Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en halvtimmes promenad igår kväll också :)

Idag har ridit och ska nu ut och köra shettisen ihop med barnen. Ska bära vatten och skotta skit också. Får se om det blir promenad ikväll när allt annat är klart för dagen. Ska iväg och rida lektion efter lunch iallafall så det blir två ridpass idag.

Imorgon har jag återbesök hos kiropraktorn. Hoppas kroppen hållit sig på plats och att han tycker jag kan börja träna lite försiktigt igen!
 
Det blir många repetitioner per vecka när en kör program med inriktning mot att bygga muskler snarare än maxstyrka. :D

2724A794-EB97-4A1B-ADAA-497FB42FF481.png
 
Åh ❤.

Det blev Tjejvasa idag! 👌 30 km i fäders spår! Kändes bra och väldigt skönt att jag för en gångs skull kunde ta det lugnt. Bara fokus på att orka hela sträckan och hålla energi och humör uppe! Kul! Blev t om lite släktkalas på slutet, mysigt!

Hoppas på att "min" skidbutik är öppen på fre dock när jag jag vägarna förbi, då ska de få sätta dit en grej på min skida plus kolla spannet! Undrar om jag kan trampa ner tillräckligt...!
 
Uppdaterat dåligt här.

Jag har blivit galen. Igen. Ni vet sandbankar? Jag springer i såna. I uppförsbackarna. En gång i veckan är det sandbanksbackar. Vovven är nöjd :)

Idag blev det en tur i såna med hunden och en 3km-sväng med ponnyn. Går lite långsamt än så länge. 3 km på 20 min. Hade velat ha ner tiden åtminstone kanske 5 min. I morgon blir det lite styrka tror jag. Vi får se hur kroppen mår.
 
Hade planerat för en riktigt tuff vecka. Istället blev det helvila sön-ons pga krasslig, sjukt barn=lite sömn och ap-mkt på jobbet i början på veckan. Som kompensation har jag kört tors-sön istället. Tot 24,2 km. Så inte så långt och def inte hårdträning. Dessutom bara en massa spring utan ngn tanke bakom. Blir gärna så om jag inte följer ngt schema. Men toknöjd med att jag lyckades mota bort förkylningen.

Är dessutom tok-pepp på loppet på lördag!! Läääängtar!! :banana::banana::banana:
 
Åh ❤.

Det blev Tjejvasa idag! 👌 30 km i fäders spår! Kändes bra och väldigt skönt att jag för en gångs skull kunde ta det lugnt. Bara fokus på att orka hela sträckan och hålla energi och humör uppe! Kul! Blev t om lite släktkalas på slutet, mysigt!

Hoppas på att "min" skidbutik är öppen på fre dock när jag jag vägarna förbi, då ska de få sätta dit en grej på min skida plus kolla spannet! Undrar om jag kan trampa ner tillräckligt...!
Alltså att du åkte samma sträcka? För tävlingen är väl först i febr? Eller?
 
Alltså 1682 lyft under veckan?!? Det låter ju helt galet!!! Wow! Är det inom normalspannet eller är det lika galet mkt som det låter för en okunnig?

Det är nog ganska normalt för ett program med byggarfokus. Det är många övningar och många repetitioner men på lite lättare vikter, så just antalet lyft springer iväg!
 
Det är nog ganska normalt för ett program med byggarfokus. Det är många övningar och många repetitioner men på lite lättare vikter, så just antalet lyft springer iväg!
Galet men imponerande! Så i genomsnitt runt 300 lyft per pass. Hur långt brukar ett pass vara?
 
Jag får nog ta ofrivillig vila den här veckan. Lyckades ramla väldigt konstigt igår och vred om knäet :cautious: det är inte svullet och jag kan gå utan större problem men jag antar att det är stukat på något sätt för det gör väldigt ont om jag råkar vrida det när jag ska ställa mig upp. Om någon har erfarenhet av stukade knän tar jag gärna emot tips och uppmuntring :p

Jag har hört att det är bra att fortsätta röra sig så jag tänkte göra försiktig yoga varje dag och även meditera. Och så är det väl en perfekt möjlighet att göra massa pull-ups antar jag. Men ja, det känns rätt trist :down:
 
Blev en snabb ridtur i högt tempo på lunchen idag. Det är min och den hästens läxa från igår :D

Ska till kiropraktorn sen. Hoppas han tycker jag är en något mindre skrothög idag mot för tre veckor sen...
 
Jag får nog ta ofrivillig vila den här veckan. Lyckades ramla väldigt konstigt igår och vred om knäet :cautious: det är inte svullet och jag kan gå utan större problem men jag antar att det är stukat på något sätt för det gör väldigt ont om jag råkar vrida det när jag ska ställa mig upp. Om någon har erfarenhet av stukade knän tar jag gärna emot tips och uppmuntring :p

Jag har hört att det är bra att fortsätta röra sig så jag tänkte göra försiktig yoga varje dag och även meditera. Och så är det väl en perfekt möjlighet att göra massa pull-ups antar jag. Men ja, det känns rätt trist :down:
Usch, knäproblem är så himla jobbigt. Jag fick Schlatter i knäna som nioåring och det skulle växa bort i tonåren. Nu är jag snart 32 och det är kvar:meh: Har en stor knöl på benet där brosket från knät har lossnat och samlats på ett och samma ställe så att det är en rejäl knöl där. Har också haft patella tendinos som jag behövde hjälp av en sjukgymnast för att träna bort och nu nyligen var jag svullen i båda knäna och fick vila i 4 veckor. Om det håller i sig så kan du gå till en sjukgymnast och få övningar som stärker knät om det behövs men om det bara är en stukning går det förhoppningsvis över snart. Knäskydd kanske hjälper? Bra skor. Eller framförallt vila knät tills det inte gör ont, inte bra att pressa ett skadat knä.
 
Första träningen på 4 veckor:banana:

Det gick bra, jag kände av knäna i benpressen trots lägre vikt än normalt så nästa gång ska jag ta ännu lägre vikt tills knät känns bra. Det var så roligt att komma igång.

På onsdag blir det box och så tänker jag nog springa lite på fredag med betoning på lite, kanske en 15-20 minuter för när jag värmde upp på löpbandet kändes det inget alls i knäna.

Brukar träna 4 ggr/vecka men nu blir det 3 pass den här veckan och lugna pass, förutom boxen som jag tror blir intensiv. Jag kände mig stark på gymmet fast jag vet att jag körde på minimala vikter, inget som går att skryta om ens med lite vilja men för mig kändes det bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
89 428
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 707
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp