Bukefalos 28 år!

Träns i transporten?

Sv: Träns i transporten?

Jag brukar inte ha träns på förutom om jag måste på en tävlingsplats, eller om jag ridit precis innan ilastning.

Att ha träns på i transporten när jag inte är där skulle aldrig falla mig in, det är ju ren idioti. Vill varken riskera häst eller träns på det sättet och dessutom tycker jag det är schysstast mot hästen att ta av sadel och träns så fort som möjligt.
 
Sv: Träns i transporten?

Jag har på nuvarande häst haft träns på en gång till ridhuset, satt som på nålar hela vägen :crazy: (ca 5-7 min)
Aldrig mer träns i transporten, brukar ha lädergrimma vid lastning när vi åker hemifrån samt när vi lastar av hemma. Men vid lastning hemåt och avlastning på plats får hon ha träns på för säkerhetsskull. Hon kan bli lätt ofokuserad, vill ha lite mer kontakt, men hon brukar gå på så fint när hon väl förstår att vi ska åka hem! =)
 
Sv: Träns i transporten?

Vad menar du med lös grimma? Att den är uppknäppt? :)
Så dumma kan väl folk inte vara? :eek:

Jag tolkar det somt grimman är lite stor och liksom "hänger lite", för sånt ser man ju hela tiden. Men jag kan ju ha fel.
Att grimman inte skulle sitta på helt har jag aldrig sett och jag är hos veterinären oooofta. ;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 195
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
527
Senast: misswilma
·
Utrustning Jag har råkat ha handbromsen dragen på transporten hela vintern. Tanken var inte att den skulle stå, utan faktiskt användas, men av...
Svar
5
· Visningar
588
Senast: Loma
·
  • Artikel
Hästnyheter I onsdags kväll bjöds det in till clinic där Eamon Hickey visade upp sitt system för att träna hästar. Först ut var ett treårigt sto som...
Svar
0
· Visningar
100
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp