Trädgården är min livsluft

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vaknade tidigt i morse, lite för tidigt egentligen, men det förde med sig att det blev ett långt yogapass på lite över en timme. Efter frukost tog jag en lång promenad. Det blåste som f-n och jag tog på mig yllevantarna. Jag har tyvärr jobbigt känsliga händer. Uppenbarligen hade jag inte ett dugg bråttom hem för de raska stegen jag hade i början av promenaden, gick långsammare och långsammare ju längre jag kom. Men jag kom hem till slut ändå.

Vi hade frost i veckan som gick och det är bara att konstatera, att nu är det slut på säsongen. Jag hann rädda mina stora tomater då som nu ligger över hela mitt köksbord för att mogna. Idag blev det mer skörd, denna gång var det kryddor och chili. Min enorma timjanplanta blev hyfsat kalhuggen, salvian rejält gallrad och persiljan ansad. I morgon blir det mer skörd.

Sen åkte jag en sväng till civilisationen. Jag besökte några klädbutiker men hittade varken byxor eller jacka. Typiskt att jag är så långt bort från en fotomodell man kan komma. Inga byxor passar. De kortaste byxorna jag provade var fortfarande 5 cm för långa. Vad gällde jacka, hittade jag helt enkelt inget jag gillade. En tröja och en topp köpte jag i alla fall. Efter det insåg jag att jag skulle hinna till trädgårdshandeln också. Några plantor blev inte köpta men jag gjorde ett annat fynd, nämligen stora odlingshinkar! Det var 4 stora hinkar för 20 kronor. Jag köpte 16 stycken :D De kommer att bli perfekta att odla chili i nästa år. Jag ska bara göra lite hål i botten på dem först.

Innan jag åkte hem gjorde jag ett besök i mataffären och sen blev det trädgårdspyssel igen. :) Det fanns hur mycket som helst att göra och tiden bara gick och gick utan att jag märkte det. När jag till slut gick in var klockan över sju. Hm, middagen blev visst lite sen. Men jag fick en hel del gjort i trädgården och det var så skönt att hålla på.

Utan en trädgård skulle jag bara vara halv. Den ger mig energi som jag inte hittar någon annan stans och som ger hopp om att det kommer ytterligare en vår efter den långa mörka vintern som ligger runt hörnet.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 913
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Min farmor fyllde 97 förra fredagen. Vi samlades i min fasters trädgård och åt tårta och pratade gamla minnen, precis som vi brukar göra...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 067
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 186
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 381
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp