Trädgård 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har noterat att en handelsträdgård nära mig har fått in penseer. Jag vill ha men undrar om det inte är i tidigaste laget. Vi ska få -7 om några dagar.
 
Jag oroar mig över en kruka tulpanlökar jag ställde ut i förrgår, har stått i kallförrådet hela vintern men det kanske ändå är lite kyligt för dem med -6, brr. Hoppas de klarar sig. (den pottan som stod ute hela vintern har ju börjat sticka upp nosarna).

Undrans om det är dags att så broccoli snart, har aldrig provat så den själv tidigare.
 
Jag oroar mig över en kruka tulpanlökar jag ställde ut i förrgår, har stått i kallförrådet hela vintern men det kanske ändå är lite kyligt för dem med -6, brr. Hoppas de klarar sig. (den pottan som stod ute hela vintern har ju börjat sticka upp nosarna).

Undrans om det är dags att så broccoli snart, har aldrig provat så den själv tidigare.
Tulpaner klarar nog definitivt -6, det är tuffa växter!
 
Någon som kommer ihåg min radikala beskärning/omplantering av mina vita afrikanska liljor förra sommaren?
https://www.bukefalos.se/threads/traedgardstrad-2020-del-2.1491545/post-19330578

Idag kollade jag till dem i deras vinterviste och vet ni vad!!! Alla har överlevt och ser jättefina ut.
DSC_0468.JPG
 
Jag har fått Chilibarn :love:
Det är första gången jag provat att fröså själv.
Sorterna är Körsbärspaprika, Ruch Peach, Fressno och någon okänd, asstark sak som sambon haft med sig hem från Honkong. Jag har även satt Tabasco och Spansk peppar men de kom senare i jord. Inget livstecken ännu i den kupan.

När bör man plantera över dem i större krukor?

20210305_122416.jpg
 
Jag har fått Chilibarn :love:
Det är första gången jag provat att fröså själv.
Sorterna är Körsbärspaprika, Ruch Peach, Fressno och någon okänd, asstark sak som sambon haft med sig hem från Honkong. Jag har även satt Tabasco och Spansk peppar men de kom senare i jord. Inget livstecken ännu i den kupan.

När bör man plantera över dem i större krukor?

Visa bifogad fil 65673

Ett par karaktärsblad iaf :)
 
Vågar man flytta en gammal syrénhortensia? Tycker de är så vackra men den är i vägen där den står nu.
 
Någon som provat att vinterså tomater? Jag har fullt inne (eller rättare sagt, kommer få fullt inom kort) och skulle vilja så lite tomater också.
 
Någon som provat att vinterså tomater? Jag har fullt inne (eller rättare sagt, kommer få fullt inom kort) och skulle vilja så lite tomater också.
Överlever verkligen tomatfrön rejäl kyla? Jag har haft tomater som blivit kvar ute i landet på hösten och det har aldrig grott någonting från de fröna och tomater gror ju som sagt till ca 150%
 
Överlever verkligen tomatfrön rejäl kyla? Jag har haft tomater som blivit kvar ute i landet på hösten och det har aldrig grott någonting från de fröna och tomater gror ju som sagt till ca 150%
Farbror Grön vintersår tomater så omöjligt verkar det inte vara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar 4st
  • Mat till kräsen liten valp
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp