Trästaket

the_connemara

Trådstartare
Ni som har staket övervägande i trä, vill ni visa bilder? Hur har ni kompletterat med eltråd (om ni har det)?

Vad har ni använt för material och storlekar på stolpar och slanor? Vilka längder har ni mellan stolparna? Och mellan slanor i höjdled? Hur högt är staketet? Hur underhåller ni det?
 
Sv: Trästaket

Det finns speciella staket att köpa.. lite svårt att bygga det själv, eller?;) Jag undrar oxå :D
 
Sv: Trästaket

Haha, va? Speciella trästaket?

Min far är sågnisse så han har alltid köpt material och slagit upp staketet själv :D Men därför är jag nyfiken på hur alla andra gör :)
 
Sv: Trästaket

Satt en bit trästaket förra sommaren. Stolpen är 8 cm tjocka 175 långa impregnerade, plankorna är 15 cm breda obehandlade, det är nog ungefär 35 cm mellan plankorna (kommer inte ihåg exakt). Vad jag minns har vi 3 meter mellan stolpen. Kommer inte ihåg hur högt staketet är men det räcker iallafall gott och väl till till pållarna! :)
Förra året grundade vi plankorna, men gjorde inget med stolpen (de var ny impregnerade och skulle vila ett år sa försäljaren) Så iår har vi grundat stolpen, och målat med oljefärg.
Jag hoppas att färgen ska bita så bra så vi kan spola av staketet med högtryckstvätt för jag orkar inte gå med borsta :D
Ska sätta el i det sen då ska jag ha isolatorwer på "distans" alltså sådana som är en 12 cm kånga skruvar på innanför stängslet :)
 
Sv: Trästaket

De som är viktigt är att få stolparna tillräckligt djupt ner annors böörjar de med tiden att luta.. Beror också lite på hurdan marken är..
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har en idé om det perfekta skåpet/minigarderoben. Tyvärr verkar ingen annan dela min vision, så jag hittar ingenting att köpa...
2
Svar
28
· Visningar
1 283
Senast: Lyan
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 059
Senast: nullo-modo
·
Hemmet Ska ju flytta till nytt hus och vill hängna in det. Behöver vara nät. Problemet är att det är ett ganska stort område jag vill hägna...
Svar
10
· Visningar
1 124
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag har sedan snart ett år känt mig galet sjuk. Fick diagnosen utmattningssyndrom i vintras, trots att jag inte kände mig särskilt...
Svar
11
· Visningar
1 668
Senast: tgd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp