Träning & hälsa tråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev ett gympass idag, en hel del folk idag trots att det var förmiddag. Ökade vikterna på några övningar och det kändes. Fokus på ben/axlar/bröst/armar.

Ibland är bänkarna lite krångliga att ställa så fick be om hjälp med hur jag ska göra det för tredje gången sen jag började där för ibland går det bara inte :o Men alla tre gångerna har det varit suuuuuper snygga killar i ungefär min ålder, kanske något år yngre och dom har varit jätte snälla alla tre och inte alls tyckt det varit jobbigt att hjälpa till. Vill ha en sån kille, vet bara inte hur man haffar en kille på ett gym med flera hundra medlemmar:angel:🙈
 
Hade inte tid att träna idag som jag hade tänkt. Men det är väl å andra sidan inte så konstigt då jag jobbar halva dygnet, ska försöka sova, motionera hunden, städa, tvätta, packa och få iordning inför att jag reser bort i en månad så fort jag går av sista nattskiftet nu i helgen. Pust. Får hoppas klämma in nåt på söndag kväll då....
 
Jag laddar upp för crossfit genom att äta kakor :D Kvällens pass är ett sådant där där jag inte känner till hälften av övningarna, så jag har lite dålig koll på hur krävande det kommer att vara och på vilket sätt. Blir spännande!

Bilen är lagad och hemma igen, så imorgon blir det hoppträning på storhästen och därefter lite dressyr på ponnyn! :)
 
Jag har inga problem med motivationen iaf, vill bara att det ska bli imorgon så jag får åka mer skidor. Sjukt varmt idag så känns verkligen som säsongen går mot sitt slut 😔. Var ute två timmar och benen tog tokslut i nedförsbackarna, var lite svårbromsat ibland och då blir jag feg och plogar massor = trötta ben. Har ju ändå åkt minst tre gånger i veckan (oftast mer) i ett halvår nu, tycker det borde blivit bättre? Vill träna specifikt för detta i sommar men vet inte riktigt hur 🤔.

DSC_2886.JPG
 
Jag har inga problem med motivationen iaf, vill bara att det ska bli imorgon så jag får åka mer skidor. Sjukt varmt idag så känns verkligen som säsongen går mot sitt slut 😔. Var ute två timmar och benen tog tokslut i nedförsbackarna, var lite svårbromsat ibland och då blir jag feg och plogar massor = trötta ben. Har ju ändå åkt minst tre gånger i veckan (oftast mer) i ett halvår nu, tycker det borde blivit bättre? Vill träna specifikt för detta i sommar men vet inte riktigt hur 🤔.

Visa bifogad fil 67993
Men herre min je vad vackert 🤩
Var bor du egentligen människa?
 
Vid lunch eller tidig eftermiddag. Jag är väldigt segstartad i kroppen på morgonen och fruktansvärt kvällstrött. När jag ser folk springa klockan 6-7 på morgonen är min första reaktion att de har blivit galna :laugh:
När jag joggar vid 4:45 på vardagar då?😇
 
Aldrig i livet att jag springer före frukost, jag tänkte tvinga mig genom motståndet någon gång när jag hade semester och möjligen blev det lite lite lite mindre fasansfullt efter ett par tre gånger. Men aldrig så det skulle falla sig naturligt på något sätt! Kroppen är helt geléartad då ju, finns ingen spänst i närheten av den?

Förut kunde jag utan vidare dra av ett pass framåt 21-21.30, skulle jag välja mellan kl 21 och före frukost så är det inget snack om att jag väljer kvällsspring. Men jag peakar nog dagsformen för konditionsträning mellan 16-17 och 20.
 
Tränar helst på förmiddagen eller senast runt ett om det är på gymmet, vet att det är mindre folk då än efter att folk slutar jobbet. Kan även komma vid öppningen vid 6 om jag haft en sömnlös natt eller vaknat tidigt. Om jag tränar utanför gymmet kan det gå nästan närsomhelst men inte för sent på kvällen, är ingen kvällsuggla.
 
Det brukar ta ett par ggr för mig men efter invänjning brukar jag, konstigt nog, prestera bäst på morgonen innan frukost. Det är som att kroppen är extra skärpt då. Men får jag välja så äter jag frukost först. Särskilt om jag ska springa intervaller. Då vill jag ha den extra energin man får av att äta ngt kolhydratrikt.

Springa sen em/kväll gillar jag egentligen inte alls. Dessutom får jag ofta sömnstörningar då. Men styrketräna gör jag märkligt nog helst på kvällen!
 
Även en lite tyngre mil är en mil.😉
Jag motionerar allra helst direkt före frukost. När trivs ni bäst med att motionera?
Jag tränar bäst på kvällen. Är så trött o stel på morgonen numera. Förr sprang jag alltid före frukost men det funkar inte längre, men jag går alltid 30-60 min med hunden innan frukost de dagar jag inte börjar jobba tidigt, känns som att jag kommer igång då. Tror det har med min sjukdom att göra. Var inte alls såhär förr.
 
Jag hade planerat in en vilodag igår och det blev vila från träning men tränade freestyle över en timme på kurs och promenerade runt 2,5 timmar, kanske lite mer, men det blev minst 1,2 mil iaf såg jag idag, brydde mig inte alls igår. Och som hundägare är det ju liksom ganska så lätt att gå minst 2 timmar. Fokuserade inte alls på tid eller tempo utan strosade runt med Alvin och Milou. Alvin var lite trött men ville ut på eftermiddagen efter all freestyleträning så vi tog det lugnt och svängde hem fast jag och Milou gärna hade gått längre. Men det var en jätte skön promenad på ett ställe där vi inte gått på länge.

Idag blir det långpromenad i skogen och eventuellt någon form av träning alternativt städning vilket tar mig 70 minuter jätte intensivt.
 
Jag motionerar allra helst direkt före frukost. När trivs ni bäst med att motionera?
Min kropp funkar rätt bra alla tider på dagen egentligen, så jag har ingen jättestark preferens som så. Jag brukar träna direkt efter jobbet och gillar att komma hem efteråt och känna att dagen är klar på alla sätt och vis. Tidig morgonträning brukar jag undvika eftersom jag sällan har varken anledning eller motivation nog att träna så tidigt. Det skulle vara om jag verkligen inte ville/hann senare under dagen, men annars är träning så pass tidigt bara att göra det jobbigare för hjärnan. Kroppen är det inget fel på så dags som sagt, men hjärnan är sällan "med" på samma sätt och pannbenet är inte lika tjockt.
 
Träningsvärk i rygg och ben efter hoppträning samt ett kortare dressyrpass (två olika hästar alltså) igår! Ni som rider aktivt - får ni nånsin träningsvärk av ridningen? Jag har ju ändå hållit igång med ridning två gånger i veckan i ungefär en månad nu men får fortfarande träningsvärk i minst en muskelgrupp efter varje pass. Förvisso rider jag rätt intensiva pass när jag väl rider, och ofta för tränare, men det känns som att jag - i vanlig ordning - kanske får lite mer träningsvärk än vad som är "normalt"?

Dagens aktivitet blir att gräva ur en rabatt och plantera några buskar, storstäda lägenheten och göra ett yogapass på 30 minuter. Ska ta en rejäl omgång med triggerbollen också, för min vänstra skuldra har varit väldigt ledsen denna veckan!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
406
Kultur Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har...
2
Svar
31
· Visningar
892
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 255
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp