Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter ett block med träning med fokus på maxstyrka där jag känt mig stark och även tangerat eller slagit personbästa i ett par lyft har jag nu gått in i ett sex veckor långt block med fokus på hypertrofi. Har kört två pass hittills och kan bara konstatera att everything hurts and I'm dying. :arghh: Men det är kul, eller det kommer bli kul eftersom jag kommer få mer muskelmassa, och muskelmassa är ju alltid bra. :D

Kör du med Team Styrkebyrån?
 
Jag gör ett litet avtryck i tråden och kan rapportera träningsvärk! :up: En femkilos hantel till knäböjen var tillräckligt för att göra det ganska jobbigt :laugh: Lite sittande axelpressar har jag också provat. Känns skönt att vara på gång! Idag blir dock en lugnare dag pga uppvak ca varje-varannan timme natten igenom 😴
 
Men hur snygga :love: jag ska hämta upp ett paket med nya leggings idag faktiskt, men funderar nästan på att skicka tillbaka dem nu, de var inte såhär snygga :cautious:😭
Haha! Jag valde faktiskt inte de här för utseendet utan mer för priset (:angel:) och övriga egenskaper, men jag blev väldigt positivt överraskad av hur snygga de är! Jag har nästan bara haft helsvarta eller helgråa tights innan, så det känns kul med något där det liksom händer lite mer :)
 
Varit på massage och det var faktiskt bättre i nedre delen av ryggen mot för en vecka sen. Axlar, skuldor och nacke är däremot ett kapitel för sig. Plågsamt är ordet! Men jag bokade en ny tid i slutet av nästa vecka. Längtar efter den dagen då det inte gör ont att få massage :p

Blir rätt lugnt idag. Ska ta med två hästar och hunden på en skogspromenad bara och sen stalljobb då :)
 
Och nu har jag bokat återbesök hos kiropraktorn på måndag. Då får vi se om bäckenet hållt sig kvar eller om det börjat gå tillbaka igen.
 
Jag gillar tikiboos tights, men det gäller att man gillar mönster!
Hahaha jag blev nyfiken och var tvunget att kolla in märket. På deras hemsida valde jag den svenska sidan för att få se priser i sek och möttes av följande härliga autoöversättning:


”Skaffa pumpen i din persika med våra funky knäböjssäkra mönstrade Tikiboo gymnastikstrumpor och springstrumpbyxor, designade med dig i åtanke” :rofl::rofl::rofl:
 
Hahaha jag blev nyfiken och var tvunget att kolla in märket. På deras hemsida valde jag den svenska sidan för att få se priser i sek och möttes av följande härliga autoöversättning:


”Skaffa pumpen i din persika med våra funky knäböjssäkra mönstrade Tikiboo gymnastikstrumpor och springstrumpbyxor, designade med dig i åtanke” :rofl::rofl::rofl:
😂
Har har bara varit på den engelska sidan! Fantastisk översättning!
 
40 minuters promenad i skogen med två hästar och hunden. Var såååå nära att lägga mig i soffan istället för det är kallt och regnigt ute, men jag gick ut och det va himla gött :) Passade på att packa hö medan hästarna åt sitt krafftfoder också. Lite mindre att göra ikväll.
 
Idag blir det nog bara ridning ikväll och fortsätta skotta skit i hagen. Eftersom ryggen varit kass och det var kallt några dagar förra helgen plus att maken ställde ut en rundbal till hästarna så ligger jag efter med städningen på den grusade ytan :p Vill hålla fint där så det inte blir lerigt där också tillslut. Körde tre kärror igår, tungt jobb!
 
Vilodag igår och idag efter spiralbytet, så passar på att kika på nya skor ;). Titta vilka godingar.

Mina jobbskor börjar ge upp, så tänker att mina springskor (som är drygt 1, 5 år gamla, så bör väl ändå uppdatera rätt snart?) ska få bli jobbskor o så köper jag nya springskor. Det är väl det logiska? 👍🤔😊
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200128-131135_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200128-131135_Samsung Internet.jpg
    104,6 KB · Visningar: 31
Vilodag igår och idag efter spiralbytet, så passar på att kika på nya skor ;). Titta vilka godingar.

Mina jobbskor börjar ge upp, så tänker att mina springskor (som är drygt 1, 5 år gamla, så bör väl ändå uppdatera rätt snart?) ska få bli jobbskor o så köper jag nya springskor. Det är väl det logiska? 👍🤔😊
Låter väldigt rimligt i mina öron!
 
Varit på massage och det var faktiskt bättre i nedre delen av ryggen mot för en vecka sen. Axlar, skuldor och nacke är däremot ett kapitel för sig. Plågsamt är ordet! Men jag bokade en ny tid i slutet av nästa vecka. Längtar efter den dagen då det inte gör ont att få massage :p

Blir rätt lugnt idag. Ska ta med två hästar och hunden på en skogspromenad bara och sen stalljobb då :)
Och nu har jag bokat återbesök hos kiropraktorn på måndag. Då får vi se om bäckenet hållt sig kvar eller om det börjat gå tillbaka igen.

Jag kanske helt missat det men vad är det som hänt med ditt rygg och axelparti och bäckenet? :o Vad jag förstått verkar du ha ont nästan hela tiden?

Sist jag var på massage hade jag skadat muskulaturen runt revbenen och massören gick åt så hårt och jag är van vid smärta och brukar säga att det aldrig kan göra för ont men det här var över gränsen och jag kved till. Då sa han "sjung så mycket du vill jag fortsätter ändå" :p. Tyvärr förvärrade han hela situationen insåg jag i efterhand.
 
Jag skulle gå på box som jag längtat efter i en hel vecka men jag är så trött idag, jätte trött verkligen. Så jag gick en extremt långsam promenad med mamma och hundarna och träffade på en massa hundägare och pratade så rundan tog sin lilla goda tid med allt pratande och uppvisning av min nya förmåga som möttes av gillande ord och beröm för hans utseende och lydighet. Sånt tas tacksamt emot.

Gammelhunden är lite av en surgubbe med andra hundar så jag vill inte att han hälsar på främmande hundar speciellt inte om dom är kopplade. Lillen däremot har aldrig visat minsta lilla mot en annan hund. Han nosar lite i baken och försöker få igång lek och blir han osäker så morrar han inte alls som gammelhunden (som inte är aggressiv utan morrar av osäkerhet) utan backar bara undan och går ifrån situationen. Jätte duktig på att läsa av verkligen. Jag känner mig trygg i att han hälsar på andra och uppför sig.

Känns jätte tråkigt att inte orka gå på boxen, jag blev så ledsen förra veckan när jag missade platsen för att dom gick åt och för att box är en av orsakerna till att jag ville börja träna igen och har längtat hela veckan, men som mamma sa. Det kommer fler onsdagar. Så jag tänker träna lite hemma idag, mycket lätt träning om jag orkar, annars skiter jag i det också. Och se om jag får till något på gymmet på fredag förmiddag eller i helgen. Viktigt att lyssna på kroppen och ibland får man ju energi av att träna och blir pigg av att ta sig för det men dagens trötthet kräver lugn och ro så det blir en runda med hundarna om en stund, lagom ansträngande.
 
Jag kanske helt missat det men vad är det som hänt med ditt rygg och axelparti och bäckenet? :o Vad jag förstått verkar du ha ont nästan hela tiden?

Sist jag var på massage hade jag skadat muskulaturen runt revbenen och massören gick åt så hårt och jag är van vid smärta och brukar säga att det aldrig kan göra för ont men det här var över gränsen och jag kved till. Då sa han "sjung så mycket du vill jag fortsätter ändå" :p. Tyvärr förvärrade han hela situationen insåg jag i efterhand.

Mitt bäcken är förskjutet och därmed blir benen olika långa och antagligen har jag gått så största delen av min liv utan att få hjälp. Detta har gjort att mina muskler jobbat fel och snett och med ökad träning, fått två barn och kanske även åldern så har jag fått mer och mer ont.
Överdelen av ryggen, axlar och nacke är nog så spänt mest pga att jag alltid haft kontorsjobb.
 
Hmm... de finns i denna färgen också... kanske den istället? 😍 Jag tycker de ser vinröda ut, men står rosa (rosa är min favoritfärg, följt av turkos som de andra skorna ^^)...?🤔
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200129-163615_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200129-163615_Samsung Internet.jpg
    103,8 KB · Visningar: 21
Gör ett litet avtryck jag med i tråden! Jag har kört igång med träning igen efter ett halvårs paus hehe 😇
Kör just nu ett av Styrkelabbet-appens gratisprogram, väldigt trevlig app och programmet funkar bra än så länge! Upplagt som 3 pass styrketräning/vecka, helkropp varje gång i princip och basövningar.
Idag var det bänkpress, frontböj och skivstångsrodd och hade lite tidspress men hann med allt och kändes bra. Så härligt att vara igång igen 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
89 174
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 651
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp