Trädgård 2021 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har 3 ampeltomater som behöver slutkruka. Hade tänkt ha dem på räcket på trädäcket. Vad tror ni om varsin krubba?

5208-1500x1500-1500x1500.jpg
 
Gissar att du tänker på druvfläder? Det är dock inte sant, all Sambucus innehåller samma slemhinneirriterande ämne som försvinner vid kokning. Så färg eller underart ska inte spela någon roll.

Jag vet inte specifikt vilken fläder som avses, bara att det tydligen ska finnas viss fläder som inte går att använda.
 
Finns väl nått som kallas för falsk fläder, som liknar väldigt men som inte är fläder och som är giftig? Kanske det är dessa sorter som inte ska användas till saft etc?
 
IMG_20210606_141713.jpg

Gurkorna är på plats! Är det rimligt med 10 stycken till två personer? :angel:
Det mesta börjar vara på rätt plats. Har sommatrudbeckia som saknar slutdestination och 5(!) Zucchini.. jag har plats för två. Majsen ska bo i en låda som inte är byggd än och dahliorna i en bädd som inte existerar. :laugh:
 
Visa bifogad fil 71034
Gurkorna är på plats! Är det rimligt med 10 stycken till två personer? :angel:
Det mesta börjar vara på rätt plats. Har sommatrudbeckia som saknar slutdestination och 5(!) Zucchini.. jag har plats för två. Majsen ska bo i en låda som inte är byggd än och dahliorna i en bädd som inte existerar. :laugh:
10 tycker jag låter för få till 2 personer och zucchini kan det inte bli för många av tycker hönsen👍
 
Ajajaj, nu (hallå eller) läste jag att bin och humlor tydligen gillar nejlikrot. Och jag som drog bort en hel skottkärra! Dåligt samvete - check.
Men jag får intala mig att jag ändå gör en insats. Mitt bihotell är nästan fullbelagt, jag har massor med bivänliga växter på baksidan, och jag sparar ju faktiskt andra växter som de gillar. Får kompensera med att plantera typ salvia eller nepeta.

Nepeta kanske är dumt i och för sig. Vill inte ha in fler av grannskapets katter i trädgården.
 
Ajajaj, nu (hallå eller) läste jag att bin och humlor tydligen gillar nejlikrot. Och jag som drog bort en hel skottkärra! Dåligt samvete - check.
Men jag får intala mig att jag ändå gör en insats. Mitt bihotell är nästan fullbelagt, jag har massor med bivänliga växter på baksidan, och jag sparar ju faktiskt andra växter som de gillar. Får kompensera med att plantera typ salvia eller nepeta.

Nepeta kanske är dumt i och för sig. Vill inte ha in fler av grannskapets katter i trädgården.

Nepeta hade jag inte vågat med... Missia mosade de jag hade :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
12 13 14
Svar
272
· Visningar
17 998
Senast: Ajda
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
78 79 80
Svar
1 587
· Visningar
52 201
Senast: Gnist
·
Svar
1 010
· Visningar
53 219
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 998
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp