Träning & hälsa tråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stort grattis i efterskott till maratonprestationen, så starkt! :bow: Har själv lyckats falla ur träningstråden under trädgårdssäsongen... så har inte uppdaterat mig ordentligt här på ett tag. :o Men, nu när Göteborgsvarvet gjort ännu en lite otippad 180-gradersvändning (samtidigt som den där mysiga pannlampssäsongen börjar och trädgården går in i vilofas några månader) så kanske det är läge att snöra på löparskorna igen? Och åtminstone ge det ett försök till våren 2022. :)
Tack så mycket! :)
 
Veckans träningsplanering för mig:

Måndag: crossfit
Tisdag: ridning
Onsdag: löpning
Torsdag: crossfit + dressyrträning
Fredag: vila
Lördag: styrketräning eller löpning
Söndag: ridning

Planen höll nästan, onsdagens löpning blev ju en promenad istället, och gjorde samma på lördagen. Var så himla trött igår trots 9 timmars nattsömn :o
 
Kommande veckas planering:

Måndag: crossfit
Tisdag: crossfit
Onsdag: ridning
Torsdag: ridning
Fredag: löpning + ridning
Lördag: ridning
Söndag: ridning

Känns superkul att ha så mycket ridning inplanerat på en och samma vecka :D
 
Måndag: crossfit

Jäklar så nöjd jag vart med dagens pass! Nytt PB i dead lift, visserligen lite blygsamma 40 kg men jag hade som mål att lyfta 30… coachen tyckte det var dags att jag hängde på lite mer vikt så det gjorde jag och det gick ju fint! Hade nog orkat ännu lite till om jag haft mer tid på mig.

Var därför rätt peppad så fast att jag egentligen knappt ens orkar hänga i riggen så körde jag ett gäng hanging knee raises. Jag orkade inte alla 8x4 men ändå. Kul att våga pusha lite lagom, jag är ofta alldeles för feg och kvar i komfortzonen eller kör in i kaklet :o
 
Efter ett uppehåll över sommaren/inskolningsförkylningar och allmän lathet har jag förnyat gymkortet, löpningen har jag hållit igång några veckor och är uppe runt milen och harvar igen utan besvär av mina tidigare krämpor ifrån knän och höfter (höftledsinflammation och troligtvis en början på artros efter barn på 3år visade det sig i våras.)
Så nu känns det som livet leker igen, har verkligen saknat kombon av gym och löpning men det är inte alltid som småbarnslivet samarbetar. Nu kör jag på med målet att halvmaran ska springas nästa år och dom sista 5kilona ska jobbas bort i takt med att formen återvänder.
Låter väl inte så svårt? :D :angel:
 
Dom har byggt ett gym på jobbet :) Inte på min arbetsplats men inom företaget och ca 1 km från mitt hem. Man kan gå dit när man vill och träna gratis. Känns fint, ffa för att det kommer vara lite folk :angel::cautious: Jag hoppas det kan få mig att komma igång lite. Ska gå dit nån dag och kolla vad som finns, men det ser ut att vara ffa fria vikter och nån maskin.
 
Tisdag: crossfit

Hade en tanke om att försöka pressa ur lite löpning ur kroppen imorse också, men skippade pga hatar regn. Väldigt glad för det!

Crossfiten var ett riktigt mördarpass!
90 sekunder rodd
30 sekunder vila
90 sekunder box step up
30 sekunder vila
90 sekunder body builders
30 sekunder vila

upprepa 4 gånger = 24 minuter

Blev en del core efter det också så kroppen är riktigt mör :D
 
Laddar upp för dagens gympass, kommer köra ett helkroppspass idag men med lite mer fokus på ben och rumpa än överkropp. Men imorgon blir det vila ifrån träning och bara hundpromenad och husmålning, det får räcka som aktivitet. Fredag och söndag är det löpning som gäller.
 
Var ute och joggade idag, uppskattningsvis 5 km. Gjorde en runda i skogen efter ridningen, eftersom hunden kn vara lös där och strejkar mindre än i koppel i stan :o Nöjd att det blev av, mindre nöjd över att jag kände mig trött och tung trots att jag inte joggat på 10 dagar. Bevisligen vilade jag mig inte i form av att ha lite träningslugn period i 1 dryg mån...
 
Onsdag: ridning

Joggade mest idag pga massa träningsvärk i ben och mage. Var hopplöst att försöka sitta ner i traven, det brukar vara svårt nog på den här hästen ändå :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
397
Kultur Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har...
2
Svar
31
· Visningar
870
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 236
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
531
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp