Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lycka till med både jobbet och klädinköpen @Tassetass! Jag håller med @FengurLaugar om att det värsta med klädköp är om man måste fysiskt åka till affären, så tycker det låter fullkomligt normalt att tycka att det är värre än att börja på nytt jobb!

Dagen idag har hittills bjudit på en kortare promenad med ponny på morgonen, vi landade på någonstans mellan 20-25 minuter, men just nu är fokuset bara att komma ut och rensa hjärnan, istället för att vila helt efter vaccinationen. Mini får däremot helvila.

Körde sen dagens pass i utmaningen. Jag var lite så där halvlagom kaxig de första dagarna, men nu jäklar börjar jag bli ordentligt slut av dem. Rätt sjukt egentligen att man ligger på golvet badande i svett efter att ha tränat i typ tio minuter hemma. Tjuvkikade på morgondagens pass, och kräks lite redan nu. Tre olika varianter av armhävningar, varav en är de där hemska burpeesarna...! :wtf::eek::nailbiting: Jag kommer helt seriöst avlida. Min chef ringde på morgonen, vi hade redan bokat in jobb på fredag men nu behövde han mig imorgon också. Dilemmat blir att få till både ponnypromenad, mockning och träningen (och burpeesarna...) innan jobbet, jag är inte så sugen på att behöva duscha två gånger.

Här har vi alltid sagt julgransskakning, trodde det ordet användes mer än julgransplundring faktiskt :p
Där ser man! Nä, i mina kretsar används julgransplundring friskt och jag har aldrig hört talas om något annat! Men jag litar på dig (och Wikipedia) :D

Idag är min sista lediga dag för imorgon börjar jag på mitt nya jobb. :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Avkomman är outsourcad så jag ska pyssla runt lite här hemma, dra på gymmet i eftermiddag och sedan köpa lite kläder. Hade hoppats på att kontorsvänliga kläder skulle materialisera sig i min garderob helt automagiskt, men det har inte hänt. :angel:

Träningen kommer att bestå av militärpress och marklyft, och kanske lite utfall. Planen är kort och effektivt, får se hur det går med en saken. :p I marklyftet ska jag som tyngst dra en femma på 105 kg vilket i så fall är reps-PB på den vikten. :up:
Gud vad spännande! Lycka till med både klädinköp, träning och jobb! :)

Haha, favorit och favorit, men jag tycker faktiskt burpees är ganska kul. Gärna med någon twist som burpee boxhopp, burpee over barbell eller varför inte burpee pull up? :D
Alltså jag "gillar" burpees för att de är så effektiva, och jag brukar tycka att det är en bra idé att involvera dem i någon slags avslutningskombo, men jag hatar dem innerligt framåt slutet av varenda omgång! :p

Där ser man! Nä, i mina kretsar används julgransplundring friskt och jag har aldrig hört talas om något annat! Men jag litar på dig (och Wikipedia) :D

Gud vad spännande! Lycka till med både klädinköp, träning och jobb! :)

Alltså jag "gillar" burpees för att de är så effektiva, och jag brukar tycka att det är en bra idé att involvera dem i någon slags avslutningskombo, men jag hatar dem innerligt framåt slutet av varenda omgång! :p

Undrar vem som är med tillförlitlig, jag eller Wikipedia :p

Jag gick och la mig vid 20.30 igår och vaknade i morse med känslan av att vara åtminstone lite utvilad. Hallelujah! Hade sedan igår bestämt att jobba hemifrån idag och ha en dag då jag inte bryr mig om någonting förutom att få tillräckligt mycket jobb gjort. Inga krav på att vara glad & social, röra på mig, äta ordentligt eller ens kliva ur pyjamasen på hela dagen. Hoppas att en sådan dag, i kombo med en relativt lugn helg snart, kan leda till att jag känner mig back on track. Om inte så blir det bokning av läkarbesök tror jag visst. Nu ska jag gå de 14 stegen ut i köket och steka pannkakor till lunch!

Varit och simmat, blev 500m idag.

Men jag vill crawla istället. Finns det vettiga instruktioner/lektioner på nätet eller är det att leta upp kurs irl som gäller?

Bra jobbat :) Jag har också funderat på det där, skulle tro att det bästa är att få hjälp irl om man vill lära sig ordentligt på en gång.

Ingen ridning idag tyvärr, allt verkar gå emot mig idag :p Har istället gjort lite övningar hemma med miniband (kommer ha träningsvärk i min kära bakdel imorgon) och så tänkte jag yoga. Vädret är inte det bästa, klass 1-varning för snö hos mig för morgondagen och uppåt där jag jobbar är det klass 2-varning för ikväll och hela morgondagen... Skulle inte vara helt fel att kunna jobba hemma vid såna tillfällen :crazy: Får se hur vädret utvecklar sig under natten.

Jag sammanfattar januari med nio ridpass, nio promenader med ponny, sex promenader med shettisen, sex tömkörningar med honom, flickan har ridit en gång. Utanför stallet blev det fem pass core, femton pass med appen och två promenader. :up:

Det var fullt med ungdomar i vårt lilla gym igår så jag tränade hemma istället. Hade aldrig kommit fram till skivstången :meh: Det har blivit rätt populärt så det är en del folk där och det är som sagt väldigt litet så det är svårt vissa ggr. Måste försöka köpa en egen stång så vi har hemma.

Sammanfattar januari med 10 träningspass (styrka och löpning). En dryg vecka utan träning då jag var förkyld. Sen har jag ridit 21 pass och promenerat en massa.

Planen idag är att rida unghästen på lunchen, promenera till och från svärföräldrarna i em och rida andra hästen ikväll efter ungarna lagt sig :)

Träningssammanfattning av årets första månad! Totalt 18 träningspass och drygt 20 timmar träning, crossfit, styrketräning och 2 spinningpass :up:
2 pb: styrkevändning på 55 kg och clean and jerk på 50 kg.
Testade även Styrkelabbets pressutmaning, max reps på 30% kroppsvikt i militärpress. Klarade 15 reps och ska försöka slå detta i slutet av månaden :D

Har även haft en vit månad vilket känns riktigt bra! Blir nog ganska lugnt även i februari :)

Inbokad på Basic i em, brukar bli jobbigare än det låter ;)

Fotboll i måndags gick bra, låret kändes bra hoppade dock över både cykel dit, knäböj och upphopp för att inte paja något igen..

Gymmet igår morse och var hos massör på eftermiddagen.. vilken träningsvärk jag har i skuldrorna idag.. Pålle gick som en klocka igår! :love:

Ikväll är det fotboll och ska prova cykla dit om jag hinner pumpa däcken!

Uppfriskande ridtur på lunchen med unghästen och hunden. Det snöar och solen lyser igenom ibland :) Man blir så glad av att rida unghästen, han är en sån glädjespridare och utvecklas hela tiden :love: Jag älskar unghästar och jag undrar hur det ska gå om ett par år när han faktiskt är vuxen på riktigt... Då måste jag nog köpa en till :angel:

Lutar åt vilodag idag. Vaknade med en känsla av att vara på väg att bli sjuk, och eftersom jag ska jobba både idag och imorgon så hoppade jag över både promenad och appen idag. Jag kan inte stanna hemma ens om jag blir sjuk på riktigt de här dagarna så bara att hålla tummarna för att det inte blir mer.

Uppfriskande ridtur på lunchen med unghästen och hunden. Det snöar och solen lyser igenom ibland :) Man blir så glad av att rida unghästen, han är en sån glädjespridare och utvecklas hela tiden :love: Jag älskar unghästar och jag undrar hur det ska gå om ett par år när han faktiskt är vuxen på riktigt... Då måste jag nog köpa en till :angel:
Crazy c... horse lady :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 792
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 171
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 029
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka