Träna engelskan?

TheRedLightning

Trådstartare
Är det någon mer som vill träna sin skrivna engelska?

Tänkte om det är så, kan vi köra en tråd på engelska, är det något ord man inte kan, kanske man kan skriva det svenska inom parentes och få hjälp av någon annan som kan, så vi hjälper varandra bli bättre. Lite som en chatt tråd fast på engelska.

What do you say? :)
 
I do not know, maybe we should have something to discuss about. From my own experience, the hardest part is the technical terms in English, but it's fun to learn something new. I don't think the grammar is my strong forte either, oh well, one only gets better when practising after all.
 
I think you should decide if you're going for British or American English first though! :)

The differences can be a bit tricky, so it's usually best to be absolutely clear on what you want to practice.
 
I think I'm more of the British English, not a huge fan of the American English though, but that's me. I don't know if the American English is easier or not, or do you mean when you say American English the shortenings like y u mad cuz...(why you mad cause)? Now I gave myself shudders, felt like I abused the language.
 
I think I'm more of the British English, not a huge fan of the American English though, but that's me. I don't know if the American English is easier or not, or do you mean when you say American English the shortenings like y u mad cuz...(why you mad cause)? Now I gave myself shudders, felt like I abused the language.

Hahaha, no, that's not what I mean! :D
American and British English differ in both grammar and vocabulary, you can read more about it here for example if you're interested. Depending on which browser you're using you can set the spellcheck for the language you want to use, it makes it easier to see when you're making a spelling error. But then you need to decide which version of English you want to practice. British English is what's taught i Swedish schools, but American English is what we're mostly exposed to through popular culture. This tends to make "Swedish English" a bit of a mishmash.

I think you should probably also consider some sort of rules for the thread, do you for instance want to be corrected if someone spots a mistake? Or would that be discouraging? :)
 
Hahaha, no, that's not what I mean! :D
American and British English differ in both grammar and vocabulary, you can read more about it here for example if you're interested. Depending on which browser you're using you can set the spellcheck for the language you want to use, it makes it easier to see when you're making a spelling error. But then you need to decide which version of English you want to practice. British English is what's taught i Swedish schools, but American English is what we're mostly exposed to through popular culture. This tends to make "Swedish English" a bit of a mishmash.

I think you should probably also consider some sort of rules for the thread, do you for instance want to be corrected if someone spots a mistake? Or would that be discouraging? :)
Oh, kinda like in America you can spell color instead of colour?
Hm, I haven't really thought about the rules. I was more thinking of a kind of free way, so people feel welcomed and dare to try.
I dunno about the mistakes, I think it could both be great and horrible at the same time. If it should be used I think some courtesy needs to be used while correcting so there's no misunderstandings of the good will.
I've seen a lot of nasty grammarnazis out there, like youtube as an example. While they mean good, it's often interpreted as ill will. So I think it can be like a double edged sword.
Maybe we can discuss what kind of rules we all want together, if there should be any we want of course?
 
@RedHyuuga Vilken jättebra och trevlig idé!

@Monstermom Jag tycker du gör det onödigt krångligt faktiskt. Alla skriver väl på den engelska de vanligtvis använder, varesig det är brittisk engelska, amerikansk engelska eller en blandning? Jag tänker att idén snarast är att man ska öva på att använda språket, inte att nån ska påpeka att nån som "valt" amerikansk engelska råkade skriva through istället för thru. Jag rekommenderar också att man inte rättar varandra, men att den som är osäker på om den skrivit rätt sätter ett frågetecken efter ordet/meningen i parentes så kan andra rätta eller godkänna så att säga.

Slutligen: Jag kommer inte haka på, pratar redan för mycket engelska i vardagen och vill minska det. Pero si hay alguien que quiere practicar su español - avísame y podemas hablar un poco :D.
 
Oh, kinda like in America you can spell color instead of colour?
Hm, I haven't really thought about the rules. I was more thinking of a kind of free way, so people feel welcomed and dare to try.
I dunno about the mistakes, I think it could both be great and horrible at the same time. If it should be used I think some courtesy needs to be used while correcting so there's no misunderstandings of the good will.
I've seen a lot of nasty grammarnazis out there, like youtube as an example. While they mean good, it's often interpreted as ill will. So I think it can be like a double edged sword.
Maybe we can discuss what kind of rules we all want together, if there should be any we want of course?

Exactly, I think it may be a tricky line - in order to practice the right things you need to strive to improve, but having mistakes pointed out can be hurtful. :)

That's why I think you should talk about it first, so everyone's on the same page.

@RedHyuuga Vilken jättebra och trevlig idé!

@Monstermom Jag tycker du gör det onödigt krångligt faktiskt. Alla skriver väl på den engelska de vanligtvis använder, varesig det är brittisk engelska, amerikansk engelska eller en blandning? Jag tänker att idén snarast är att man ska öva på att använda språket, inte att nån ska påpeka att nån som "valt" amerikansk engelska råkade skriva through istället för thru. Jag rekommenderar också att man inte rättar varandra, men att den som är osäker på om den skrivit rätt sätter ett frågetecken efter ordet/meningen i parentes så kan andra rätta eller godkänna så att säga.

Slutligen: Jag kommer inte haka på, pratar redan för mycket engelska i vardagen och vill minska det. Pero si hay alguien que quiere practicar su español - avísame y podemas hablar un poco :D.

Jag menade inte att någon ska rätta någon som blandar sin engelska, bara att det dels är nyttigt att den som vill träna och förbättra sin engelska är medveten om skillnaderna och har ett mål för sig själv, och dels som jag skrev om spellchecken. Man måste välja vilket man ska använda, och då är det bästa såklart att man faktiskt vill bli påmind om den engelska stavningen om det är det man valt. :)
 
Som sagt, jag tycker ändå att det är att krångla till det. Är man inte medveten om skillnaderna tänker jag att man är på en nivå där det faktiskt inte spelar nån roll, medan om man är väl medveten så har man en så pass god nivå att man redan är med på skillnaderna som finns - och då även om att man bör vara uppmärksam på det för att förfina språket liksom.

Jag röstar för att köra på bara. Finliret kan man fixa sen, det viktigaste är ju att våga använda språket och känna sig bekväm med det. Det har funkat finfint för mig i alla fall, i de språk jag studerat. @Monstermom
 
Som sagt, jag tycker ändå att det är att krångla till det. Är man inte medveten om skillnaderna tänker jag att man är på en nivå där det faktiskt inte spelar nån roll, medan om man är väl medveten så har man en så pass god nivå att man redan är med på skillnaderna som finns.

Jag röstar för att köra på bara. Finliret kan man fixa sen, det viktigaste är ju att våga använda språket och känna sig bekväm med det. Det har funkat finfint för mig i alla fall, i de språk jag studerat. @Monstermom

OK, det var definitivt inte meningen att krångla till det! Det var ett tips i all välmening, men verkligen bara just ett tips. :)

Jag tror dock fortfarande att det vore en bra idé att komma överens om saker som om det är OK att rätta varandra, det känns i utgångsläget som en tråd som väldigt lätt kan såra folk - när den som står för sårandet menar att vara hjälpsam (eller är stolt över att ha hittat något, eller liknande). Tyckte ditt förslag att folk kan välja att fråga om de är osäkra och vill veta var bra, tex.
 
Jag tror dock fortfarande att det vore en bra idé att komma överens om saker som om det är OK att rätta varandra, det känns i utgångsläget som en tråd som väldigt lätt kan såra folk - när den som står för sårandet menar att vara hjälpsam (eller är stolt över att ha hittat något, eller liknande). Tyckte ditt förslag att folk kan välja att fråga om de är osäkra och vill veta var bra, tex.
Ja, jag håller med om att regler är viktiga! Jag och sambon kör att i SMS sätter jag helt enkelt parentes bara när jag är osäker och så svarar han och sätter sen själva rättningen i parentes också. Funkar finfint! Då vet han också att skriver jag fel men inte sätter nån parentes så är jag inte på humör för att bli uppstyrd :p.
 
But don't let me ruin this thread with my maldito español and jädra svenska. @RedHyuuga, maybe it's a good idea to choose something to discuss so it's not just random talking about nothing? Choose something controversial enough and you'll see that all of a sudden there are maaany wanting to practice their English ;) :D.
 
I'll join you in this thread, I really need to practice my written English.

About the rules of this thread and weather to correct grammar or not; what do you guys say about just quoting a past post in this thread, make your corrections in the quotation and then write the post that you originally wanted to write underneath? In that way, we can all learn and get our wrongs corrected in stead of just doing the same mistakes over and over, while the emphasis is not of the misspelled words/sentences but rather on the content of the thread itself.
 
Hey don't forget Australian english, Scottish english, South African english, Kiwi english, Canadian english (school instead of school) ;) Liberian english, Indian english (which has developed into its own sub-language) not to mention, Kenyan english or let's not forget Caribbean (Jamaica mon) english. That's the great thing, english can be adapted to just about anything especially since the grammar is so fluid, well except for i before e except after c :p
 
I'll join you in this thread, I really need to practice my written English.

About the rules of this thread and weather to correct grammar or not; what do you guys say about just quoting a past post in this thread, make your corrections in the quotation and then write the post that you originally wanted to write underneath? In that way, we can all learn and get our wrongs corrected in stead of just doing the same mistakes over and over, while the emphasis is not of the misspelled words/sentences but rather on the content of the thread itself.

Wohooo..... I smell popcorn party, BIG TIME! :D

Let's see how this may play out. :angel:
 
I don't usually post in these regions of the forum, but I would like to join in :) and if we don't have a topic maybe I could provide one, as I am a bit frustrated... maybe far to serious, but then comment on my english instead :)

someone posted the video of Sanna Rough in a group I'm in, were she says she wants a boyfriend; who pays her 1000kr a day and for that she makes dinner and act as a 'fuckpuppet' in return. "girls should always say yes". And in time, if the boyfriend wants, they can 'breed' an offspring.

While this is disturbing, though I'm reasonably sure thats fake, the comments are sometimes almost just as crude... someone posted that 'she isn't actually dumb' and one girl replied that 'if she is so smart, how come she hasn't realized that her mouth looks like a baboons ass? you can't play that stupid' (she also posted three other comments about her bad looks)

I replied that it is her body - her choice and we don't get to call people names because of their appearance, but the girl withstands her opinion, claims she didn't call her namnes and it's her right to have an opinion just as people are to their appearance... Im I crazy, or isn't this very inappropriate? :confused:

Turns out there is actually more than one available topic here :P
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
530
Senast: Myrten
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
796
Senast: Krumben
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 819
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp