Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är tillbaka på jobbet idag och känner mig piggare än jag gjort tidigare, om än inte 100%. Men jag hoppas att det håller på att vända nu! Packade ner träningskläder i väskan i morse och ska nog stanna till på gymmet en kort stund på väg hem bara för att känna på kroppen lite. Kravlöst men svettigt är ambitionen! :)

Dagens Basic-pass:
På 5 min
400 m rodd
"400" m löpning (utomhus och osäker på hur lång den rundan faktiskt är)
Max reps double unders

Vila 5 min
4 varv

Älskar när det är lite löpning med, blir återhämtning jämfört med allt annat :p Låg på runt 80 dubbelhopp per runda, hade typ 1:15 kvar på tiden när jag kom in efter löpningen. Jäklar vilken fart jag fått på DU nu alltså måste jag säga! Skitkul :up:
Kul pass överlag!

Gud vilken bra idé det var att träna lite på väg hem från jobbet! nöjd och glad (och trött!) jag kände mig efteråt! :bump:

Jag gjorde bara precis det jag kände för och det slutade i 10 min crosstrainer följt av militärpress-testet där jag landade på 21 reps (15 kg). Sen körde jag 3 set upprätt rodd, en omgång farmers walk och slutligen 20 burpees + 20 kb-svingar + 30 s plankan; 15 burpees + 15 kb-svingar + 30 s plankan; 10 burpees + 10 kb-svingar + 30 s plankan. Ingen vila mellan övningarna på den sista, men 30 sekunders vila mellan varje omgång. Kändes lagom! :)

Nu är klockan kvart i nio och den här pensionären ska stupa i säng! :D

Fotboll igår kväll!
Hann pumpa däcken på cykeln så cyklade dit, sen träning i 90min med mycket teknik och passningsövningar + lite spel utan mål på liten yta varvat med utfallssteg/knäböj och så avslutade vi med kuvertet över halvplan.. :yuck: :rofl: Sen cykel hem på det.. :D Trött i låret men det kändes bra!

Imorse när jag vaknade vräkte det ner snö.. :cry: Blev så lessen, det är så onödigt.. men lite gladare nu för det regnar och snön är nog snart borta igen! Bara hoppas att det inte fryser på nu..

Ge mig styrka. Jobbar hela dagen ensam med den kollegan jag har svårt för (för att övriga är på utbildning och en på begravning). Hann inte träna innan och lär ha huvudvärk ikväll efter den här härdsmältan, så tar nya tag imorgon.

Klippte unghästen på lunchen så ingen motion. Hästarna har vilodag idag och jag tänkte bara ta en promenad med hunden ikväll. Planerar gym ihop med ungarna i morgon efter frukost medan maken ställer sig och sågar ved :)

Go fredagsfys idag, nästan enligt plan också :)
Värmde upp med 1000 m rodd sen frivändningar där jag idag jobbade på att fånga i fulldjup knäböj. Har ju mest gjort styrkevändningar senaste halvåret pga min höft så behöver jobba lite nu på timing och känsla för att fånga stången i en djupare position. Det gick bra, gjorde ett gäng som kändes bra på 45 kg vilket tydligen var PR (som sagt inte tränat det på säkert ett halvår :p).
Sen hoppade jag på vad tre andra tjejer höll på med och gjorde en 10 min amrap med:
5 shoulder to overhead
10 marklyft
15 boxhopp

Hade 35 kg på stången, det var ganska tungt för axlarna imo. Måste bli starkare där!

Avslutade sen med utfallsteg med skivstång.

Trevlig helg! :bump:

Go fredagsfys idag, nästan enligt plan också :)
Värmde upp med 1000 m rodd sen frivändningar där jag idag jobbade på att fånga i fulldjup knäböj. Har ju mest gjort styrkevändningar senaste halvåret pga min höft så behöver jobba lite nu på timing och känsla för att fånga stången i en djupare position. Det gick bra, gjorde ett gäng som kändes bra på 45 kg vilket tydligen var PR (som sagt inte tränat det på säkert ett halvår :p).
Sen hoppade jag på vad tre andra tjejer höll på med och gjorde en 10 min amrap med:
5 shoulder to overhead
10 marklyft
15 boxhopp

Hade 35 kg på stången, det var ganska tungt för axlarna imo. Måste bli starkare där!

Avslutade sen med utfallsteg med skivstång.

Trevlig helg! :bump:
Googlade shoulder to overhead och fattar inte riktigt vad skillnaden är mellan detta och militärpress? Är det att det är ok att använda sig av även push press, att det enda som räknas är att man får stången över huvudet liksom, eller vad? Nyfiken!

Googlade shoulder to overhead och fattar inte riktigt vad skillnaden är mellan detta och militärpress? Är det att det är ok att använda sig av även push press, att det enda som räknas är att man får stången över huvudet liksom, eller vad? Nyfiken!

Som du är inne på innebär shoulder to overhead att stången/hantlarna ska från axelhöjd till raka armar, men på vilket sätt man vill. Militärpress, push press, push jerk eller split jerk spelar ingen roll :)

Indoor walking gjort idag. Sååå jävla dålig musik att jag bara ville gå hem. Peppigt.

Sjukt mycket träningsvärk från gårdagens power hour att det mest bara gjorde ont. :p

Ok, nu undrar Fröken Frågvis här vad power hour är också! :o

Ett Friskispass med medicinboll.
Man kör 11 övningar, vissa med medicinboll, vissa uran. 45 sekunder av varje övning. Nästa gång 35 sekunder av varje övning och tillslut 25 sekunder av varje övning.

Mycket knäböj, utfall och grejer. Och burpees (utan boll :p). Kul pass!

Att börja med bara två dagar på nya jobbet var rätt gött, nu är det skönt med helg. Ska snart gå och sova, full med nya intryck och med skallen full av mos. :p

Imorgon ska jag och avkomman på det där familjepasset på Friskis igen (en liten del av mig hoppas att hon glömmer :angel: ) och på söndag ska jag och svägerskan (och kanske en kompis till) träna. Den här veckan stannar nog på två pass istället för de önskvärda tre. Planen var att köra ett lunchpass idag men då lunchen inleddes fem i ett istället för halv tolv och nästa punkt på agendan var halv två sket det sig en smula. :p Tror att jag kommer bli tvungen att ta med träningskläder precis varje dag de veckor jag tänkt lunchträna, och sen bara hålla tummarna för att det funkar nån gång. :p

Ett Friskispass med medicinboll.
Man kör 11 övningar, vissa med medicinboll, vissa uran. 45 sekunder av varje övning. Nästa gång 35 sekunder av varje övning och tillslut 25 sekunder av varje övning.

Mycket knäböj, utfall och grejer. Och burpees (utan boll :p). Kul pass!
Aha! Det låter toppen, det är precis den sortens pass jag tycker om :)

Att börja med bara två dagar på nya jobbet var rätt gött, nu är det skönt med helg. Ska snart gå och sova, full med nya intryck och med skallen full av mos. :p

Imorgon ska jag och avkomman på det där familjepasset på Friskis igen (en liten del av mig hoppas att hon glömmer :angel: ) och på söndag ska jag och svägerskan (och kanske en kompis till) träna. Den här veckan stannar nog på två pass istället för de önskvärda tre. Planen var att köra ett lunchpass idag men då lunchen inleddes fem i ett istället för halv tolv och nästa punkt på agendan var halv två sket det sig en smula. :p Tror att jag kommer bli tvungen att ta med träningskläder precis varje dag de veckor jag tänkt lunchträna, och sen bara hålla tummarna för att det funkar nån gång. :p
Åh vad kul att höra lite om hur du har haft det, jag har varit så nyfiken! :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 799
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 171
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 029
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka