Trane boogie -nypris?

HannaZ

Trådstartare
Har hittat en trane boogie i fint skick från -02 för 30 000 kr. Verkar vara ett bra pris.
Det finns dock inte så mycket info på nätet om trane så jag undrar vad dessa kan ha kostat nya när det begav sig. Nu har de ju ändrat om modellerna en hel del.
Det är ett klassiskt trane, utan sidofönster. Vikt 1450 kg.

Sv: Trane boogie -nypris?

Haha, jag har kollat på samma, ringde och kollade med en återförsäljare som sålde dessa nya på den tiden, och priset är faktiskt helt enligt listpris alltså inte lågt. Som han påpekade för mig det är den gamla låga/smala modellen vilket gjorde att den gick bort direkt för mina 170 hästar. (Nästan 20 cm lägre än nya transporter idag samt bara 152cm bred). Så det är nog en bra ponnytransport eller till små hästar men till stora blir det nog trångt, tyvärr.

Jo 50000 kr hade de gett för släpet för 4 år sedan. Var i jättefint skick så jag slog till :bump:

Har varit nöjd med det enaxlade trane jag har förutom att det är enaxlat då och att det känns tryggare med tvåaxlat + att hästen nog kommer att trivs bättre (har iofs inte varit några sura miner).
Min största häst är 1,60 och jag har inga planer på att nånsin skaffa större ( är själv 1,59) så det här släpet kommer jag nog att kunna ha i 10 år minst utan större bekymmer.

Jag har en tvåaxlad :bump: :banana: :bump:

Det har jag med :D :banana: :bump: Hihi..
Köpte min i söndags fast det fick bli en VV för mig (som jag tycker är helt OK! Bra mycket bättre än vad jag väntat mig, enl allt skit man läser om VV).
Hoppas jag kan ha min i några år med (men väntar mig att byte av golv behövs emellanåt då eftersom det är plyfa).

Välkommen till tvåaxladklubben!

Att man kan vara så glad för en släpvagn på två axlar ;)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning När ska man egentligen ge upp och bara köpa ett nytt släp istället? Hur mycket tid och pengar är egentligen rimligt att lägga ut på ett... 2 3
Svar
53
· Visningar
5 163
Senast: Buck
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 988
Senast: Salinero
·
Hästmänniskan Ponnyn ska lånas ut igen och denna gången så verkar jag ha hittat ett perfekt ställe och bara ett par mil från mig så jag kan hälsa på... 2 3
Svar
56
· Visningar
8 714
Senast: mumin
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
662 160
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka