Träns från Knights Leather

B

bussig

Har hittat ett träns från Knights Leather modell King Richard. Hur är kvalitén på detta träns. Någon som har tränset ? Hur bred är nosgrimman ?
 
Sv: Träns från Knights Leather

Jag gillar Knights, och har flera äldre modeller.

Vet inte om de har ändrat så mycket, men jag tycker att nosgrimman är alldeles för klumpig, så den har jag bytt bort. En nosgrimma med vanlig knäppning och lite tunnare foder hade varit bättre.

Annars är det ett superbra träns som används flitigt och håller måttet. :love:
 
Sv: Träns från Knights Leather

Hur menar du ! Är nosgrimman för bred eller hård kvalité ?
 
Sv: Träns från Knights Leather

Den är väldigt "hög" eller vad man ska säga. Alltså mycket stoppning som gör att sidostyckena bullar ut. Den är även ganska stumt stoppad vilket gör den mindre följsam.

Det och konstruktionen på knäppningen gör att det är svårt att få den att ligga snyggt an mot hästen utan att dra åt den för hårt.
 

Liknande trådar

Utrustning Mitt dilemma: Hööks träns Lingus är tillåtet att tävla WE på och jag gillar modellen men inte kvaliteten på lädret. Jag "gjorde" därför...
Svar
4
· Visningar
744
Senast: Emiro
·
Utrustning Dotterns nya D-ponny, arabiskt fullblod, behöver ett nytt träns. Ni som har erfarenhet av arabiska fullblod, har ni tips på vilka träns...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: Lavinia
·
Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 100
Utrustning Hej! Jag har googlat och sökt i forumet men inte hittat något svar på min fråga, men finns det någon tråd dom tar upp specifikt denna...
Svar
5
· Visningar
1 245
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp