Var på gymmet imorse och känslan var ungefär SNARK.
Så för att komma därifrån så fort som möjligt körde jag mina marklyft och mina militärpressar i någon sorts superset, men inte utan vila förstås. Hade ungefär fyra minuters vila mellan marklyftsseten, och därmed ungefär två minuter mellan varje övning. Jag vet att rent krasst kanske jag tjänade tio minuter på det upplägget, men det kändes mentalt mycket lättare. 
Marklyften gick enligt följande:
40*5
60*5
75*5
90*5
100*3
100*3
Militärpressen:
20*5
25*5
30*5
35*5
37,5*3
37,5*3
Tanken bakom upplägget är att jag dragit en femma på 100 kg förr, men jag ville få in liiite mer volym utan att riskera tekniken för mycket och på det här sättet fick jag sex reps istället för fem. Liknande tanke med militärpressen, förutom att jag där aldrig tryckt upp en femma på 37,5 kg så jag ville känna på det lite och då kändes 2*3 rätt lämpligt.
Nu har jag precis kollat klart på längdskidor (ska inte säga hur det gick ifall det är någon som kollar ännu mer i efterhand än vad jag gör) och väntar på att en tvättmaskin ska bli klar. Sen ska jag åka ut till svärföräldrarna där avkomman befinner sig. I eftermiddag blir det hockey och ikväll blir det lugnt häng med avkomman.
Ingen dålig lördag alls, faktiskt.
Marklyften gick enligt följande:
40*5
60*5
75*5
90*5
100*3
100*3
Militärpressen:
20*5
25*5
30*5
35*5
37,5*3
37,5*3
Tanken bakom upplägget är att jag dragit en femma på 100 kg förr, men jag ville få in liiite mer volym utan att riskera tekniken för mycket och på det här sättet fick jag sex reps istället för fem. Liknande tanke med militärpressen, förutom att jag där aldrig tryckt upp en femma på 37,5 kg så jag ville känna på det lite och då kändes 2*3 rätt lämpligt.
Nu har jag precis kollat klart på längdskidor (ska inte säga hur det gick ifall det är någon som kollar ännu mer i efterhand än vad jag gör) och väntar på att en tvättmaskin ska bli klar. Sen ska jag åka ut till svärföräldrarna där avkomman befinner sig. I eftermiddag blir det hockey och ikväll blir det lugnt häng med avkomman.
Ingen dålig lördag alls, faktiskt.