyfta ut mina små tankar till offentlig byk. :down: :yuck:
 
Jag ber om ursäkt att jag spårat ur tråden och lämnar den. Jag har nämligen inte haft ork med det jag velat i år (vilket jag verkligen inte är nöjd och glad över) så det har inte blivit så mycket mer än mina rosor i min trädgård.
Handlar inte alls på något sätt om att spåra ur i tråden!!
Rosor växer absolut i trädgården! Grejen är bara att det är så svårt att hitta rosdiskussionerna som finns inblandade i trädgårdstrådarna, om man vill gå tillbaka till dem. Eller om man är ny.
Tycker ni inte att rosorna förtjänar en egen tråd?
(vi moderatorer har börjat bryta ut diskussioner ur babbeltrådarna, när det finns ämnen som förtjänar egen uppmärksamhet eftersom de försvinner i mängden i babbeltrådarna - hade jag eller @lizan orkat och haft tid att plöja hela den här tråden för att leta rosdiskussioner, så hade vi brutit ut det. Mitt inlägg var mer än vädjan om att ni själva kan ordna en egen tråd...)
 
Handlar inte alls på något sätt om att spåra ur i tråden!!
Rosor växer absolut i trädgården! Grejen är bara att det är så svårt att hitta rosdiskussionerna som finns inblandade i trädgårdstrådarna, om man vill gå tillbaka till dem. Eller om man är ny.
Tycker ni inte att rosorna förtjänar en egen tråd?
Inte om det får användare att sluta skriva helt. Vill ni döda forumet?
 
Handlar inte alls på något sätt om att spåra ur i tråden!!
Rosor växer absolut i trädgården! Grejen är bara att det är så svårt att hitta rosdiskussionerna som finns inblandade i trädgårdstrådarna, om man vill gå tillbaka till dem. Eller om man är ny.
Tycker ni inte att rosorna förtjänar en egen tråd?

Kanske det men iaf jag har vare sig lust eller ork att starta den. Att då inte kunna delta i den här tråden med det jag gjort i min trädgård i år för att det mest är rosor känns sådär.

Edit: Det jag främst har lite koll på är rosor. Tack vare trädgårdstrådarna har jag fått upp ögonen för flera andra växter, tex dagliljor som jag inte hade någon koll på tidigare.
 
Inte om det får användare att sluta skriva helt. Vill ni döda forumet?
Nu behöver vi inte överdriva.
Detta går lite off topic.
Men faktum är att babbeltrådarna gör att forumet i stort ser "mindre levande" ut, om för många ämnen blandas in i dem. Kommer du som ny bukefalist så kanske du inte ger dig in i babbeltrådarna det första du gör.
För oss inventarier kanske det inte gör så stor skillnad.

Kanske det men iaf jag har vare sig lust eller ork att starta den. Att då inte kunna delta i den här tråden med det jag gjort i min trädgård i år för att det mest är rosor känns sådär.

Edit: Det jag främst har lite koll på är rosor. Tack vare trädgårdstrådarna har jag fått upp ögonen för flera andra växter, tex dagliljor som jag inte hade någon koll på tidigare.
Jag förstår hur du tänker. Kan du förstå min tanke?
Jag tänker bara att du (och säkert nån mer??) har sån koll på olika sorters rosor, så det hade varit trevligt om just den biten fick en egen tråd. Kanske kan det ge effekten att fler intresserar sig för rosor, även om de inte ger sig in i babbelträden?
Sen tänker jag att ämnen som rör "vad man gör med rosorna" (planerar, planterar, dödar bladlöss etc) absolut kan vara i trädgårdstråden, då det är mer babbelämne.
 
Nu behöver vi inte överdriva.
Detta går lite off topic.
Men faktum är att babbeltrådarna gör att forumet i stort ser "mindre levande" ut, om för många ämnen blandas in i dem. Kommer du som ny bukefalist så kanske du inte ger dig in i babbeltrådarna det första du gör.
För oss inventarier kanske det inte gör så stor skillnad.


Jag förstår hur du tänker. Kan du förstå min tanke?
Jag tänker bara att du (och säkert nån mer??) har sån koll på olika sorters rosor, så det hade varit trevligt om just den biten fick en egen tråd. Kanske kan det ge effekten att fler intresserar sig för rosor, även om de inte ger sig in i babbelträden?
Sen tänker jag att ämnen som rör "vad man gör med rosorna" (planerar, planterar, dödar bladlöss etc) absolut kan vara i trädgårdstråden, då det är mer babbelämne.

Och jag personligen orkar inte i ett sådant scenario sitta och hålla koll på vad jag "får" skriva i vilken tråd. Min hjärna är inte helt hundra ännu efter alltför långvarig stress så mödan det skulle medföra gör att det inte blir värt det. Jag hänger i trädgårdstråden för att det bla är avslappnande plus då att jag lär mig nya saker.
 
En plaststolpe i busken, håller den upp nätet? Har du någon mer utzoomad bild på nätet och busken?
Jag skulle nämligen behöva göra nått liknande ffa till de röda bären som fåglarna verkar föredra.
Vet inte om jag vill dela med mig nån bild på det. :rofl: Så väldigt fult. Men alltså, jag tog vita staketpinnar och satte runt som en ram. Sen slängde jag nätet över buskarna och drog fast i krokarna i pinnarna. Har ingen pinne i mitten, men det kan du säkert ha.
 
Och jag personligen orkar inte i ett sådant scenario sitta och hålla koll på vad jag "får" skriva i vilken tråd. Min hjärna är inte helt hundra ännu efter alltför långvarig stress så mödan det skulle medföra gör att det inte blir värt det. Jag hänger i trädgårdstråden för att det bla är avslappnande plus då att jag lär mig nya saker.
jag tänker att om det finns en tråd om rosor (-sorter mm) så ger det sig kanske lite automatiskt. Och då kanske det inte gör något om man skriver lite av varje i båda trådarna. :) Och det är också lättare för moderator att flytta över om det blir väldigt mycket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Guldfasanerna
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp