Bukefalos 28 år!

Träning ute i vårvädret (Bildtråd)

Sv: Träning ute i vårvädret (Bildtråd)

Nänä, nu blev jag nyfiken!:D
 
Sv: Träning ute i vårvädret (Bildtråd)

Ok, ville bara kolla!:laugh:

Ibland frågar jag ju hur du tänker och menar men det är inte för att ifrågasätta utan för att jag tycker det är intressant att folk gör och tänker olika. Och varför. Jag har inte så stor koll själv men frågar man inget får man inget veta.
 
Sv: Träning ute i vårvädret (Bildtråd)

Skrev bara det jag trodde PIRU menade men han svarade ju själv så då raderade jag :)
 
Sv: Träning ute i vårvädret (Bildtråd)

Ok, ville bara kolla!:laugh:

Ibland frågar jag ju hur du tänker och menar men det är inte för att ifrågasätta utan för att jag tycker det är intressant att folk gör och tänker olika. Och varför. Jag har inte så stor koll själv men frågar man inget får man inget veta.

Det är helt okej o fråga kan jag inte svara på det jag skriver då är man på tunn is.

Men givetvis får man ju disskutera sig fram men 90% ska stämma överens iaf om man ska bli ett fungerande team.
 
Sv: Träning ute i vårvädret (Bildtråd)

Det är helt okej o fråga kan jag inte svara på det jag skriver då är man på tunn is.

Men givetvis får man ju disskutera sig fram men 90% ska stämma överens iaf om man ska bli ett fungerande team.

Vi kommer nog ha livliga diskussioner om vi ska träna, men på det stora hela står vi ju på samma plattform :D
 
Sv: Träning ute i vårvädret (Bildtråd)

Vi kommer nog ha livliga diskussioner om vi ska träna, men på det stora hela står vi ju på samma plattform :D

Vi kommer nog o krångla oss fram till nåt riktigt vettigt är aldrig omöjlig o få o ändra om det är vettigt.
 
Sv: Träning ute i vårvädret (Bildtråd)

Ok, ville bara kolla!:laugh:

Ibland frågar jag ju hur du tänker och menar men det är inte för att ifrågasätta utan för att jag tycker det är intressant att folk gör och tänker olika. Och varför. Jag har inte så stor koll själv men frågar man inget får man inget veta.

Som Piru menade i just det här fallet var att med koppel på så finns det större chans att korrigera/hindra om hunden plötsligt skulle göra fel. Eftersom hon är ung, föredrar han att vi tränar med koppel på för att om möjligt inte lära in felaktiga beteenden. Ofta har vi koppel på också, men som i det här fallet var det snyggare att fota utan. :D
 
Sv: Träning ute i vårvädret (Bildtråd)

Har ni något mål? I så fall vilket?

Nja, jag har försökt på sistone att inte sätta press på varken mig själv eller hunden. Det blir så lätt att alla runt omkring tycker att man bör kunna det och det, och göra det och det (tex på BK) och till sist blir det för mkt för mig. Nu tränar vi lydnad, både vardagslydnad och på plan, och det är inte omöjligt att vi startar i nån lydnadsklass när vi känner oss redo. Jag har ingen brådska alls dock, jag vill att det ska vara behagligt att ha hund, och vill inte stressa.

I sommar så Rådi gå på SRHF's sommarkurs (räddningshundar) och vi ska se hur eliten tränar, och så ska Rådi och jag testa enklare moment. Om vi är lämpliga och tycker det är kul fortsätter vi med det. Funderar fortfarande på hur jag ska orka bära henne...:crazy:
 
Sv: Träning ute i vårvädret (Bildtråd)

Det låter vettigt. Dessutom, ju duktigare man är desto större press blir det från alla håll.

Spännande med räddningsläger!
 
Sv: Träning ute i vårvädret (Bildtråd)

Jätte fin arbetsglädje! Det var nog tur du sa att hon var 11 månader (ser ju nästan vuxen ut ;) ) annars hade jag nog ifråga satt ditt huvud på de första bilderna, men nu förstod jag!

Som sagt jätte trevligt ekipage!
 
Sv: Träning ute i vårvädret (Bildtråd)

Du menar att jag tittar på henne? Jag tycker det är trevligt att besvara hennes försök till kontakt, överhuvudtaget söker hon min blick ofta, och det vill jag ha i en hund. Utöver detta tränar vi på att hon ska hålla kvar fokus mot mig, även när jag tittar framåt, och det går rätt bra tycker jag.
 
Sv: Träning ute i vårvädret (Bildtråd)

Du menar att jag tittar på henne? Jag tycker det är trevligt att besvara hennes försök till kontakt, överhuvudtaget söker hon min blick ofta, och det vill jag ha i en hund. Utöver detta tränar vi på att hon ska hålla kvar fokus mot mig, även när jag tittar framåt, och det går rätt bra tycker jag.

Klockrent sånt blir jag glad över o se. Klart man som unghund o förare ska bemöta kontakten med sin hund o bekräfta att den gör rätt.

Kul att du har tagit med det hem sen du var hos mig mycket roligt
 
Sv: Träning ute i vårvädret (Bildtråd)

Så tränar jag också, nu i början bemöter jag Zagas ögonkontakt tills den är befäst och sedan går man vidare därifrån.

Jag tycker ni har superfin kontakt :)
 
Sv: Träning ute i vårvädret (Bildtråd)

Japp, det var det jag menade.

Å andra sidan tycker jag inte det är ett dugg konstigt eftersom hon är unghund :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 584
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 281
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 368
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 845
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Bygga flyttbar ligghall
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp