Bukefalos 28 år!

Träna tillsammans Enköping

YES_quarterhorse

Trådstartare
Hej allihopa. :) undrar om det inte är några i enköpings, västerås eller strängnäs området som skulle vilja dra ihop en grupp ryttare av verierande valörer, åldrar, ridstil, mm och att vi kan rida tillsammans i ett förbokat ridhus ca en timme varanan vecka. då kan vi ge tips och råd till varandra, man kanske har fastnat i ridningen och vet inte hur man kommer vidare just nu eller umgår med andra häst intresserade personer och prata skit bara komma ut och ha en trevlig stund utan tränarens krav eller den vanliga rida ut för jag vet inte vad jag ska göra idag. då kan vi tex: lägga upp lite mark bommar rida en del av en dressyr bana, och så kan man ju göra så att första halvtimmen är fri och efter det så kommer man överäns om vad man ska göra och få lite respons. vet att det blev lite rörigt nu men jag skulle allafall tycka att det var kul att komma ut och inte bara vara själv med min häst i stallet hela tiden.:love: det finns ett ställe i stockholm där de har något liknande men de möts varje lördag mellan kl 11,00-14,00. mellan 11,00-12,00 diskuterar de och gör upp ett program eller en bana. sedan rider alla samtidigt mellan kl 12,00-13,00 hur man vill. efter det rider alla en i taget hela mönstret/programet och efter ritterna blir det fika men lite diskution hur det gick och vad man kan göra bättre. :bump:
 
Sv: Träna tillsammans Enköping

Åh det låter ju jättekul! dock har jag bara en oinriden unghäst men i framtiden skulle de ju vara jätte kul :D
 
Sv: Träna tillsammans Enköping

jag har en 8 åring som jag rider på. mn man behöver inte rida utan man kan träna häst vid hand, longera eller träna över bommar.
 

Liknande trådar

Dressyr På söndag ska jag och min pålla debutera i LC:1 tillsammans, på klubbnivå. A piece of cake för henne, som tävlade på LA-nivå och...
2
Svar
23
· Visningar
6 308
Träning Tävling är aldrig något som har intresserat mig. Jag har alltid tyckt,och tycker att det är jättekul att hänga med som hästskötare...
Svar
4
· Visningar
1 339
Senast: svea
·
Hästmänniskan Jag är en hästtjej ut i fungertopparna. Jag var en sån där liten flicka som cyklade 1mil till närmsta stall. Mockade alla boxarna och...
Svar
6
· Visningar
1 550
Senast: Ämelie
·
G
Ridning En lång historia kort, har en ridtravartjej som jag just nu har kört fast lite med. hon är av typen att vet jag inte vad jag ska göra så...
Svar
5
· Visningar
1 254
Senast: Gifted
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp