Trädgård 2021 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
De är goda som smaksättning, men tappar smak vid torkning. Min favvo är att smaksätta mjöd med den. Får prova en kultivar, de är definitivt snyggare i alla fall!
Ingen aning. Jag visste inte ens att roten kunde ätas.
Den vilda är det där otyget som inte är tistel men sätter sig i djurens päls och tovar ihop den. :cautious:
Aha!
Hade noll koll på att det fanns en vild variant.
Eller snarare att den hette så och var släkt. Jag känner ju igen den på bild :)
 
Jag: GÖTT ledig måndag och bra väder, nu jäklar ska jag göra en bädd för kålen, gödsla löken, städa ur hönshuset, sätta upp nätet för ärtorna och bönorna, kanske skulle klippa lite gräs igen också? TRÄDGÅRDSDAG INDEED
Vädret: HAHA JAJEMÄN HÄR FÅR DU 30 GRADERS VÄRME OCH STEKANDE SOL LYCKA TILL

🙃

Mvh ligger i bikini i soffan med AC igång och femhundraelva liter vätska tillgängligt

(Nej absolut INGET är gjort än så länge!)
 
Jag: GÖTT ledig måndag och bra väder, nu jäklar ska jag göra en bädd för kålen, gödsla löken, städa ur hönshuset, sätta upp nätet för ärtorna och bönorna, kanske skulle klippa lite gräs igen också? TRÄDGÅRDSDAG INDEED
Vädret: HAHA JAJEMÄN HÄR FÅR DU 30 GRADERS VÄRME OCH STEKANDE SOL LYCKA TILL

🙃

Mvh ligger i bikini i soffan med AC igång och femhundraelva liter vätska

(Nej absolut INGET är gjort än så länge!)

Kom hit! Här är lite halvmulet och fläktar härligt, ca 20 grader - och som av en händelse behöver jag också ha gjort en bädd för kålen och gödsla löken och städa ur hönshuset och lite till. Men själv är jag fjättrad vid datorn. Jag bjuder på köpefika! (hinner ej baka)
 
Har införskaffat droppbevattning (fult som satan med PET flaskorna som står upp och ner) och väntar på att den ska komma i ett försök att rädda allting när jag är borta. Ska bli intressant att se om det hjälper.
 
Jag skippade trädgårdsarbete till förmån för lite läsning ute i solen på en filt.
Hade bara bikinitrosor och en tunn skjorta på mig pga värme.

Är numera innehavare av norra Europas rödaste skinkor.
Det går bra idag!
 
Idag sådde jag sockerärtor längs nätstaketet som skyddar landet från hönsens härjningar, så jag slipper ordna spalje och känner att jag fick lite valuta för nätet i alla fall. Tanken var att så i omgångar, första sådden blommar nu, men det blev aldrig av så jag sådde alltihop nu och kommer frysa in överskottet. Sen är det hög tid att skörda dillen som skall frysas in, det tänkte jag göra tidigt imorgon bitti.

Inspekterade jordgubbarna och det finns en del som är ganska stora men de är inte det minsta röda så jag får väl ge mig till tåls i någon vecka till :)
 
Senast ändrad:
Idag sådde jag sockerärtor längs nätstaketet som skyddar landet från hönsens härjningar, så jag slipper ordna spalje och känner att jag fick lite valuta för nätet i alla fall. Tanken var att så i omgångar, första sådden blommar nu, men det blev aldrig av så jag sådde alltihop nu och kommer frysa in överskottet. Sen är det hög tid att skörda dillen som skall frysas in, det tänkte jag göra tidigt imorgon bitti.

Inspekterade jordgubbarna och det finns en del som är ganska stora men de är inte det minsta röda så jag får väl ge mig till tåls i någon vecka till :)
Även här är jordgubbarna gröna och fina. Skulle vilja få tag på någon sort med rosa blommor. Någon som kan rekommendera?
 
Beställde frön på sommarrea nu, ett par sorter med ärtor att sätta så fort de kommer och sedan hoppas jag bara på att mitt framtida jag blir glad över resten nästa vår :laugh: Så lätt att dras med i all denna odling :o
 
Beställde frön på sommarrea nu, ett par sorter med ärtor att sätta så fort de kommer och sedan hoppas jag bara på att mitt framtida jag blir glad över resten nästa vår :laugh: Så lätt att dras med i all denna odling :o

Och köpte tydligen två likadana påsar vaxärtor :confused: Jag har aldrig oldat vaxärtor innan, och tänkte nog mest prova för skojs skull, men nu måste jag väl storproducera :idea::rofl:
 
Nu så. Fuchsian blommar. Det är den som en musjävel knipsade av stjälken på tidigare i år. Men den satte nya rötter och levererar nu.
20210607_202950.jpg
 
Snälla hjälp mig! Finns det något snyggare alternativ till ibc-tank? Vi ska ha en och jag tycker de är så gräsligt fula. Skulle vilja hitta något snyggare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 067
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
44 797
Svar
763
· Visningar
39 710
Senast: Enya
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 943
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp