Träna hemma - tips?

Silver Girl

Trådstartare
Har insett att jag nu på allvar måste ta tag i min vikt och dåliga kondition. Har gått helt åt fel håll sedan jag blev hästlös i våras och jag vägrar nu köpa större byxor...

Jag är redan medlem i ett gym med bra träningpass och tänker satsa på tre pass i veckan samt se över kosten. Men skulle också vilja göra någon kortare daglig träning och tänker (trots morgontrötthet) försöka med en kort promenad på 20-30 min varje morgon. (Om det inte funkar får det flyttas till kvällar.)

Men nu är det ju vinter på gång så när snön och halkan kommer skulle jag vilja hitta något annat som man kan göra hemma som alternativ, och tar gärna emot tips. Kan tänka mig köpa något redskap, men det ska i så fall gå att lätt ställa undan utan att ta för mycket plats.
 
Sv: Träna hemma - tips?

Kolla in Jillian Michaels 30days shred. Går snabbt och är roligt och svinjobbigt :) Annars finns det massor med träningsprogram att köra hemma. En Crosstrainer eller löpband kanske vore något framför teven? Finns smidiga som är lätta att ställa undan.

Och mycket mycket sitter i kosten absolut. Det är där man får börja och kolla över sig också.
 
Sv: Träna hemma - tips?

Det finns hur många bra träningsprogram som helst på nätet!

Det du kan göra hemma:
-Upphopp
-Burpees
-Jumping Jacks
-armhävningar, smala och breda
-Crunches
-Dips
-Plankan
- Helikoptern

Osv osv.

Sedan är ju jag väldigt svag för löpning, det ger extremt mycket energi att springa!

Glöm sedan inte kosten!

-PAq0VMt8tkGVk1UDIGGaT5jMPnxK17u8vYSKx8ETfqODJPXeNvJlIk9e0SHFaDlJo1pnCBOEEb9s6VawtF8TKlFTQ4a3qhirosyq3hYn5BbnIGuVzvI
 
Sv: Träna hemma - tips?

Ett promenadband hade jag i min gamla lägenhet, men då fick det stå framme. Nu har jag ett rum mindre så det funkar inte. Har inte hittat något i den storleken, vare sig promenad/löpband eller crosstrainer som faktisk varit så lätta att ställa att det funkar att göra det varje gång. Dessutom skulle det vara bättre med något som inte tar upp hela klädkammaren, då det är enda stället jag kan ställa undan något som inte får plats under sängen eller i garderoben.
Vet att mycket sitter i maten när det gäller viktnedgång, men vill gärna också förbättra konditionen.
 
Sv: Träna hemma - tips?

Planerar börja med ett löpprogram, har ett där man ökar på varje vecka till 5 km efter tolv veckor. Men väntar till våren då jag föredrar att springa ute (kan gå på löpband, men spänner mig när jag ska springa, känns onaturligt och jag har svårt att hålla exakt samma tempo hela tiden), samt att jag behöver bli av med några kilo så att knäna inte protesterar.

Och så en lite dum fråga; vad är burpees och helikoptern? De andra känner jag igen, tack för tipsen!
 
Senast ändrad:
Sv: Träna hemma - tips?

Burpees: http://www.youtube.com/watch?v=O7_TBHno0Os

Helikoptern: Lägg dig på mage, ta en lätt vikt och håll med raka armar framför dig, denna vikt ska sedan roteras runt dig, dvs. bakom din rygg ett varv runt från vänster arm till höger arm.

Löpning är nästan allra bäst nu på vintern, ett litet tips! När det inte är svinvarm ute blir mina tider mycket bättre :).

Har du möjlighet är TRX-band riktigt bra träning, pilatesboll är också väldigt mångsidigt och bra,
 
Sv: Träna hemma - tips?

Jag slår ett slag för ett par Kangoo Jumps. Det är så vansinnigt roligt och på youtube finns massor av roliga pass att hoppa till.
Jag har ägt mina sen i våras och jag springer med dem. Jag gungade fram i maklig takt i hela 7km som längst. Ibland kör jag något pass framför datorn. Ryggen och framför allt magen får sig en duvning.
gulan
 
Sv: Träna hemma - tips?

Löpning är nästan allra bäst nu på vintern, ett litet tips! När det inte är svinvarm ute blir mina tider mycket bättre :).

Var springer du då? Nu skulle det gå bra då det fortfarande är barmark, men med snö och is och halka? En anledning till att jag vill ha ett alternativ till promenader vintertid är att jag tycker man får gå så långsamt samt lätt spänner sig när det är halt ute.
 
Sv: Träna hemma - tips?

Ser kul ut vid en snabb googling, får kolla närmare om det är något som skulle passa mig.
 
Sv: Träna hemma - tips?

Broddar är super! Inga problem med is och snö då. När jag springer brukar jag dock bara springa med springsorna utan större problem.
 
Sv: Träna hemma - tips?

Eller köp IceBug. Kostar en del, men sedan är is/halka inget problem.:)

Instämmer! Köpte IceBug skor här när vintern började och är stormförtjust i mina. Utöver möjligheten att springa utan att halka är de ju också varma och sköna. Blev kallt att springa med de vanliga löpskorna när vintern kom.

Jag körde det där 12 veckors löpprogrammet i somras. Och har fortsatt att springa sen dess. Tyckte det var jätteroligt att följa programmet och längtade ut till nästa pass. Har gått ner 9 kg det här året (från BMI 23,5 till BMI 20,5).
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 532
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 764
Senast: anna_panna
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 264
Senast: jemeni
·
Trädgård & Växter Jag bor numera på gård. Primärt för att kunna ha hästar hemma, men att bo på gård öppnar ju också andra möjligheter, som till exempel...
2
Svar
31
· Visningar
1 679

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp