Bukefalos 28 år!

Träna=trött

MissFideli

Trådstartare
Nu är jag ingen supervan träningsmänniska, men de flesta är ju rörande överens om att träning gör en pigg!! När då? Jag blir bara sovtrött, gäspar och har mig. Ingen idé att träna innan jobbet, jag får vackert göra det innan sängdags. Är jag en av dom som inte blir pigg, eller är det nått som kommer? I höstas när jag skaffade gymkortet, tränade jag nog 2 ggr/v i 6 v eller nått, sen kom annat i vägen. Nu har jag börjat igen och var iväg andra gången idag. Det är gym då, fria vikter.

Jag vill också få den där kicken alla pratar om!!!!
 
Sv: Träna=trött

Man får nog träna några veckor/nån månad innan man får den känslan, så är det för mig iallafall
 
Sv: Träna=trött

Jag styrketränade i tre år, tre dagar i veckan - jag ville sova varje gång efteråt :(
 
Sv: Träna=trött

Jag har aldrig tränat så mycket styrka men kondition har jag tränat och det blir då 3 dagar i veckan. Då har jag upplevt att när jag börjat från början (vilket nu är andra gången) så har jag efter några veckor när konditionen börjat komma, känt ett behov av att "motionsknarka" på vilodagarna. Man har känt att kroppen orkat mer och känt att man velat få utlopp för den energin. Men eftersom jag inte vill överträna och få skador har jag istället dansat en stund på vardagsrumsgolvet.

Men jag tror det också beror rätt mycket på hur livet ser ut i övrigt. Hur mycket jobbar man och med vad? Vilka andra åtaganden har man? Maten har nog också en mycket stor betydelse. För att kroppen ska orka behöver man stoppa in rätt saker i munnen.
 
Sv: Träna=trött

Om jag tränar på Mogren blir jag pigg hela dagen. Om jag tränar efter jobbet blir jag trött efteråt, men får massor av energi dagen efter.

Det handlar så klart om vad du äter också. Ät alltid något före och efter träningen.
 
Sv: Träna=trött

Det handlar så klart om vad du äter också. Ät alltid något före och efter träningen.

Precis!

Till TS:
Jag var väldigt trött i början när jag tränade men sen helt plötsligt slog det till och jag var hungrig hela tiden! Då menar jag HELA TIDEN!
Så efter att jag började med se-metoden (ser jag mat, så äter jag den.:D) så har jag blivit mycket piggare.

Viktigt att lägga in viloperioder också när man känner att kroppen inte hinner bygga upp sig mellan passen.
 
Sv: Träna=trött

Jag tränar 6-7 eller 6:30-7:30. Jag är mkt piggare hela dagen efter mitt morgonpass.
 
Sv: Träna=trött

Jag styrketränade i flera år utan att få den omtalade kicken. När jag tränade som mest cyklade jag 2 mil om dagen, tränade häst dagligen, styrketränade på gym 4 dagar i veckan och tränade muskelstyrka utan vikter varje dag.
Jag vart stor som ett hus men kicken kom aldrig.

Alla kanske inte får den, orättvist!
 
Sv: Träna=trött

Jag tillhör de där som verkligen belönas med frikostiga kickar :D Dock måste jag upp och träna tungt för att det ska hända, det är treor eller ettor med mycket nära maxvikt vi pratar om då (eller tuffa intervaller om det är konditionsträning). Morgonträning har den effekten att jag vaknar ordentligt innan jag går till jobbet, men jag blir inte direkt piggare momentant. Däremot mycket piggare och mer välmående överlag, om än i större behov av sömn.

Nu när jag tränar mer teknik med långa set (långa i min värld är 10: or) är belöningen att jag märker att jag blir bättre. Hormonpåslaget får komma sen när jag fixar att maxa de nya övningarna.

Pojkvännen sover gott efter träningen, och drar gärna iväg till gymmet sent på kvällen (trots att han också kickar på att lyfta tungt). Du kanske också är sådan? Sover du ordentligt i övrigt? Annars kan det vara en övergångsfas, du utmanar ju både kroppen och hjärnan genom att göra något som är både nytt och jobbigt.
 
Sv: Träna=trött

JAg blir inte heller pigg. Försökte förut träna på lunchen men det var hopplöst eftersom jag ville somna på eftermiddagen på jobbet. Det jag däremot märker är att jag sover bättre om jag tränar, jag får en bättre kvalitet på sömnen. Och då borde man ju bli piggare.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 036
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 976
Senast: cassiopeja
·
Träning Jag har en new forest ponny. köpte honom i februari från ridskola. Han var då överviktig, hade haft fång, lättare variant. Är så...
2
Svar
25
· Visningar
3 106
Senast: Aifos
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 167
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp