Bukefalos 28 år!

Träffa kille från nätdejtingsida...

alfahelix

Trådstartare
Ja, nu är det så att jag har träffat en kille via en dejtingsida. Vi har enbart smsat och nu vill både han och jag att vi ska se - jättebra sålångt.
Meeen...
Jag är lite försiktig av mig och vill att vi ska ses på stan, inget allvarligt, bara lära känna varandra på neutral mark där jag kan vara säker på att jag inte blir överfallen/tvingad till nåt jag inte vill.
Jag kanske verkar paranoid men det finns verkligen alla sorters killar...

Så nu till problemet... Han ville att vi skulle ses hemma hos mig, se på film. Jag sa att nej jag vill att vi ses på stan. Efter lite tjat gav han sig och jag tänkte att det var den killen, han lär inte höra av sig igen.

Men det har han gjort, och nu tjatar han om att jag ska bada bubbelpool med honom i morgon hemma hos en kompis till honom vars hus och hund han passar. Jag tycker inte att det känns ok att träffa nån på det sättet när man inte känner personen i fråga överhuvudtaget.
Han tycker att ses på stan och ta en fika är för stelt. Vad sjutton ska man göra då?

Vad tycker ni andra?
Skulle ni ha nappat på bubbla med honom?
 
Sv: Träffa kille från nätdejtingsida...

Nej det hade jag absolut inte. Jag hade tyckt att en fika alt. restaurangbesök och bio hade varit trevligt första gången. Jag får lite dåliga vibbar på hans svar. Jag hade varit försiktig.
 
Sv: Träffa kille från nätdejtingsida...

Nej, håll fast vid ditt sunda försiktighetstänkande och säg istället att nästa gång kan du mycket väl tänka dig att bubbla. Men inte första gången.
 
Sv: Träffa kille från nätdejtingsida...

Jag känner som du. Ännu mera efter att jag läst mitt inlägg :S
Nej en kille som inte respekterar att jag pga omtanke om mig själv vill ses bland folk lär inte respektera andra sidor av mig heller...
 
Sv: Träffa kille från nätdejtingsida...

Han är antagligen bara ute efter sex!

Lättare att förföra någon i bubblet än på ett fik...

Kan du tänka dig just det, så kör på, annars NOPE!!!
 
Sv: Träffa kille från nätdejtingsida...

Det är väl standard att träffas ute på stan bland folk. Jag föreslår aldrig något annat.
 
Sv: Träffa kille från nätdejtingsida...

Det låter som om sex är målet (men behöver såklart inte vara det)

Man kan ju göra något aktivt, beroende på vad man gillar. I stil med minigolf eller liknande som inte tar så lång tid (kan föreställa mig att passar man inte ihop alls så vill man inte behöva hålla ansiktet så länge).
Skulle nog personligen aldrig vilja gå på en första dejt med en person jag inte känner och sitta på ett fik eller gå runt planlöst, stelt, eller skulle nog inte vilja göra det med någon förutom vänner och familj.
 
Senast ändrad:
Sv: Träffa kille från nätdejtingsida...

Minigolf har jag faktiskt tänkt på :)
Men, jag tror som flera av er andra att han enbart har sex i tanken, vilket jag inte har... Så sålänge han inte visar vilja till något annat får det va:meh:
 
Sv: Träffa kille från nätdejtingsida...

Min magkänsla har inte svikit mig på 42 år, jag hade badat om jag varit sugen på att bada och det hade känts rätt i magen.

Och jag har befunnit mig i en hel del "annorlunda" situationer genom åren och ibland i olika länder, men har alltid lyssnat på magen och klarat mig fint.

Å andra sidan, ni verkar inte direkt passa som handen i handsken, så kanske bättre att inte träffa honom alls?
 
Sv: Träffa kille från nätdejtingsida...

Om han redan nu visar att han inte respekterar dig så...näe.
Det finns sååå många där ute som faktiskt gör det, satsa på dem istället.
Om han tycker fika på stan (=neutral mark) känns stelt är det nog ingenting mot vad det skulle bli om ni träffades hemma hos dig och du blir/är otrygg.
Jag tycker du tänker helt rätt, och man ska inte underskatta magkänslan.
 
Sv: Träffa kille från nätdejtingsida...

Absolut inte!
Tycker det verkar märkligt att han är så emot att ses på stan, var försiktig.
 
Sv: Träffa kille från nätdejtingsida...

Aha nu förstod jag rätt. Det är första gången ni ska ses, trodde andra och att det bara varit sms efter första gången.

Nej då hade jag antagligen inte badat med en tjötpelle som har svårt för att ta ett nej.

Det är ganska avgörande, om tjötpellar kan ta ett nej eller inte. Har dom svårt för det, så vet man inte hur/om dom tar ett nej om man säger nej till sex. Skit i han, det kan nog bli svårt för dig att få honom att backa när ni ses irl om du redan har svårigheter med att få honom att förstå att ett nej är ett nej i text.

Dejta en snäll vanlig kille istället :)
 
Sv: Träffa kille från nätdejtingsida...

Det skulle inte jag nappa på, men det är ju jag det. Magkänslan ska man lita på. Hur på är han, hur verkar han i övrigt osv.

Men nej en dejt som tjatar på det viset och som inte respekterar att ta en fika eller något första gången har nog lite svårt att respektera dig i andra grejer också. Tror jag.
 
Sv: Träffa kille från nätdejtingsida...

Nej fy vad obehagligt. Självklart ska ni ses på neutral mark om ni ska ses.
Jag tycker du ska akta dej för honom som inte kan förstå det.
 
Sv: Träffa kille från nätdejtingsida...

Svar till alla!

Jag blir jätteglad över alla era svar!
Och blir än mer stärkt i att min magkänsla är helt rätt den här gången.
Tack för att ni delar med er av era åsikter!!

Och nej, det blir ingen mer kontakt med denna grabb...
Killar som tjatar och försöker få det till att det är mig :cautious: det är fel på när jag inte tycker det är en kanonide att krypa ner i bubbelpool med en främling, nej de får tjata på nån annan.

Var är alla fina snälla bra killar då? :banghead:
 
Sv: Träffa kille från nätdejtingsida...

Var är alla fina snälla bra killar då? :banghead:

Jag stal en av de snälla i nätdejtingdjungeln :D.

Skämt å sido, tycker du gör rätt i att säga ifrån och släppa kontakten.
Det finns killar som kan ta ett nej och faktiskt vill träffas på stan första gången.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 619
Senast: cewe
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 067
Senast: tanten
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 406
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 975
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp