Trädgård 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått mina dahliaknölar 😍
Ett litet problem bara, jag har glömt vad jag skulle ha vilka 🙈
IMG_20210227_131159.jpg
 
Är det för tidigt att klippa i den här? Nån slags ros. Det är en hel del döda grenar i mitten som jag vill ha bort. Jag vill dessutom göra den lite lägre och få bort allt som sticker ut. Jag har klippt en hel del redan, kan jag ta ännu mer?
Eller är det bättre att vänta en månad eller så?
16144306101834325487082362813376.jpg
 
Är det för tidigt att klippa i den här? Nån slags ros. Det är en hel del döda grenar i mitten som jag vill ha bort. Jag vill dessutom göra den lite lägre och få bort allt som sticker ut. Jag har klippt en hel del redan, kan jag ta ännu mer?
Eller är det bättre att vänta en månad eller så?
Visa bifogad fil 65356
Orientalisk pimpinellros tror jag, den har svarta nypon. Du borde beställa hem Beskärningsboken, den kn hjälpa dig mycket i din nya trädgård :)
 
Orientalisk pimpinellros tror jag, den har svarta nypon. Du borde beställa hem Beskärningsboken, den kn hjälpa dig mycket i din nya trädgård :)

Google funkar också ;) jag vet att man ska klippa ros när björkarna har musöron, men kan man klippa drastiskt nu utan att den dör?
 
Jag har ägnat några timmar åt äppelträden idag (ja säkert lite fel tidpunkt men måste bli gjort nån gång jag råkar ha tid). Ser knappt nån skillnad och måste fram med sågen :cautious:
 
:eek:
Här ligger det fortfarande nästan en meter snö på gräsmattan. Enda vårtecknet så här långt är att snön släpper så hårt från taket att huset nästan gör frivolter när det landar på backen nedanför
Här gick det fort :D men en meter har vi inte haft här vid sörmlandskusten, några dm dock.
 
Nu har jag äntligen fått tillfälle att förså. Eftersom jag vet hur lite tid kommer att ha under våren så sådde jag allt: Tomat, paprika, aubergine, chili, basilika, koriander, persilja, sallat, piplök, mangold, grönkål, gurka, gräslök. Det kommer bli totalt kaos - men då vet jag i varje fall att jag inte har glömt något. Jag tänkte köpa ett litet växthus till min pallkrage så att jag kan få ut sallaten, pipkålen, koriandern, gräslöken och persiljan tidigt.
 
Nu har jag äntligen fått tillfälle att förså. Eftersom jag vet hur lite tid kommer att ha under våren så sådde jag allt: Tomat, paprika, aubergine, chili, basilika, koriander, persilja, sallat, piplök, mangold, grönkål, gurka, gräslök. Det kommer bli totalt kaos - men då vet jag i varje fall att jag inte har glömt något. Jag tänkte köpa ett litet växthus till min pallkrage så att jag kan få ut sallaten, pipkålen, koriandern, gräslöken och persiljan tidigt.
Ångra gurkan! Sätt den i maj, den kommer ta över ditt hem! :laugh:
 
Nu har jag äntligen fått tillfälle att förså. Eftersom jag vet hur lite tid kommer att ha under våren så sådde jag allt: Tomat, paprika, aubergine, chili, basilika, koriander, persilja, sallat, piplök, mangold, grönkål, gurka, gräslök. Det kommer bli totalt kaos - men då vet jag i varje fall att jag inte har glömt något. Jag tänkte köpa ett litet växthus till min pallkrage så att jag kan få ut sallaten, pipkålen, koriandern, gräslöken och persiljan tidigt.
Du kan flytta ut sallad, persilja, grönkål och gräslök ut i kylan och låta dem gro där så spar du plats inomhus.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp