Träning & hälsa tråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade riktigt tidigt, runt halv fyra och hade huvudvärk och frös så drog på min elektriska värmefilt och sen efter två timmar somnade jag om och sov till tio. Ville inte träna om jag inte kände mig bra så väntade en stund och kände efter och allt var bra. Gick som planerat till gymmet och det var så roligt. Vissa saker börjar gå lättare och jag tar tyngre vikter. Och börjar få till tekniken. Blir inspirerad till att göra ett nytt pass med bara sånt jag sett andra göra. Mellan repsen har man ju lite tid att spana runt.

Extra pluspoäng för att jag vågade fråga en otroligt snygg och charmig kille om hjälp med en maskin, blev nästan lite småkär och började planera vårt bröllop :angel: :D
 
Oj, dagens crossfitpass var det första på länge som jag verkligen var tvungen att förhandla med mig själv under passets gång (samtidigt som jag övertygade hjärnan om att nej, vi kommer inte att dö, det är bara "lite" mjölksyra :p). Pust vad jobbigt det var!

Uppvärmning - 3 varv av: 400 m löpning + 10 utfallssteg + 10 negativa armhävningar + 20 plankan med axelklapp

Sedan 4 varv av: 100 hopprepshopp (eller 75 double unders) + 50 utfall + 25 armhävningar.

Sedan 3 varv av: 5 pausade hantelrodd per arm + 30 sekunder goblet squat hold.

Mittendelen var riktigt vidrig, framförallt utfallen. Jag trodde att benen skulle gå av där någonstans halvvägs genom varv 3... Armhävningarna kändes också som att de var alldeles för många, jag som vanligtvis är hyfsad på armhävningar på tå hade svårt att göra dem på knä!

Det är knappt 4 timmar sedan passet tog slut och jag känner redan av träningsvärk i såväl lår som bröstmuskler :nailbiting: Har just ätit ett extra mellanmål för att fjäska lite för kroppen och se om jag kanske får lite mindre ont än vanligt i alla fall...
 
Ni som har Garminklockor, vilken modell har ni?

Min Fitbit ionic börjar bli väldigt kass i batteriet och jag får lite panik då jag inte klarar mig utan klocka och jag vet inte vad jag ska ha istället 😅 Känns lite tråkigt att köpa en exakt likadan. Kikar lite på Garmin Vivoactive 3. Många garminklockor blir rätt stora, jag har smala handleder och vill kunna ha klockan dygnet runt utan att det blir jobbigt.
Jag har Garmin Vivoactive 4S, gillar den skarpt! Stort plus (tycker jag) att den finns i två storlekar, alltså vanliga Vivoactive 4 och sen 4-varianten :) GPS-funktionen
är jättebra, den håller koll på var jag är även "mitt i skogen" med, det gjorde inte diverse mobilappar jag testade med innan jag köpte klockan.

Tycker den är rätt skön att bära, mjuka band. Gillar även att den kan vibrera (istället/i tillägg till ljud) för varje kilometer, så att jag lätt kan hålla koll på hur långt jag gått/joggat :)
 
Bästa saken att ha mobilen i när det så småningom är dags att motionera i kläder utan ficka?
Har ett midjebälte/sportbälte från linocell köpt på Kjell och company. Vattentålig vilket gör att svetten inte når luren!
Har alltid luren på ryggen.
 
Jag har Garmin Vivoactive 4S, gillar den skarpt! Stort plus (tycker jag) att den finns i två storlekar, alltså vanliga Vivoactive 4 och sen 4-varianten :) GPS-funktionen
är jättebra, den håller koll på var jag är även "mitt i skogen" med, det gjorde inte diverse mobilappar jag testade med innan jag köpte klockan.

Tycker den är rätt skön att bära, mjuka band. Gillar även att den kan vibrera (istället/i tillägg till ljud) för varje kilometer, så att jag lätt kan hålla koll på hur långt jag gått/joggat :)

Så bra! Ja att GPSen funkar är viktigt för mig också. Har inte upplevt några problem med klockan jag har nu, längesen jag använde bara mobilen för det nu :)
 
Oj, dagens crossfitpass var det första på länge som jag verkligen var tvungen att förhandla med mig själv under passets gång (samtidigt som jag övertygade hjärnan om att nej, vi kommer inte att dö, det är bara "lite" mjölksyra :p). Pust vad jobbigt det var!

Uppvärmning - 3 varv av: 400 m löpning + 10 utfallssteg + 10 negativa armhävningar + 20 plankan med axelklapp

Sedan 4 varv av: 100 hopprepshopp (eller 75 double unders) + 50 utfall + 25 armhävningar.

Sedan 3 varv av: 5 pausade hantelrodd per arm + 30 sekunder goblet squat hold.

Mittendelen var riktigt vidrig, framförallt utfallen. Jag trodde att benen skulle gå av där någonstans halvvägs genom varv 3... Armhävningarna kändes också som att de var alldeles för många, jag som vanligtvis är hyfsad på armhävningar på tå hade svårt att göra dem på knä!

Det är knappt 4 timmar sedan passet tog slut och jag känner redan av träningsvärk i såväl lår som bröstmuskler :nailbiting: Har just ätit ett extra mellanmål för att fjäska lite för kroppen och se om jag kanske får lite mindre ont än vanligt i alla fall...

Det lät riktigt tufft, bra jobbat!!
 
Vet inte riktigt hur jag tänkte igår 🤔 promenad/ löpning gick ju bra med sedan skulle min LC klubb gå en promenad i byn på kvällen och någonstans hade jag helt förbisett det faktum att 40 min är vad min kropp klarar att promenera på en dag 🙄

Nu blev det 1,5 timme totalt och mina ben var väl inte helt återställda efter helgens inflammationsfest 🤦‍♀️

Tant Agda har mao kommit fram igen. Toppen ju, ffa då jag ska ha ett IRL möte med mina kolleger i skogen idag med bl a *trumvirvel* promenad inplanerat. Så att eh..

Har valt att byta ut dagens benpass mot måndagens överhoppade magpass iaf
 
Dagens träning består i att prova på paddel för första gången O_o samt dressyrträning. Är rätt nervös för paddeln... jag har aldrig spelat någon racketsport och känner mig fortfarande ganska otränad. De andra tre däremot är en som tävlar crossfit, en som spelar squash och en tennistränare.
 
Dagens träning består i att prova på paddel för första gången O_o samt dressyrträning. Är rätt nervös för paddeln... jag har aldrig spelat någon racketsport och känner mig fortfarande ganska otränad. De andra tre däremot är en som tävlar crossfit, en som spelar squash och en tennistränare.
Jag spelade padel första gången förra veckan. Jag och min kompis var helt värdelösa. Alltså orimligt dåliga. Vi hade jätteroligt och spelade igen igår. Fortfarande riktigt, riktigt dåliga. :laugh: det går jättebra att vara otränad! Det är inte fysiskt speciellt jobbigt, men man får röra sig och svettas lite!
 
Styrketräning igår, jag var inte supermotiverad men tänkte att jag gör ett par, tre övningar i alla fall. Såklart slutade det med ett pass på 45 minuter, oftast behöver man ju bara komma igång :)

Liggande hantelpress, knäböj med trx (mest för att göra rörelsen och testa lite till senare när jag blir mer otymplig), enbens rumänska marklyft med kettlebell, trx-rodd, hammercurls och triceps kickbacks. Glad att jag har lite energi till träning igen! :)
 
Jag spelade padel första gången förra veckan. Jag och min kompis var helt värdelösa. Alltså orimligt dåliga. Vi hade jätteroligt och spelade igen igår. Fortfarande riktigt, riktigt dåliga. :laugh: det går jättebra att vara otränad! Det är inte fysiskt speciellt jobbigt, men man får röra sig och svettas lite!

Haha, jag hoppas att åtminstone en av de andra ska vara rätt dålig också så att inte bara jag drar ner spelet :angel:
 
Jag har inte besökt ett köpcentrum på över ett år. Jag vet dock att det som ligger 2,5 mil härifrån är öde så jag åkte dit för att försöka hitta ett par Asics. Kom hem utan och det känns hopplöst. Eftersom jag har olika stora fötter så kan jag inte beställa. Vissa par funkar och vissa verkligen inte.🙁
 
Hade en helt galen dag, bara projektet i sig att jogga var galet. Men jag hatar när mina planer bryts så bara på pin kiv for jag ut en runda där jag kunde klämma in den, vilket innebar att jag inte hade kunnat äta vettigt innan. Är så kinkig i att inte kunna jogga på 1,5-2 tim efter jag ätit och det fanns verkligen ingen tid att äta i rätt tidsfönster så jag åt en power bar i bilen hem från stallet och for sedan ut och joggade direkt jag kom hem. Hann bara få in drygt 4 km och det var säkert ingen ide att springa nåt mer för jag hade verkligen ingen ork. Gick tungt, benen fortfarande stumma av träningsvärk sedan måndag och så bara allmän trötthet eftersom dagen varit mer eller mindre hysterisk. Men även om prestationen inte var nåt att hänga i granen så är jag iaf stolt över min disciplin :angel:
 
Hade pt-pass igår. Idag blev yin yogan inställd så tänkte gå på en promenad men alltså nä, jag orkar inte. Jag ska ha mens och gick upp kl 4 i morse så idag ska jag bara sitta i soffan, dricka te och äta praliner.
 
Jag fick helt magisk skidåkning ikväll. Kvällsol, jättefina spår, vindstilla och (de flesta) turisterna har åkt hem så det var inte många i spåret 😍. Åkte en runda med kompis, han tog av skidorna och jag ba "men den här kvällen, ska vi inte åka en sväng till?". Åkte bara och njöt. Nu är det vårvinter! Vädret ser dessutom tipptopp ut kommande dagar, tror det där med att ta tag i löpningen får vänta lite till :D.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
404
Kultur Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har...
2
Svar
31
· Visningar
879
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 241
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
537
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp