Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter fruktansvärt jobbigt med tröttheten, just det där att bara tanken på vila får en att nästan grina är allt för välbekant. Var rädd om dig och lyssna på kroppen:heart
Tack, jag ska försöka! :heart
Jamen julgransplundring har jag hört talas om! Julgransskakning däremot, det lät betydligt mer äventyrligt! :laugh:
Men vad jobbigt att vara så trött! Har du koll på ditt Hb? Inte helt ovanligt att unga kvinnor hamnar lite lågt i Hb och det kan man bli väldigt trött av.
Kanske dags att gå till VC annars och kolla lite allmänna prover om du varit ovanligt trött en längre tid utan uppenbar anledning?
Hoppas det blir bättre!
Ja, jag tänkte att jag kanske skulle göra ett besök hos läkaren ifall det inte känns bättre om ett par dagar. Det var jättelänge sedan jag kollade upp något överhuvudtaget, och jag har haft en omgång anemi i mina dagar, så det är nog inte en helt dum idé faktiskt. Avskyr att gå till läkaren dock, och är rädd att inte bli tagen på allvar... De måste få hur många patienter som helst som klagar på trötthet såhär års! Nåja, jag får kanske försöka ändå!
Dramatisk morgon... Ringde veterinären igår om hästarnas vaccination, och fick då beskedet att de skulle planera in mig idag, men kom det något akut så fick det så klart gå före. Räknade med att de skulle komma på eftermiddagen/i kvällningen, och tänkte därför passa på att rida häst nummer ett och tömköra häst nummer två innan dess. Men sen ringde de och ville komma redan på morgonen. Skönt visserligen, eftersom det helt garanterat skulle bli av idag då.

Tömkörde shettisen en halvtimme innan veterinärbesöket och tro inte utan att hans träns bara sprack helt utan anledning mitt under rundan? :eek: Det följde med köpet och var gammalt och misskött, men jag trodde inte det bara kunde spricka så utan att han ens ruskade på huvudet? TUR att det hände där det inte är någon trafik, att han helt lugnt bara fortsatte gå som om ingenting och att det inte hände när flickan red... :nailbiting:

Efter vaccinationen promenerade jag och ponny en halvtimme, var okej för veterinären. Hon behöver det mest psykiskt faktiskt.

Jag körde sen dagens pass på utmaningen. Burpees är verkligen INTE min favoritövning, jäklar vad hemsk den är! :wtf:
Burpees är INGENS favoritövning tror jag! Men jäklar så effektiva de är :D

Läskigt det där med tränset! Det hände mig när jag red en gång, nackstycket gick helt plötsligt av på mitten! Som tur är satt jag på en lugn ridskolehäst i ett lugnt ridhus, så det blev inte mer dramatiskt än att jag fick hoppa av och vänta medan ridläraren hämtade ett nytt träns :p

Tack, jag ska försöka! :heart

Jamen julgransplundring har jag hört talas om! Julgransskakning däremot, det lät betydligt mer äventyrligt! :laugh:

Ja, jag tänkte att jag kanske skulle göra ett besök hos läkaren ifall det inte känns bättre om ett par dagar. Det var jättelänge sedan jag kollade upp något överhuvudtaget, och jag har haft en omgång anemi i mina dagar, så det är nog inte en helt dum idé faktiskt. Avskyr att gå till läkaren dock, och är rädd att inte bli tagen på allvar... De måste få hur många patienter som helst som klagar på trötthet såhär års! Nåja, jag får kanske försöka ändå!

Läskigt det där med tränset! Det hände mig när jag red en gång, nackstycket gick helt plötsligt av på mitten! Som tur är satt jag på en lugn ridskolehäst i ett lugnt ridhus, så det blev inte mer dramatiskt än att jag fick hoppa av och vänta medan ridläraren hämtade ett nytt träns :p

Här har vi alltid sagt julgransskakning, trodde det ordet användes mer än julgransplundring faktiskt :p

Spinning klart! Samma pass som sist så det var bra idag med :)
Körde en kvart i gymet efter det, militärpress 6x6 på 17,5 kg (några bonusreps på sista setet ;)) och sen 3+3 chins med snabbt upp långsamt ner.
Militärpressen känns riktigt bra, har ju tänkt satsa lite extra på den i några månader och känner att jag börjar få riktigt bra kontakt :up: Chins är alltid kul :D
Kör nog eget pass imorgon o boxen pga inget pass som passar riktigt. Tänker mig benbenben, förbereda för cyklingen ;)

Jahopp, träningsrapport från veckans två första dagar. Igår körde jag en halvtimme på löpbandet, valde ut ett program som visade sig innehålla mer gång än löpning men mycket lutning så det var jobbigt ändå, lite springa i mitten av passet också :p Idag hade jag tänkt gå ut till skivstången men det är lite för många minusgrader så det blev ett lättare pass inomhus med armhävningar och enbensböj. Imorgon ska jag rida! :)

Shit pommes frites! Min mage värker, fast på ett bra sätt - träningsvärk here we come.
Använde magstödet och nog därför det känns lite extra.
Har bestämt mig för att ge den här 30-dagars utmaningen en chans till, förra gången kom jag till ca 15 dagen, nu ska jag banne mig klara alla...
ab-challenge.jpg
Dag två genomförd, gjorde övningarna på släpets flak, med ett aggregat som surrade och gjorde att hela golvet vibrerade, var förvisso varmt och skönt. :p Helt klart genomförbart på jobbet. :up:

Jo.. :angel: men jag är hatad i laget när vi får välja varsin övning och jag bara "Burpees!!" :D haha

Förstår dina lagkamrater. :p För mig är det den förbaskade armhävningen som är värst, särskilt eftersom utmaningen ofta innehåller fler omgångar armhävningar än de som ingår i burpeesarna. Jag har träningsvärk idag, rejält. Misstänker just ovan nämnda övning starkt, för annars var det mest ben igår.

Kanske får åka till gymmet själv ikväll. Maken har ont i nacken så jag ska försöka övertyga honom att det är dumt att träna, bättre att vila. Han jobbar som bilmekaniker så jobbet gör det antagligen inte bättre heller :cautious:

Planen idag är ridning på lunchen (ska bli skitväder men ska försöka bortse från det) och sen gym ikväll. Vill marklyfta :D

Kanske får åka till gymmet själv ikväll. Maken har ont i nacken så jag ska försöka övertyga honom att det är dumt att träna, bättre att vila. Han jobbar som bilmekaniker så jobbet gör det antagligen inte bättre heller :cautious:

Planen idag är ridning på lunchen (ska bli skitväder men ska försöka bortse från det) och sen gym ikväll. Vill marklyfta :D

Nej gud, min kollega som jobbat som just bilmekaniker i sexton år klagade rätt friskt på hur mycket det sliter på rygg och nacke. Säg till honom att träning på det bara är dumt!

Nej gud, min kollega som jobbat som just bilmekaniker i sexton år klagade rätt friskt på hur mycket det sliter på rygg och nacke. Säg till honom att träning på det bara är dumt!

Han är rätt vältränad och brukar inte få ont så, utan han har troligen bara sträckt sig eller sovit konstigt. Han har jobbat som bilmekaniker i snart 18 år och tack vare att han alltid styrketränat så orkar kroppen. Men just idag är det dumt att träna och det tror jag han insåg när jag sa det :p

Idag är min sista lediga dag för imorgon börjar jag på mitt nya jobb. :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Avkomman är outsourcad så jag ska pyssla runt lite här hemma, dra på gymmet i eftermiddag och sedan köpa lite kläder. Hade hoppats på att kontorsvänliga kläder skulle materialisera sig i min garderob helt automagiskt, men det har inte hänt. :angel:

Träningen kommer att bestå av militärpress och marklyft, och kanske lite utfall. Planen är kort och effektivt, får se hur det går med en saken. :p I marklyftet ska jag som tyngst dra en femma på 105 kg vilket i så fall är reps-PB på den vikten. :up:

Idag är min sista lediga dag för imorgon börjar jag på mitt nya jobb. :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Avkomman är outsourcad så jag ska pyssla runt lite här hemma, dra på gymmet i eftermiddag och sedan köpa lite kläder. Hade hoppats på att kontorsvänliga kläder skulle materialisera sig i min garderob helt automagiskt, men det har inte hänt. :angel:

Träningen kommer att bestå av militärpress och marklyft, och kanske lite utfall. Planen är kort och effektivt, får se hur det går med en saken. :p I marklyftet ska jag som tyngst dra en femma på 105 kg vilket i så fall är reps-PB på den vikten. :up:

Åh så spännande med nytt jobb! :banana: Lycka till med både det och klädinköpen :D

Varit och simmat, blev 500m idag.

Men jag vill crawla istället. Finns det vettiga instruktioner/lektioner på nätet eller är det att leta upp kurs irl som gäller?

Jo.. :angel: men jag är hatad i laget när vi får välja varsin övning och jag bara "Burpees!!" :D haha

Haha, favorit och favorit, men jag tycker faktiskt burpees är ganska kul. Gärna med någon twist som burpee boxhopp, burpee over barbell eller varför inte burpee pull up? :D

Tack! Tror jag behöver mer lyckönskningar till klädinköpen än till jobbet. :D Till det senare kommer jag ju få en handledare. :angel:

Lycka till med både och! :bump:

Fy vilket väder vi har idag...snöblandatregn och blåser :yuck: Men jag tog en halvtimmes ridtur på lunchen som planerat så nu är en häst (bara en planerad idag) och hunden motionerad. Skönt att inte behöva promenera hunden mer idag när det är sånt väder...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 792
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 171
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 029
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka