Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingår ingen matnu har jag fått en idé!
En ny typ av mataffär.
En bar livs.
Kunden kommer in och sätter sig i baren.
Beställer drika och ger en lista på matvaror.
När listan är plockad så kan kunden avsluta sitt besök i baren och ta sin shopping hem.
Om du betalarIngår ingen mat?
Ja såklartOm du betalar
Stor som en kvantumJa såklartmen vad tänkte du ha för typ av mataffär? Som nån form av hemköp eller mindre kiosk
?
Tranan i sin butik:nu har jag fått en idé!
En ny typ av mataffär.
Oj stora planer hör jagStor som en kvantum
Säger du ny! Ser snarare ut som nått på 1800-taletTranan i sin butik:
![]()
Så tänkte jagOj stora planer hör jag!
Men rent praktiskt hur går det till?
Jag sitter i baren och dricker något och äter något och någon annan springer runt i affären och plockar exakt det jag beställt och när denna personen är färdig så får jag besked om det och kan då betala. Är det så?
Och kostnaden? Visst är det trevligt att springa omkring i affären, men är den inte rationellare uppbyggd än vanliga ica så blir det ingen trevlig kostnad. Mat 1000 kr, shoppinghjälp 250 kr (baserat på en timkostnad på 500 kr vilket är lågt) och fika 50 kr. Också en timmes kö i rusningstid för att få en shoppinghjälp.nu har jag fått en idé!
En ny typ av mataffär.
En bar livs.
Kunden kommer in och sätter sig i baren.
Beställer drika och ger en lista på matvaror.
När listan är plockad så kan kunden avsluta sitt besök i baren och ta sin shopping hem.
Oj stora planer hör jag!
Men rent praktiskt hur går det till?
Jag sitter i baren och dricker något och äter något och någon annan springer runt i affären och plockar exakt det jag beställt och när denna personen är färdig så får jag besked om det och kan då betala. Är det så?