Träning & hälsa tråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft ett antal dagar med luftrörskänningar och hosta (neg test). Jag åkte på det efter att jag blev lite frimodig och sprang intervaller i kortärmat. Så jag har bara kört en massa lugn rörlighet och coreövningar utan pulshöjande. Men nu mår jag bra igen och har genomfört två löppass på band som känts mkt bra. Så det är så härligt att vara frisk och igång igen!

Denna vecka bjuder på fyra löppass (2 lugna, 2 snabba/korta) och tre hemmastyrkepass. Idag blir det först ett kort pass rörlighet följt av ett kort ”medelpass” (20 s övningar i block för mage och ben). Så ganska så lugnt ändå idag. Men ska även rida ett pass. Imorgon blir det intervaller med löpargruppen. Längtar!!

Sen har jag även köpt mig ett par nya skor som jag väntar ivrigt på! Behöver ett par nya till löpbandet för de jag har där är mina allra första skor som jag köpte när jag började springa för två (?) år sedan. Och de är heeeelt slut nu. De har gått väldigt mga mil. Så nu får ersättarna till dem bli inneskor till löpbandet. Så då kan jag unna mig ytterligare ett par uteskor! Blev ett par Nike Pegasus 37. Men jag börjar känna mig lite som en gitarrist som ju aldrig kan få för mga gitarrer... :laugh:
 
Blev ett löppass idag som planerat, det gick så bra så jag sprang ganska mycket mer än planerat. Trodde inte jag skulle fixa det så det kändes bra och roligt.

Jag har också hunnit handla, baka och gå med hundarna så jag har sprungit plus gått ca 1,5 mil idag. Känns bra men sniglade mig hem från gymmet, var så, så trött så orkade knappt ta mig hem men återhämtade mig snabbt och bor nära gymmet.

Lyx att ha gymmet så nära, går jag bara runt hörnet från min gata kan jag se gymmet på den stora gatan och det tar ca 5 minuter att gå dit som mest. Har ni nära till era gym? Kan ni gå eller måste ni ta bilen?
 
Har inte alls känt för träningen de senaste veckorna, yoga och långpromenad första veckan i april, ingenting förra, och en 15 min abs-video idag. Känner mig lite begränsad hemma, vill köpa gymkort men känner att jag inte borde nu när det är som det är 🙄 men jag kan gå på udda tider tack vare jobbet så jag tror jag ska prova. Annars blir det liksom inget :p
 
Har inte alls känt för träningen de senaste veckorna, yoga och långpromenad första veckan i april, ingenting förra, och en 15 min abs-video idag. Känner mig lite begränsad hemma, vill köpa gymkort men känner att jag inte borde nu när det är som det är 🙄 men jag kan gå på udda tider tack vare jobbet så jag tror jag ska prova. Annars blir det liksom inget :p

Jag sa upp mitt gymkort i och med att jag var sjuk HELA tiden så det var bortkastade pengar och sen väntade jag lite men blev medlem igen. För mig fungerar det bra att komma på förmiddagen eller fram till två men så sent brukar det aldrig bli. Det är ganska lugnt på dom tiderna inte mycket folk. Vid 6 tiden och 7 är vi få där, några tappra själar och jag älskar det.
 
PT igår, jag har en ny, då min förra flyttat. Den här är mycket snällare. Ska be henne bli mindre snäll, jag trivs med att bli lite plågad :laugh: Men hon har fått två pass på sig att lära känna mig, då nu kör vi! 💪🏻 Spelade padel första gången i torsdags med en kompis. Vi var katastrofalt dåliga. Därför gör vi om det imorgon. :laugh:
 
Knäna ömmar men jag är glad att jag räddade huvudet. Idag var det joggingdag igen. När jag har ramlat blir jag ofta harig efteråt och rädd för att ramla igen. Men jag försökte fokusera på MP3n och att jogga avslappnat och fick till en rätt ok runda på 6,5 km.
Körde lite ”fartlek” på slutet och även där vågade jag ta i.
 
Samma här. 60 min minibands var ingen lek för rumpa/lår :angel:
Men fantastisk känsla. :love: Vet inte när jag hade träningsvärk senast faktiskt. Förr hade jag det flera gånger i veckan.

Har känt mig lite nere för att jag fick en sån reaktion på att träna magen, den känns fortfarande inte helt 100 men nästan. Så det var skönt att få ett helt positivt pass nu. :) Vi körde lite mage men inte så att något förvärrades, snarare förbättrades.
 
Bästa saken att ha mobilen i när det så småningom är dags att motionera i kläder utan ficka?

Det lär vara flipbelt, jag ska unna mig det någon gång framöver. Fram tills dess kör jag handhållet, det funkar för de blygsamma rundor jag gör för närvarande. :-)

Har haft en sån där som skulle fästas på armen med kardborrspänne - den kanske var av dålig kvalitet men den var oerhört irriterande och gled omkring och ner mest hela tiden, så då har jag hellre mobilen i handen än det alternativet.
 
Bästa saken att ha mobilen i när det så småningom är dags att motionera i kläder utan ficka?
Jag har ett sånt där typ bälte med töjbara fack som jag köpt billigt från nån som annonserade på Facebook. Funkar super.

Hade tidigare sån man fäster på armen med kardborre men fick alltid så mycket spänningar i axeln då.
 
Det är tur att jag jobbar hemifrån. Har så mycket träningsvärk i baken idag att jag inte kan sitta utan måste halvligga i stolen för att på något konstigt sätt lägga vikten på lår och rygg. Protip: Kör inte spinning och benstyrka samma dag. Det är inte värt det.
 
Bästa saken att ha mobilen i när det så småningom är dags att motionera i kläder utan ficka?

När jag rider eller går med hunden: ett sånt där mjukt bälte i stretch. Moderna telefoner får ju inte plats i byxfickor längre :meh: Om jag joggar har jag ett armband för mobilen runt överarmen, inte jättesmidigt men har inte hittat nåt bättre heller.
 
Det gick!!
Dagens pass bjöd på solsken på vägen till spåret (drygt 10 min), hagel 🤬 under intervallerna och ösregn på vägen hem. 🙄

Är det det som kallas aprilväder?
IMG_20210413_122305.jpg


Kändes ok i benen, höll samma tempo som tidigare dock gick jag långsammare mellan intervallerna. Frågan är om det var just pga att jag sprang lite mer eller pga haglet? 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
405
Kultur Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har...
2
Svar
31
· Visningar
882
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 241
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp