Trädgård 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har aldrig skickat sticklingar faktiskt, men en mjölkkartong borde gå att skick i. Kanske behövs lite blött hushållspapper och plast runt rotändan.

Behöver du lavendelsicklingar? Jag ska klippa mina plantor snart.
Om du vill skicka så finns det plats här. :D

De som jag vet skickat har gjort som du skrev. Plastflaska funkar också. Vadderat kuvert med färdigt porto med låda eller flaska inuti.
 
Var på gg idag och försökte förstå vad jag behöver och inte. Misstänker att en pallkrage blir för låg att odla morötter i?

Hamnade ganska fort bland alla fröpåsar och fick lätt panik. Vet inte vad jag vill odla, kan som inte få nån ordning i skallen. :arghh:

Så jag kom inte hem med nån pallkrage, känns som att jag måste avvakta tills jag vet VAD jag ska odla. Annars blir det väl bara ogräs. :crazy:
Två kragar på höjden gör arbetshöjden lite trevligare. Därför valde jag, där vi bodde förut, att ha två kragar som standardhöjd.
 
Snöat i natt. Ska eventuellt komma mer under dagen.
Jag är idag ledig för att vara med dottern på ärenden, men lite lättad över att slippa försöka plantera penséer i snön...

DSC_4637.JPG
 
Jag har lite vånda över mina plantor då jag måste åka en sväng till Stockholm igen, så det blir typ 2 dagar som verandan inte kommer att vädras och det blir varmt för plantorna. Belysning och tillskottsvärme på natten går ju att sätta på timer.
 
Någon som använt vertikalskärare? Kan det hjälpa lite att få gräsmattan jämnare innan jag kör igång med att stampa jord.. Har bestämt mig för att vi inte ska anlägga en helt ny gräsmatta från rulle när vi inte ens ska bo kvar. Känns lite onödigt.
 
Jag trodde att jag hade förvarat sättpotatisen tillräckligt svalt och mörkt, men den har groddat sig. Är det kört att sätta den?
 

Bifogade filer

  • 265665E4-6CB5-4453-BCAB-D7B919210467.jpeg
    265665E4-6CB5-4453-BCAB-D7B919210467.jpeg
    271,3 KB · Visningar: 14
Sådde pelargoner för 3 veckor sedan. Får inse att det är kört, inte en enda grodde.


Någon som frösått pelargon och kan berätta hur du gjorde?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Alltså jag börjar gilla det här huset mer och mer... Jag önskar att det blir till salu och vi en dag kan köpa det. Som det är nu, är det...
Svar
0
· Visningar
357
Senast: Seabaz
·
Trädgård & Växter Min mamma hade vår trädgård som sitt hobbyprojekt, så vi har inte behövt bry oss om den. Men när hon gick bort för snart 2 år sedan blev...
2
Svar
20
· Visningar
4 587
Senast: macan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp