Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så fort jag är tillbaka i stan (med wifi!!!!) så skulle jag kunna tänka mig att titta på band of brothers med er .........
Vi i tråden borde ha filmkväll ihop. Eventuellt i en Facebook-chatt![]()
Wow, vilken ... eh, fantastisk förklaring.Jag läste i en biografi att en dam som dansade med Heinrich Himmler frågade hur det kunde komma sig att om deras lagar verkligen skulle gälla för alla skulle det vara ute för honom och Goebbels. 'Vi har ariska hjärnor' sa han då, ungefärligt.Så förklarade han också Reinhard Heydrichs presumtiva judiska usprung (en mor/farförälder, tror jag.)
Som med den där hitlers morfar (eller vad det var)Jag har fått berättat för mig att det var lite si och sådär med det där, att så länge man var okej två-tre led tillbaka (även om man bara hamnade på 1800-talet ändå) så kunde saker alltid lämnas utanför pappret.
Tomma papper var alltid bättre än ifyllda vid osäkerhet![]()
Wow, vilken ... eh, fantastisk förklaring.
![]()
Antar det? Jag vet bara att man (även högt upp i Gestapo och SS) gärna lämnade tomma fält i viktiga papperSom med den där hitlers morfar (eller vad det var)![]()
Skjut först, fråga sen?Han var inte direkt känd för att tänka.Han ville hellre att någon annan gjorde det åt honom.
Jag misstänker att båda herrarna enbart hade en halv hjärncell var som sen ryckte till då och dåHan var inte direkt känd för att tänka.Han ville hellre att någon annan gjorde det åt honom.
Skjut först, fråga sen?![]()
Jag misstänker att båda herrarna enbart hade en halv hjärncell var som sen ryckte till då och då![]()
En som verkligen är sådan är ju Eichmann!![]()
Det finns inte tillräckligt med emojis som kan uttrycka min avsky för dessa vedervärdiga människor![]()
Lite så. Han skulle bevittna en avrättning i ett koncentrationsläger men han tjöt högt och antingen svimmade eller var väldigt nära att göra det. Det är inte dig det är synd om, Himmler . .
En som verkligen är sådan är ju Eichmann!![]()
Men det intressanta är ändå även om hitler möjligen hade någon slags psykiskt fel så kan inte alla under honom ha haft samma sorts fel. Det måste ha stått "friska" människor nära honom som ändå lät sig föras med strömmen och låta det gå så långt som det gjorde, ingen (såvitt vi vet) sa "stopp, vi mördar tusentals människor!"Just den här sociala delen, pressen - att den kan ha gått så långt att folk började se det som naturligt, det är otroligt.
Det blir som en folksjukdom
Jag undrar hur det gick för de unga som växte upp i tyskland under denna tid, det måste ha varit en väldig förändring från att hela tiden(?) höra och lära sig att ens "ras" var den bästa och andra var lägre stående. Och sedan plötsligt få mattan under en bortryckt, allt de hade lärt sig av skolan och ledarna var fel.Det blir som en folksjukdom![]()
Jag undrar hur det gick för de unga som växte upp i tyskland under denna tid, det måste ha varit en väldig förändring från att hela tiden(?) höra och lära sig att ens "ras" var den bästa och andra var lägre stående. Och sedan plötsligt få mattan under en bortryckt, allt de hade lärt sig av skolan och ledarna var fel.
Hade de fortfarande den där känslan för rätt och fel trots allt de hade lärt sig?