Träning & hälsa tråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hejsan!

Har smygläst här ett tag, så roligt och inspirerande att se hur duktiga ni alla är!

Jag hade premiär för min hemmaträning ikväll!:banana:
Brukar bara bli powerwalks och jogging utomhus annars, samt cykling till/från stallet, men har insett att jag behöver styrketräning med! Först och främst bålmuskulaturen som måste stärkas, är lite ojämn vilket märks när jag rider 🙄

Så idag letade jag fram ett av Chloe Ting's program (tack för tipsen!) och började på dag 1 😁 Ganska jobbigt ibland, men kom genom alla fem videor (inkl. uppvärmning och cooldown) 😅
Det kändes i benen efteråt, magen brukar jag känna av först dagen efter. Tyckte hennes videos var tydliga, blev glad när jag såg att det faktiskt fanns textning! :)

Imorgon kväll ska jag rida, får se om jag kanske hinner göra dag 2-videorna någon gång under förmiddagen, fördelen med att plugga hemifrån 😁
 
I dag blev det en joggingrunda på en halvmil. Helt ok känsla.

Ngn som har erfarenhet att beställa skor direkt ifrån Asics över nätet?
D7EBA23B-DD47-4A8C-A9D6-F88D8903D71C.jpeg
 
Blev en liten promenad på lunchen igår efter att jag löslongerat två av hästarna på ridbanan. Skulle egentligen tränat igår kväll men jag ville hellre jaga bäver så jag hamnade i skogen istället. Och för mitt välmående just nu var det precis vad jag behövde. Humöret höjdes väsentligt efter att ha suttit vid älven och myst i ett par timmar.
 
Hejsan!

Har smygläst här ett tag, så roligt och inspirerande att se hur duktiga ni alla är!

Jag hade premiär för min hemmaträning ikväll!:banana:
Brukar bara bli powerwalks och jogging utomhus annars, samt cykling till/från stallet, men har insett att jag behöver styrketräning med! Först och främst bålmuskulaturen som måste stärkas, är lite ojämn vilket märks när jag rider 🙄

Så idag letade jag fram ett av Chloe Ting's program (tack för tipsen!) och började på dag 1 😁 Ganska jobbigt ibland, men kom genom alla fem videor (inkl. uppvärmning och cooldown) 😅
Det kändes i benen efteråt, magen brukar jag känna av först dagen efter. Tyckte hennes videos var tydliga, blev glad när jag såg att det faktiskt fanns textning! :)

Imorgon kväll ska jag rida, får se om jag kanske hinner göra dag 2-videorna någon gång under förmiddagen, fördelen med att plugga hemifrån 😁
Välkommen till tråden :heart
 
Sömnlös natt större delen av tiden, väntade ett tag, gick ut med hundarna och direkt till gymmet, visste inte hur jag skulle få till träningen men det löste sig ju, fast jag hade önskat att jag fått sova.
Men det gick bra, sprang,lätt i början, tungt i mitten och sen kom jag in i andra andningen och benen bara flög fram, kändes inte jobbigt alls och det kom låtar med rätt takt för mitt löpsteg. Spurtade i full fart på slutet.
Först när jag kom lite efter 6 var vi ganska många men runt tio i sju var det bara jag på cardion.

Känns skönt att börja dagen med träning
 
Jag har fortfarande träningsvärk i benen från måndagens 30 min lunchpass (helkroppsträning...). Jag tror min superkraft är att jag är grym på träningsvärk. .:up:

Har annars medvetet tagit det rätt lugnt då magen känts krånglig och konstig. Pendlar mellan känslan av att tarmarna ligger fel till potentiellt magsår. Köpte Proviva igår och det verkar hjälpa lite.

I helgen ska jag nog trädgårda en del och jag borde skärpa mig med sjukgymnastiken och mina nya antiinflammatoriska tabletter som jag minst sagt tar sporadiskt istället för varje dag som är meningen.
 
Jag överlevde att spela padel, skrattade så jag grät emellanåt för jag var ganska usel times to times. Det var roligt, men inte på ett sånt sätt att jag skulle vilja göra det en gång i veckan.

Imorse hade jag tänkt köra ett pass med minibands men hittade inte mitt med medelmotstånd så körde ett helkroppspass med hantlar istället. Jäklar vad en del av övningarna tog! Körde bara ett varv pga orkar inte upp för tidigt på morgonen när jag är iväg till sent kvällen innan men planerar att på lördag köra samma pass fast längre tid. Längtar!
 
Planen var ju att jag skulle rida både storhästen och ponnyn idag och jag var så jäkla pepp, hade kollat upp bra övningar att rida och hela baletten! Sen brakade bilen ihop när svärmor var och handlade i eftermiddags, så nu kan jag inte ta mig till stallet :arghh: Hoppas att verkstaden lyckas laga den i tid för lördagens hoppträning i alla fall!

Hade jag varit riktigt hurtig hade jag raskt planerat om och gått iväg på crossfit ikväll istället, men det har varit en lite allmänt kaosartad dag/vecka så jag ska gå hem till grannen och dricka vin i hennes trädgård istället. Också ett sätt att stressa ner! 🤷‍♀️
 
Jag fick helt magisk skidåkning ikväll. Kvällsol, jättefina spår, vindstilla och (de flesta) turisterna har åkt hem så det var inte många i spåret 😍. Åkte en runda med kompis, han tog av skidorna och jag ba "men den här kvällen, ska vi inte åka en sväng till?". Åkte bara och njöt. Nu är det vårvinter! Vädret ser dessutom tipptopp ut kommande dagar, tror det där med att ta tag i löpningen får vänta lite till :D.
Åh, avundsjuk! Lämnade skidorna i fjällen här nere vid kusten är det nog bara bra åkning på konstsnö och där är så många.
 
Pizza och tårta på jobbet idag 🥳 behövde verkligen ett spinningpass ikväll för att få bort koman och kanske också få igång magen 😂 har verkligen tappat pulver i benen i vinter, men flåset har ökat väsentligt!
Har nu gjort 41 km av Ica-klassikerns vätterrunda på 315 🤢 blir nog mest spinning. Tant-monarken känns inte som någon milslukare 😁
 
Ute på morgonpromenad. Förundrad över att jag fortfarande är frisk trots stor smittspridning.

Har tjatat ut min musik i MP3n. Ngn som har tips på 80 och 90-tals musik?
 
Jag överlevde! Skrattade så jag grät emellanåt, hand till öga-koordinationen funkade inte alltid så bra som jag trodde och att försöka komma ihåg poängen var hopplöst. Men kul ändå, inte så att jag vill spela padel regelbundet men det lär absolut bli någon mer gång.

Har nu av bara farten anmält mig till mitt första pass i crossfit nästa vecka :nailbiting:
 
Ute på morgonpromenad. Förundrad över att jag fortfarande är frisk trots stor smittspridning.

Har tjatat ut min musik i MP3n. Ngn som har tips på 80 och 90-tals musik?
Delar min springalista. Nästan bara 80 och 90-tal. Kanske hittar du något där?

https://open.spotify.com/playlist/0...i=sSFMiJoeSB6TIrY8MsGN-Q&utm_source=copy-link

Och jag hörde en riktigt bra låt igår på radion som jag tänkte att den måste jag ju lägga till. Tror ni jag kommer ihåg vilken det var?? 🙄
 
Delar min springalista. Nästan bara 80 och 90-tal. Kanske hittar du något där?

https://open.spotify.com/playlist/0...i=sSFMiJoeSB6TIrY8MsGN-Q&utm_source=copy-link

Och jag hörde en riktigt bra låt igår på radion som jag tänkte att den måste jag ju lägga till. Tror ni jag kommer ihåg vilken det var?? 🙄

Händer mig rätt ofta, då noterar jag klockslaget och går in på radiokanalens spellista. SR har varit lätt att hitta på. Mitt problem är mest att jag inte kommer ihåg att kolla upp den :angel:
 
Blev promenad/ löpning idag.
Helt underbart väder.
Lite känning precis vid höger ankel och hela vänster ben (inflammation) men i övrigt bra.
Kändes väldigt flåsigt dock. Kollade av appen efteråt och normalt springer jag i 6,20-6,50 tempo men idag låg jag på 5,30-5,50 så kanske inte så konstigt att det kändes lite flåsigt 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
409
Kultur Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har...
2
Svar
31
· Visningar
914
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 290
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
541
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp