Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste få visa er, jag är helt lycklig över min kväll. Efter en stillasittande dag tog jag tag i mig själv och åkte iväg för att gå upp på en topp som stått på listan länge men inte blivit av då turen bara är drygt 5 km och jag vanligtvis vill gå längre. Efter en brant stigning bjöds jag på magisk utsikt åt alla håll. Och hela tiden fanns ett regnoväder över nåt fjäll och sol över nåt annat och fina regnbågar, häftigt väder omkring mig, så tydligt.

Sen åkte jag hemåt, nöjd. Då får jag för första gången se en myskoxe i verkligheten 😍. Så mäktigt! Det stannade en annan bil och bad mig att inte berätta för nån för tydligen åker folk och letar efter den då :banghead:, men tänker att jag var ju inte hemma där jag bor och när jag inte skriver vart så måste det väl vara ok. Trodde aldrig jag skulle möta en, finns ju inte många i Sverige.

(Tog fotot från bilen, stod stilla och satt i bilen bara tills den vandrade iväg.)
 

Bifogade filer

  • DSC_2426.JPG
    DSC_2426.JPG
    228,1 KB · Visningar: 34
Låter bättre än att jag skulle vara för klen ;)Gjorde dem på knä i dagens pass och appen påminde mig om att armbågarna inte ska peka rätt ut och då fixar jag knappt en armhävning med bra form - och så otränad är jag inte... Tvärtom känner jag mig väldigt stark i andra övningar med utgångspunkt i någon form av planking.

Hur tycker appen att armbågarna ska vara? 🤔
 
Måste få visa er, jag är helt lycklig över min kväll. Efter en stillasittande dag tog jag tag i mig själv och åkte iväg för att gå upp på en topp som stått på listan länge men inte blivit av då turen bara är drygt 5 km och jag vanligtvis vill gå längre. Efter en brant stigning bjöds jag på magisk utsikt åt alla håll. Och hela tiden fanns ett regnoväder över nåt fjäll och sol över nåt annat och fina regnbågar, häftigt väder omkring mig, så tydligt.

Sen åkte jag hemåt, nöjd. Då får jag för första gången se en myskoxe i verkligheten 😍. Så mäktigt! Det stannade en annan bil och bad mig att inte berätta för nån för tydligen åker folk och letar efter den då :banghead:, men tänker att jag var ju inte hemma där jag bor och när jag inte skriver vart så måste det väl vara ok. Trodde aldrig jag skulle möta en, finns ju inte många i Sverige.

(Tog fotot från bilen, stod stilla och satt i bilen bara tills den vandrade iväg.)

Wow vad häftigt! :love:
 
Lätt vinklade in mot kroppen men för mig var det stor skillnad på att ha dem rakt ut eller något bakåt. Googlade och det verkar som att det är 45 grader som gäller.

Ja det låter rimligt! Nära kroppen blir det mycket tyngre tycker jag. Jag kör nog typ 45 grader ut från kroppen, men med handflatorna något vinklade inåt.
 
Måste få visa er, jag är helt lycklig över min kväll. Efter en stillasittande dag tog jag tag i mig själv och åkte iväg för att gå upp på en topp som stått på listan länge men inte blivit av då turen bara är drygt 5 km och jag vanligtvis vill gå längre. Efter en brant stigning bjöds jag på magisk utsikt åt alla håll. Och hela tiden fanns ett regnoväder över nåt fjäll och sol över nåt annat och fina regnbågar, häftigt väder omkring mig, så tydligt.

Sen åkte jag hemåt, nöjd. Då får jag för första gången se en myskoxe i verkligheten 😍. Så mäktigt! Det stannade en annan bil och bad mig att inte berätta för nån för tydligen åker folk och letar efter den då :banghead:, men tänker att jag var ju inte hemma där jag bor och när jag inte skriver vart så måste det väl vara ok. Trodde aldrig jag skulle möta en, finns ju inte många i Sverige.

(Tog fotot från bilen, stod stilla och satt i bilen bara tills den vandrade iväg.)
Så coolt! :eek:
 
Låter bättre än att jag skulle vara för klen ;)Gjorde dem på knä i dagens pass och appen påminde mig om att armbågarna inte ska peka rätt ut och då fixar jag knappt en armhävning med bra form - och så otränad är jag inte... Tvärtom känner jag mig väldigt stark i andra övningar med utgångspunkt i någon form av planking.
Hatar det där med armbågarna, det är så himla lätt att låta dem "falla ut"! Mitt självförtroende fick sig världens törn när en PT för första gången påpekade för mig att man faktiskt inte får sticka ut dem hur mycket som helst, shit vad mycket tyngre det plötsligt blev när jag försökte hålla dem närmare kroppen!
Måste få visa er, jag är helt lycklig över min kväll. Efter en stillasittande dag tog jag tag i mig själv och åkte iväg för att gå upp på en topp som stått på listan länge men inte blivit av då turen bara är drygt 5 km och jag vanligtvis vill gå längre. Efter en brant stigning bjöds jag på magisk utsikt åt alla håll. Och hela tiden fanns ett regnoväder över nåt fjäll och sol över nåt annat och fina regnbågar, häftigt väder omkring mig, så tydligt.

Sen åkte jag hemåt, nöjd. Då får jag för första gången se en myskoxe i verkligheten 😍. Så mäktigt! Det stannade en annan bil och bad mig att inte berätta för nån för tydligen åker folk och letar efter den då :banghead:, men tänker att jag var ju inte hemma där jag bor och när jag inte skriver vart så måste det väl vara ok. Trodde aldrig jag skulle möta en, finns ju inte många i Sverige.

(Tog fotot från bilen, stod stilla och satt i bilen bara tills den vandrade iväg.)
Men GUD vad häftigt! Wow!!!
Samma land men ny stad vid Svarta havet :laugh: blev kär i området när vi var här på semester så vi blev kvar här.
Haha, från skidort till stranden med andra ord! Låter sjukt spontant! Kul!
 
Jag hade tänkt springa en sväng idag men ryggen är skräp sedan i måndags morse (antagligen har jag sovit i nån konstig position som retat upp den) och gör ännu ondare efter promenad, så det känns lite onödigt att riskera att göra saken ännu värre med löpning. Vi ska ut och vandra igen i helgen vilket jag ser otroligt mycket fram emot, så det vore synd om jag skulle behöva ha ont då. Oftast släpper det efter några dagar, så idag blir det fullt fokus på yoga, värmedyna och Ipren för att jaga bort det!
 
Jag hade tänkt springa en sväng idag men ryggen är skräp sedan i måndags morse (antagligen har jag sovit i nån konstig position som retat upp den) och gör ännu ondare efter promenad, så det känns lite onödigt att riskera att göra saken ännu värre med löpning. Vi ska ut och vandra igen i helgen vilket jag ser otroligt mycket fram emot, så det vore synd om jag skulle behöva ha ont då. Oftast släpper det efter några dagar, så idag blir det fullt fokus på yoga, värmedyna och Ipren för att jaga bort det!
Men vad tråkigt med ryggproblem :down: låter smart att ta det lugnt om du ändå ska ut och vandra i helgen. Hoppas det blir bättre snart!
 
Veckans sista löppass genomfört, det gick bra. Andningen krånglade inte lika mycket idag så det var jätte skönt. Blev lagom trött men med känslan att jag orkar lite till vilket känns jätte bra eftersom jag ska lägga till 0,5 km nästa vecka. Metoden verkar fungera utmärkt.

Imorgon är det vilodag förutom promenaderna med hundarna. Lördag blir styrka och söndag vila. Längtar efter måndagens löppass så jag kan testa mig själv och utvecklas.

Prioriterar träningen i vardagen eftersom jag mår så mycket bättre när jag tränar och jag som inte kan jobba får rutiner pga hundarna och mål och ytterligare rutiner med träningen. Någon mening med allt. Just nu springer jag 3 gånger i veckan och tränar styrka på gymmet 2 gånger i veckan och ibland lite hemmaträning utöver. Ser till att alltid gå minst en mil per dag fortfarande även om jag tränar, går 1-1,5 mil per dag. Tänker att vardagsmotionen inte ska påverkas av träningen. Det fungerar bra och jag får inte panik om det någon dag skulle bli lite kortare distans.

Så häftigt att den här kroppen som gått igenom så mycket klarar allt den gör nu! Tack fina kropp:bow:
 
Jag hade tänkt springa en sväng idag men ryggen är skräp sedan i måndags morse (antagligen har jag sovit i nån konstig position som retat upp den) och gör ännu ondare efter promenad, så det känns lite onödigt att riskera att göra saken ännu värre med löpning. Vi ska ut och vandra igen i helgen vilket jag ser otroligt mycket fram emot, så det vore synd om jag skulle behöva ha ont då. Oftast släpper det efter några dagar, så idag blir det fullt fokus på yoga, värmedyna och Ipren för att jaga bort det!
Låter som en bra plan. Tråkigt att du har ont.
 
Varför får inte vardagsmotionen påverkas av träningen?
Tänker att träningarna ska vara utöver det man brukar om man vill få resultat annars blir det ju mindre. Och sen vill jag lägga tid på promenaderna eftersom det är det jag uppskattar mest för att jag går med hundarna och det gör mig lugn.
 
Tänker att träningarna ska vara utöver det man brukar om man vill få resultat annars blir det ju mindre. Och sen vill jag lägga tid på promenaderna eftersom det är det jag uppskattar mest för att jag går med hundarna och det gör mig lugn.
Tänker om du planerar att springa längre så låter det ganska tufft att t.ex. springa långpass och gå minst 10 km per dag. Resultat får man ändå, träning i form av löpning eller styrketräning ger ju en helt annan belastning än promenader.
 
Blä! Min korsrygg strejkar! :down: Har inte haft den här typen av smärta sen i vintras innan jag började träna. Hoppas att det beror på att jag sovit väldigt mycket på sistone och därför legat ihopkrupen mer än ryggen tål. I övrigt tycker jag ju att jag haft utmärkt rygghälsa senaste veckan med dagliga långpromenader och yoga. Å andra sidan så var det övertäjning i yogarörelser som utlöste smärtan för början :confused: Tycker dock att jag har mer kontroll och är försiktigare nu jämfört med då.

Ska nog bli bra att komma tillbaka till styrketräningen i helgen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
89 066
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 606
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp