Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi hade just den diskussionen i början av första passen, men det känns som om det kanske inte gick in riktigt hos henne att det här var första gången på länge vi red dressyrträning för instruktör. Håller med om att hon kanske vill lite för mycket. Hon kanske vill visa att hon kan och det är väl positivt, men att välja rätt nivå/övningar hör ju till en del av tränarskickligheten. Inte bara att man ska göra svåra och "flashiga" övningar och rida "krusiduller"![]()
Min personliga inställning är att man alltid ska ha en tränare som ligger på (minst) en nivå "över" där man själv befinner sig. I det här fallet låter det inte alls som att det är så.

Håller helt med dig där, jag tycker en tränare ska kunna sitta upp och visa övningen om eleven inte klarar av det eller har svårt att förstå en övning, under förutsättning att hästen kan det rent utbildningsmässigt och är rätt tränad för det förstås.
Skiter i att det kostar mer och inte kan bli så ofta eller att jag kanske måste åka.