Bukefalos 28 år!

träna passen

Sv: träna passen

Det viktigaste att träna i början är läggningar och nedtagningar, korta sträckor.
Efter det så kommer explosiviteten att komma. Det absolut viktigaste är att en häst är lydig i passen, det andra kommer sen.
Lycka till!
 
Sv: träna passen

tack så mycket pempia yew98fq och stjarni.
får väll ta med mig lovisa och listi som draghjälp:D
 
Sv: träna passen

mina väger 225 g. min ridlärare la honom och först gick det knappt men sen tog han av sig bootsen och då gick det mycket bättre. problemet är om (om jag rider utan boots) så plockar han av sig skorna:smirk: men kan kanske rida med skydds boots när jag inte tävlar och rider lektion.

Absolut aldrig rida utan skydd! Boots ska det vara eller ngt annat som skyddar ballarna ev. även senskydd, annars kan det bli riktigt otäcka skador. Ta någon till hjälp som verkligen vet vad pass är och hur den ska ridas!
 
Sv: träna passen

Absolut aldrig rida utan skydd! Boots ska det vara eller ngt annat som skyddar ballarna ev. även senskydd, annars kan det bli riktigt otäcka skador. Ta någon till hjälp som verkligen vet vad pass är och hur den ska ridas!

men problemet är att han plockar av sig bootsen...
 
Sv: träna passen

G-boots stannar oftast kvar! Eller vanliga gummi runt hela. :)
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
928
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 252
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 213
Senast: ako
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 203
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp